Aviator Airport Alliance

Org: 995 513 714

Lager og logistikk

Logo

Totalvurdering 2,6

4,2

Arbeidsmiljø

2,2

Lønn og betingelser

1,6

Lederskap

1,8

Karrieremuligheter

3,0

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

5 vurderinger

Ingen dager er like, varierte arbeidsoppgaver og flotte kollegaer

Aviator Airport Alliance avd. Stavanger30. sep. 2025

Jeg elsket arbeidsoppgavene og at ingen dager er like. Elsker fri midt i uken når andre må jobbe, men skiftplanen var ofte dårlig. Mye svingninger i tidlig og sene vakter, ingen stabilitet i hverdagen. Hadde foretrukket å jobbe en uke sen og en uke tidlig feks. Fremfor mandag sent, tirsdag mellom også 2 dager tidlig.

Opplæringen var bra da jeg startet, struktur og god oppfølging. Vi hadde eget skjema for å krysse av hva vi kunne underveis i opplæringen og opplæringsansvarlig var tilgjengelig og kunne tilstede. Så ble det omstrukturering og de byttet opplæringsansvarlig, da ble det at «alle» ga opplæring til alle. Selv en som hadde jobbet i 2 mnd ga opplæring til en helt ny. Vi hadde ikke lenger en liste å følge og opplæringsansvarlig var aldri å se. Flere nye viste ikke hvem som faktisk var opplæringsansvarlig.

«Lederene» (supervisor) på gulvet er noen av de beste menneskene jeg har møtt. Så enkelt å spør om hjelp, til alt mulig fra arbeidsoppgaver til HR relaterte spørsmål. Bedriften hadde ikke fungert uten disse fine menneskene.

Ledelsen på kontoret ser man lite til, de forstår lite av hva som foregår og hva som skal til. Det brukes helt klart «trynefaktor» i forhold til ansettelse og utviklingsmuligheter i bedriften. Når man først ser ledelsen så er det på møter, hvis de har noe å klage på eller all møter. Ledelsen prøver å være «venner» med alle ansatte, noe som ikke fungerer. Er man en leder, så må man godta at ikke alle kan være ens venner.

Lønnen er ubeskrivelig dårlig til at man jobber til alle døgnets tider. Det enste positive er at man har 170% overtid på røde ukedager. Du får heller ikke noe særlig høyere lønn ved ansiennitet.

Det er lite utviklingsmuligheter utover innsjekk og opp til gate kompetanse. Her er igjen «trynefaktoren» på topp. Den går over kompetanse og erfaring.

Det fine med jobben var kollegaene, de fantastiske menneskene som støtter deg uansett. Spesielt når ledelsen ikke gjør det.

Aviator Airport Alliance avd. Stavanger

Aviator Airport Alliance avd. Stavanger12. juni 2025

Jeg jobber selv "på gulvet". Stortrives med de kollega jeg kjenner, men kan ikke snakke for hele bedriften da jeg ikke kjenner alle. Mange ansatte. Man blir ikke rik av å jobbe i slike yrker, men de gir viktig livserfaring og muligheter senere i livet tenker jeg. Får også mange interessante kurs som en lærer mye av ved å jobbe ved en Lufthavn. En lærer at en dag på jobb på ingen måte er A4 og ingen dag er lik, noe som jeg synes er spennende. Ønsker jeg høyere inntekt, bør jeg kanskje se på videreutdanning eller bytte jobb. Jeg har positiv erfaring med ledelse. Når jeg ser dem "på gulvet", kommer de alltid bort og sier hei og spør hvordan det går, eller vinker hvis de har det travelt. Min erfaringer at de gjør en god jobb for oss med de føringer de evt får fra høyere hold som de må rette seg etter. Er man en karrierejeger, så er det kanskje ikke stedet en blir over mange år, selv om det finns enkelte få muligheter å "klatre" noe. Og ja, skiftarbeid og ymse arbeidstider er tidvis utfordrende, men slik er det nå engang på en Lufthavn som har aktivitet store deler av døgnet. Da kan man ikke forvente å bare jobbe dagtid. Da må en finne noe annet å gjøre. Jeg ser på det som en frihet til å ha fri når andre "sliter" på sin jobb, og det gir ofte en følelse av og få mye ut av dagen. Har personlig funnet en fin balanse, men kanskje ikke så lett for småbarnsforeldre med slike arbeidstider.

Bra arbeidsmiljø, men unngå konflikt med ledelsen.

Aviator Airport Alliance avd. Bergen11. mai 2025

Trivdes godt. Ville anbefalt folk å søke. Ikke kom på kant med ledelsen for den minste grunn. Det er min eneste anbefaling. De vil aldri tilgi deg og muligens lage problemer for deg andre arbeidsplasser. Opplæring og trening er bra og miljøet er også veldig bra. Man trives godt i jobben der.

Er enkelte mennesker du ikke vil gjøre sint og det merker du fort.

Dårlig ledelse og utfordrende arbeidstider.

Aviator Airport Alliance avd. Stavanger8. apr. 2025

Den er som mange andre arbeidsplasser. Dine kollegaer lære deg opp. De som er høyere oppe ser du aldri. De vet ikke en gang hva som foregår mye av tiden. Arbeidstidene suger og turnus planene er fryktelige hvis du jobber over 50%.

Lav lønn og dårlig ledelse preger arbeidsmiljøet.

Aviator Airport Alliance avd. Vigra2. apr. 2025

Grunnet flyproduksjon så får man splittvakter, lønnen er lav, passasjerer behandler deg på en helt umenneskelig måte ved forsinkelser/kanselleringer.

Ledelsen kommer med diverse lovnader som aldri blir oppfulgt - og avgjørelser blir tatt i hemmelighold uten de at ansattes meninger blir tatt med.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.