Advania Norge

Org: 992 009 241

Grossist og engros

IT og teknologi

Data og informasjon

Advania er et IT-selskap som setter folk først. Vi er stolte av å være The tech company with people at heart. Vi skaper varig verdi for våre kunder med bred bransjekunnskap og anerkjent teknologi 💜

Logo

Totalvurdering 4,0

4,4

Arbeidsmiljø

3,3

Lønn og betingelser

3,9

Lederskap

4,2

Karrieremuligheter

4,1

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

18 vurderinger

Et salig rot og kaos til tider, men gode folk som gjør sitt beste med det

15. mai 2026

Har jobbet i Advania en stund nå og har forsåvidt fått en ganske god forståelse for hvordan det fungerer her, samt hvorfor det er slik som det er i dag.

Det positive:

- For tiden ganske godt budsjett for senior-stillinger. Spesielt management roller. Du kan forvente konkurransedyktig lønn og gode kår.

- Folk for for det alle meste gjør så godt de kan for å hjelpe deg.

- Svært dyktige kollegaer med utrolig høy kompetanse

- Fleksibel arbeidstid når det ikke brenner skikkelig (Noe det kan gjøre)

- Flere lokasjoner man kan jobbe på, og hjemmekontor er det åpent for (burde være en selvfølge men det er overaskende mange steder som er office-only nå)

- Svært gode forsikringsavtaler og andre goder som mobiltelefon + dekning av internett.

- Får faktisk følelsen av at selskapet prøver å gjøre sitt beste for deg rent personlig. Selv om det kanskje er en HR-strategi så funker det.

- Bred organisasjon med masse muligheter.

Det kjipe:

- Organisasjon under konstant omorganisering de siste årene. Vanlig at man ikke helt vet hvilken rolle man skal ha, hva man har nå og hva man har om noen uker.

Man kan finne seg ansatt i en avtale, få ny rolle innen et par måneder og og så så kan stillingen bli endret ved neste omorganisering.

- Mange får ikke tid til å gjøre egen jobb veldig godt fordi de må gjøre kollegaens jobb, som igjen gjør sin kollegas jobb, som igjen gjør sin kollegas jobb fordi det er et dekningsproblem et sted som det er mye press.

- Rotete gamle systemer og arbeidsmåter, og prosesser som ikke helt møter behovene til kundene.

- Kulturproblemer med ansvar. Litt tilfeldig om du møter folk i organisasjonen som har for mye ansvar og sliter med å få jobben gjort, eller har for lite ansvar og kan benyttes bedre.

- Mye veldig viktig arbeid som faller utenfor klare roller og rammer utføres på godvilje av pålitelige og ansvarsfulle ansatte. Og det ser ut som det har blitt en bærende konstruksjon på noen områder. (Uheldig for alle hvis de holdt seg til stillingsbeskrivelsen)

Flott arbeidsplass med utviklingsmuligheter!

Advania Norge avd. Konsulentvirksomhet Oslo17. des. 2025

Advania er en veldig fin arbeidsplass. Mange muligheter for videreutvikling, men også behov for å være den som tar initiativ selv.

Eneste negative er at lønna ikke er ledende, og det ble lovet en høyere lønn etter prøvetid, uten at det egentlig skjedde.

Ingen verdsettelse eller belønning. Anbefaler ikke dette stedet

29. okt. 2025

"with people at heart" er ren løgn. Startet som en bra arbeidsplass. Men nå handler alt om ledelsen. Mens menneskene som faktisk jobber dag inn og dag ut, kveld og natt for kundene, ikke får noe som helst for jobben de gjør, drar ledelsen rundt om i verden og koser seg i med alkohol på bedriftens regning.

Vi andre? Vi får en så kalt kick off 1 gang hvert 2.år.

Anbefaler ikke dette stedet om du ønsker å føle deg verdsatt

Lav lønn og høy turnover, unngå denne arbeidsplassen.

19. aug. 2025

Dårlig betalt, godt under snittet for tilsvarende stillinger i andre firmaer. Mye turnover, og til tider svak ledelse. Veldig godt arbeidsmiljø og ansatte ellers. Desverre ikke nok til at jeg kan anbefale noen å søke jobb her.

Lav lønn og høy turnover i supportteamet.

3. aug. 2025

Det er tydelig at denne arbeidsplassen ikke verdsetter dem som faktisk gjør jobben, oss på førstelinje support. Til tross for at vi står i frontlinjen og løser problemer hver eneste dag, ligger årslønnen vår på bare 450 000 kroner. Det er rett og slett ikke bærekraftig å leve av, og det er ikke rart at turnoveren er så høy.

Fantastisk arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter!

Advania Norge avd. Asker4. juli 2025

Grundig opplæring og feel good vibe på arbeidsplassen. Leder som kan det å lede, delegere og utvikle. Utviklingsmuligheter og bra med kursing! Angrer på at jeg sjekket om gresset var grønnere et annet sted!

Sosialt, men lønnspolitikken trenger forbedring.

24. apr. 2025

Sosial arbeidsplass med fokus på kompetanse. Lærte mye om support og hvordan man håndterer dette på en god måte som jeg har tatt med meg videre i karrieren. Lønnen er lav, og de justerer ikke selv. Det må du i så fall be om på egenhånd. Området jeg jobbet i fikk de nyansatte høyere lønn enn de som allerede var der, noe som resulterer i misnøye. Advania stiller sterkt hos meg på mange punkter, men akkurat lønn kunne de ha utviklet en bedre policy for.

Kjekk arbeidsplass med dyktige kollegaer!

Advania Norge avd. Sandnes24. apr. 2025

Veldig kjekk arbeidsplass med superdyktige og hyggelige kollegaer! God ledelse som er tydelige på avklaringer og forventninger noe jeg personlig satte stor pris på i de årene jeg jobbet i selskapet. De gjør veldig mye sosialt, har gode samlinger, gode ordninger og helt ok lønn / pensjon og forsikringer ift markedet og et lederteam og kollegaer som er lydhøre for gode forslag til endringer og forbedringer. Tipp topp tommel opp!!

Godt arbeidsmiljø, bra ledere, men lav lønn i denne spesifikke rollen .

15. apr. 2025

Advania har et av de bedre arbeidsmiljøene jeg har tatt en del av. Folk er åpne og villige til å dele erfaringer og kunnskap. Dette føler jeg gjelder ut av egen avdeling også. Mangfold er de utrolig gode på det skal de ha!

Lønn vil jeg si var relativ lav, jobbet på it support, men det er flere steder man kan tjene mer i samme stilling. Virker ganske strengt mtp justeringer også, siden det er så stort selskap så er det vanskelig å få det godkjent virker det som.

Ledere der er flinke og opptatt av kompetanse heving, man kan ta sertifiseringer og kurs som jobben betaler for når man består. Er også en liten bonus ordning der om man består.

Det er karrieremuligheter der, men det kan ta noe tid før man får mulighet til å gå for en relevant stilling oppover i gradene.

Flott kultur, men høy turnover og lite fokus på læring og ledelse.

Advania Norge avd. Sandnes11. apr. 2025

Mange dyktige folk og fin kultur. Faglig utvikling er ikke fokus. Ledelse bærer preg av å være en gründer bedrift, og er ikke profesjonalisert i forbindelse med vekst.

Mye turnover - uten at det er fokus på læring.