Boreal Sjø avd. Oslo
Org: 925 688 355
Shipping og sjøfart
Logo mangler
Totalvurdering 2,4
3,4
Arbeidsmiljø
2,4
Lønn og betingelser
1,2
Lederskap
2,2
Karrieremuligheter
2,8
Work-life balance
Har du søkt jobb her?
0 %
av vurderingene er besvart
5 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fint arbeidsmiljø, fint work - life balanse, men baksnakking blant kolleger.
20. juli 2025
Det er som regel ett fint arbeidsmiljø ombord på oslofjord båtene i Oslo, de fleste er veldig hyggelig og greie med hverandre. Men desverre er det blitt en skikkelig ukultur med baksnakking og "tystekultur" på medkollegaer, det oppleves at mann må se seg over ryggen spesielt blant de skipsførere som har vært lenge i dette sambandet.
Lederskap og karriere muligheter er tilstede, men finnes rom for forberedringer.
Lønnen er helt ok, med god overtidsbetaling. Og muligheter for å jobbe mye ekstra for se som ønsker det, spesielt i sommer månedene. Men dette byr også på lange dager med opptil 14 timers vakter.
Bor du i Oslo og omegn er det en fin arbeidsplass til sjøs som kan kombineres med familie livet.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Variert arbeidsmiljø med utfordringer i kommunikasjon, spesielt fra øverste ledelse .
24. apr. 2025
Arbeidsmiljø
Arbeidsmiljøet varierer mellom avdelingene. Enkelte miljøer oppleves som inkluderende og preget av god humor og lagånd, mens andre preges av intern uro og lav terskel for kritikk. Tilbakemeldingskulturen er noe svekket i enkelte deler av organisasjonen, og det finnes en opplevelse av at noen ansatte vegrer seg for å gi ærlige tilbakemeldinger . Fryktkultur.
Ledelse og organisering
Lederskapet i Boreal preges av sterke personligheter og klare målsetninger, men er utfordret av manglende kommunikasjon og samarbeid internt. Det er høy grad av styring fra HR og HMSK .
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og forhold for mannskap ombord.
13. apr. 2025
Stor avstand mellom ledelse på land og mannskap ombord. Det utvises liten forståelse på hvordan valg som gjøres påvirker mannskap. Lite fokus på kvalitet og erfaring i ansettelses prosesser. Inntrykket man sitter igjen med er at det er mer viktig å fylle en stilling, enn at den de ansetter har rett erfaring og kompetanse.
Fasilitetene for mannskap ombord er svært dårlige, og dette gjør de lange vaktene mer krevende enn nødvendig.
Lønn er på linje med resten av ferge rederier, men utrolig vanskelig å rydde opp i feil. Ofte blir det opp til kontoret å tolke tariffer og lokale avtaler.
De har mistet mange gode sjøfolk, og det virker ikke til at de tar iniativ til å bedre forholdene.
Ledelse ombord er veldig delt. På en side har du de kjempeflinke som har jobbet på sjøen og innehar god erfaring. Men på andre siden så har du de som kun har kurset seg opp og blitt leder uten nevneverdig erfaring eller kompetanse.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Bra arbeidsmiljø, men ledelsen lokalt og sentralt svikter.
9. apr. 2025
Veldig bra arbeidsmiljø om bord på båtene.
Lange dager i sommersesongen uten pauser og begrensede fasiliteter for mannskap om bord på båtene.
Ledelsen mangler operativ erfaring og har vanskelig for å sette seg inn i hvordan deres avgjørelser påvirker hverdagen om bord.
Velferdstilbud eksisterer ikke.
Fint med kortere dager i lavsesong.
Boreal har til tider vanskeligheter med å forholde seg til tariffavtaler, lokale avtaler og fastlønnsavtaler.
Greie karrieremuligheter for de med motivasjon og vilje.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Bra arbeidsmiljø, men ledelsen svikter.
9. apr. 2025
Arbeidsmiljøet blant mannskapet er generelt bra – folk støtter hverandre, og det er god stemning om bord. Det er denne delen av jobben som gjør hverdagen levelig, spesielt i en krevende turnus.
Det største problemet ligger i ledelsen. Det er blitt ansatt flere personer på dekk som åpenbart mangler både kompetanse og erfaring. Dette går utover sikkerheten, skaper frustrasjon blant resten av mannskapet og senker kvaliteten på arbeidet som blir gjort. Det virker ikke som det tas hensyn til faglig nivå i ansettelsesprosessen, og det mangler tydelig oppfølging og opplæring.
Karrieremuligheter og utvikling er begrenset, og man føler seg ofte oversett. Det er lite rom for å vokse i stillingen, og kommunikasjonen mellom båt og kontor bærer preg av avstand og mangel på forståelse for den operative hverdagen.
Dersom ledelsen tok ansvar for kvalitet i rekruttering og faktisk lyttet til de som jobber på dekk, kunne dette vært en langt bedre arbeidsplass.

