Bestseller Stores Norway

Org: 971 128 739

Butikk og detaljhandel

Logo mangler

Totalvurdering 1,9

2,6

Arbeidsmiljø

1,8

Lønn og betingelser

1,8

Lederskap

1,7

Karrieremuligheter

1,8

Work-life balance

Har du søkt jobb her?

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

13 vurderinger

Sosial og lærerik jobb

Vila Bergen, Galleriet 4036885. juni 2026

Veldig fornøyd med mitt år på Vila Galleriet – en veldig fin arbeidsplass for studenter. Jeg vil særlig trekke frem det gode arbeidsmiljøet og en svært dyktig, hyggelig og støttende nærmeste leder, som gjør en stor forskjell i arbeidshverdagen.

Samtidig kan det være perioder hvor man jobber mye alene, og det kan være litt krevende med tanke på pauser til mat og toalett. Dette oppleves imidlertid mer som en konsekvens av rammer og føringer fra nivået over, der det i større grad handler om kostnadsbesparelser.

Alt i alt sitter jeg igjen med et veldig positivt inntrykk, og jeg vil absolutt anbefale Vila Galleriet som arbeidsplass – spesielt for studenter som ønsker en sosial, lærerik og god arbeidsplass.

Dårlig lønn og ledelse

9. apr. 2026

begynte i denne jobben med 20% stilling sommeren 2025. UTROLIG dårlig betaling for sine ansatte, da man ikke får noe kvelds-, helg- eller overtidsbetalt (dette er et stort problem og har blitt snakket mye om på arbeidsplassen min).

Har flere ganger måtte jobbet overtid ved stenging grunnet kunder i butikk, dette har jeg ikke fått betalt for da ledelsen "fjerner" dette fra systemet (vi registrerer når vi kommer og går på jobb i et system). Fikk vite fra at butikksjefen fjerner dette fordi de ikke har lov til å gi oss mer betalt en vakten som er satt opp, da de lengre opp i ledelsen skal kunne ta ut "bonus".

STYR UNNA!

Dårlig ledelse og manglende balanse preger jobben.

17. des. 2025

Jobbet i kjeden i over 10år, aldri vært borti dårligere ledelse, butikksjefene gjør så godt de kan men mikroledelse, press og høyt gjennomtrekk preger bedriften. Work life balanse er ikke-eksisterende som butikksjef og man er mer eller mindre pålogget hele døgnet uten å bli kompensert. De vil ikke ha folk som er fagorganiserte (har blitt spurt om man kan melde seg ut) og gikk 4 år uten lønnsoppgjør. Hadde i tillegg 7 ledere på drøyt et år, ikke mye bærekraftig.

Dårlig ledelse og urealistiske forventninger.

9. juli 2025

Denne bedriften ville jeg styrt unna dersom du du ønsker respekt og takknemlighet for jobben du legger ned.

Har du en høyere stilling er kravene du blir stilt, helt urealistiske og man går konstant rundt med press fra hovedkontoret på nakken.

Jeg er fullt klar over at en må ha ett vist «press» og forventninger for at en bedrift skal gå rundt, Men dette her tar kaka. Man får nesten følelsen av at de som sitter på kontoret ikke har peiling på hvordan det er å jobbe i butikk. Hovedkontoret mener man alltid skal sette kunden først, men får du ikke gjort det andre du får beskjed om i tillegg så er det utelukkende sure miner.

Når det kommer til lønn, får du ikke ei krone mer enn det de MÅ gi. Men merk at hvis du ikke selv vet hva du har krav på, så blir du utnyttet og snytt for penger. Kynisk.

Det er viktig å nevne, fra min erfaring, at det er ledelsen på hovedkontoret som er tvilsom - ikke butikklederne ute i butikken.

En får en følelse av at hovedkontoret styrer oss rundt for å få det akkurat sånn som de vil ha det, uten å noen gang få respekt tilbake - til tross for at vi gjør vårt aller beste. Det er alt for høye forventninger til hva vi klarer å gjennomføre med alt for få ansatte - uten noe form for forståelse. Man blir utslitt. Det skal nemlig spares penger i denne bedriften.

Jeg vil også tørre å påstå at hovedkontoret i stor grad driver med enveiskommunikasjon. De er umulig å få tak i, til tross for at man stadig får meldinger om det ene og det andre. Verdt å nevne at man blir lovet ting man aldri hører noe mer om også. Ville aldri anbefalt denne plassen til noen.

Trives i Bestseller med gode utviklingsmuligheter!

7. juli 2025

Jeg stor trives i bestseller og jobber her enda, masse utviklings muligheter.

