Austevoll Kommune
Org: 941 139 787
Offentlig sektor

Totalvurdering 1,6
1,0
Arbeidsmiljø
1,0
Lønn og betingelser
1,0
Lederskap
2,0
Karrieremuligheter
3,0
Work-life balance
Har du søkt jobb her?
0 %
av vurderingene er besvart
1 vurdering
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Giftig arbeidsmiljø med baksnakking.
Austevoll Kommune Helse Og Velferd • 2. apr. 2025
Jeg var ansatt på Eidsbøen Bufellesskap i 2017-2019.
Dette er det giftigste arbeidsmiljøet jeg noensinne har opplevd. Her, for å nevne noen:
* Fikk kjeft og tilsnakk når jeg satte bestikket i oppvaskmaskinen. Var det opp var det feil, var det ned var det feil. Det kom an på hvem som var på jobb. Vi snakker verbal kjeft og påfølgende baksnakking.
* På en vakt hadde jeg hjulpet til med å dusje en bruker. Dusjen var tett og vannet hadde rent ut i leiligheten. Vi måtte reise for å rekke en time på sykehuset, så jeg rakk ikke å tørke opp denne morgenen og ga beskjed til kollegaer. Da hadde en annen kollega brukt arbeidsdagen på å snakke negativt om meg til alle de andre, noe jeg fikk vite når jeg kom hjem igjen og en av kollegaene mine tok meg til side og fortalte om dette.
* Det var MYE sykemeldinger på arbeidsplassen, og vikarer som jobbbet for vikarer som jobbet for faste ansatte, og vi vikarer fikk beskjed om å bytte med andre for å bli på jobb om vi var dårlige. Jeg byttet ofte med kollegaer som følte seg dårlige, og vi ordnet oss innad. En dag var det min tur til å være dårlig med diare, og jeg var satt opp til å dusje en bruker. Dette passet dårlig, så jeg fikk byttet med en annen kollega til å gjøre husarbeid. To timer senere ble jeg oppringt av en sint leder som mente jeg sluntret unna arbeidet og måtte komme inn kl 07.00 neste morgen for å "ta en prat". Jeg endte med å ta ut sykemelding og tok "den praten" 1 mnd senere. Da viste det seg at en annen kollega hadde fortalt lederen at jeg hadde sagt "jeg gidder ikke å være på denne vakta i dag med "bruker", kan noen bytte". Hun hadde rett og slett "set me up", og sjefen hadde falt for det.
Det høye sykefraværet var aldri overraskende, da det var stor misnøye over lederen på arbeidsplassen. Jeg er usikker på hvordan arbeidsmiljøet er i dag, men for 7 år siden er det det verste jeg noensinne har opplevd. Jeg varlset også kommunen om dette, men vet ikke om det gikk noen vei.