Frakoblet ledelse og manglende respekt for ansatte.

2. juli 2025

Jeg jobbet som butikkleder i Vero Moda og hadde fantastiske ansatte under meg, men ledelsen er fullstendig frakoblet virkeligheten. Det er null forståelse for butikkdrift, og vi som står på gulvet blir sjelden lyttet til. Man blir kontaktet selv når man er sykemeldt, og det virker ikke som sykdom eller privatliv respekteres.

Målene som settes fra kontoret er ofte helt urealistiske, og når vi har vært på samlinger ser man tydelig hvordan hovedkontoret holder seg for seg selv og ikke viser interesse for oss butikkledere. Det skaper en «oss og dem»-følelse hvor det virker som de tror de er viktigere enn de som faktisk står i butikkene.

Jeg ble også lovet høyere lønn pga. størrelsen og ansvaret i butikken min, men fant ut at en annen leder med mye mindre ansvar og erfaring fikk det samme. Dette føltes som en bevisst feilinformasjon.

Da jeg ble gradert sykemeldt under graviditet, var det ingen forståelse eller tilrettelegging. Tvert imot følte jeg at det ble forventet at jeg skulle levere like mye som før, på langt færre timer og med fysiske utfordringer.

Gjennomtrekken i selskapet er enorm. Ansatte slutter konstant, og det er ikke rart. Gir du beskjed om noe som ikke fungerer, blir det ignorert. Men når ledelsen trenger noe, forventes det svar med én gang.

Alt i alt er dette den dårligste arbeidsplassen jeg har vært på. Jeg anbefaler ingen å søke hit hvis du ønsker å føle deg respektert, hørt eller ivaretatt.

Unngå denne jobben: dårlig lønn og mikroledelse.

30. juni 2025 (redigert 16. juli 2025)

Styr unna denne arbeidsplassen, dårlig lønn, mikroledelse «ovenfra ned» holdning og urealistiske forventninger. Dårligste form for «lederskap» jeg har vært borti - da er det snakk om fra HK og ikke butikksjefer. De ser ikke og er ikke interessert i menneskene «på gulvet», og det vises på den hyppige utskiftningen de har av ansatte sammenlignet med andre kjeder jeg har jobbet i.

Manipulerende leder og dårlig arbeidsmiljø.

1. juni 2025

Dårlige lønnsvilkår og bedriften er redd tariffavtaler. Leder stilte ofte spørsmål om hvorfor man ønsket tariff og hvorfor ansatte er medlem i fagforbund. Videre var leder manipulerende og kunne gi en oppgave, der etter en stund ville hen stille seg uforstående til hvorfor man har gjort den oppgaven. Det ble ofte snakket nedsettende så flere ansatte gruet seg til å snakke med lederne. Ingen støtte å få og tenker kun på penger. Måtte stå lange dager alene, gjerne 5 timer før nestemann kom, med bare 2 timers overlapp så man såvidt rekker lunsj og dopause.

Utnyttelse og lav lønn preger arbeidsplassen.

17. apr. 2025 (redigert 24. apr. 2025)

Jeg jobbet her i over ti år, i flere forskjellige roller. Mine nærmeste kollegaer var helt supre, men det konstante gjennom alle disse årene var at de som sitter på kontoret ønsker mest mulig kontroll over de på gulvet. Det er en fryktkultur der omsetningen alltid settes foran menneskene. Dette fører til mange ubehagelige opplevelser og angst for å gjøre feil.

Det er såpass mange arbeidsoppgaver at spesielt butikksjefer og distriktssjefer jobber ofte 10+ timer hver dag. Ironisk at de som sitter på kontoret og bestemmer aldri jobber mer enn 7,5. Lønnsjustering finnes ikke, som betyr at om man ikke kjemper for høyere lønn, går du ned. Om man ønsket deg opp i stilling, var det sjeldent uten å gi noe ekstra i en lang periode. Gjerne arbeidsoppgavene til noen som allerede hadde sagt opp.

Hvis man ble sykemeldt(ofte fra utbrenthet) ble man sett ned på. Det er ingen rom for work-life balance i denne bedriften, noe jeg håper de gjør en endring på.

Godt miljø, men dårlig ledelse og høy stress.

Vila Bergen, Galleriet 40368816. apr. 2025

Godt arbeidsmiljø, men dårlig og uerfaren lederskap. Mye jobb og stress for lav lønn. Man jobber stort sett alene og derav ingen lunsjpause eller dopause.

Om man er syk må man fikse opp i det selv. Likevel forventes det at du alltid skal være tilgjengelig og hjelpe til når det er «krise», noe som skjedde nesten daglig.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.