Danske Bank A/s Nuf

Org: 977 074 010

Bank og finans

Logo

Totalvurdering 3,7

4,3

Arbeidsmiljø

3,8

Lønn og betingelser

3,4

Lederskap

3,8

Karrieremuligheter

3,5

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

8 vurderinger

Perfekt førstejobb med godt miljø og ledere

31. jan. 2026

Dette er en arbeidsplass med et veldig godt sosialt miljø, mange goder og fine, støttende ledere. Det var en perfekt første jobb hvor jeg følte meg ivaretatt og fikk mulighet til å lære mye.

Danske Bank Stavanger: fra storbank til ruin.

Danske Bank avd. Stavanger1. juni 2025

Danske bank i Stavanger har de siste 10-15 år vært preget av total falitt. Ledelsen med bankdirektør har gjennom lite synlighet og mangel på strategi klart kunststykket å bygge ned en stor synlig bank i denne regionen til en liten filial med en liten håndfull personer som burde vært pensjonert for ti år siden. Slik går det når ledelsen ikke ansetter som de anser kan utfordre sin egen stilling eller posisjon. Nå er ledelse begynt i Sandnes sparebank / Rogaland Sparebank

Ruiner ligger igjen i danske bank. Man får bare håpe på øverste konsernledelse der ikke faller for samme historikk som danske bank, med å ha dratt inn mellom ledelse fra danske bank

Sosialt miljø, men for mye overordnet styring fra danmark

Danske Bank avd. Søndre Gate14. apr. 2025

Arbeidsplassen er veldig sosial med organiserte aktiviteter. Det er lett å få gode kolleger og venner her.

Dessverre er bedriften veldig styrt av Danmark og det er liten forståelse for norske forhold. Dette resulterer også i manglende mulighet for å utvikle gode mellomledere, da de kun blir opptatt av å rapportere tall, som for øvrig sjeldent blir benyttet til noe annet enn rapportering. Overordnet mål er alltid å flytte oppgaver til Litauen.

Unaturlig fokus på forbedring av prosesser. Det er viktigere at de ansatte loggfører X antall forbedringsforslag enn at det kommer gode forslag.

De ansatte må loggføre hver oppgave og hvor mange minutter de bruker.

Man blir usikker på sin egen jobb.

Fantastisk arbeidskultur.

Danske Bank avd. Søndre Gate14. apr. 2025

Fantastisk bra arbeidskultur, der du er en del av et team som drar i samme retning. Det er selvfølgelig perioder der det kan være mye jobb, men det er fortsatt vektlagt at det er viktig å ha en balanse mellom jobb og fritid.

Jeg føler også at ledelsen både i Oslo og København er tydelige i sin kommunikasjon slik at det er lett å vite hvor vi skal og hva som er de viktigste prioriteringene.

Men det viktigste for min del til syvende og sist er kulturen, og den er veldig god og du føler deg sett og ivaretatt på jobb, og jeg gleder meg til å gå på jobb hver eneste dag.

Danske Bank: Godt arbeidsmiljø og muligheter.

Danske Bank avd. Søndre Gate8. apr. 2025

Danske Bank er en veldig fin arbeidsplass, der det er god fokus på de ansatte og generell trivsel. Miljøet er kjempefint, også etter salget av personmarkedet til Nordea. Mye av styret/ledelsen er dog blitt flyttet til Danmark, noe som gjør at man blir litt distansert til de og kan oppleve at man blir en FTE/tall på blokka dessverre. Men alt i alt, mye gode muligheter i banken og fine folk.

Danske Bank avd. Søndre Gate

Danske Bank avd. Søndre Gate3. apr. 2025

Trivelige kollegaer men for høyt tempo hvor det er lett å havne i dårlig work/life balance

God ledelse og positivt arbeidsmiljø!

Danske Bank avd. Stavanger2. apr. 2025

God lokal ledelse, bra arbeidsmiljø.

Flott kollegialt miljø, men krevende omstillinger.

20. mars 2025

Jeg elsker å jobbe i Danske Bank, mest av alt på grunn av de fantastiske kollegene jeg har. Det er et godt og sosialt miljø, og en gjeng du virkelig opplever bryr seg om deg.

Utfordringen er at det som er av arbeidsmengde ikke alltid samsvarer med kapasitet, og i noen tilfeller kan ledelsen sitte litt langt unna det som skjer slik at det skaper urealistiske forventninger. Det har vært en del omorganiseringer, så det er ikke plassen å jobbe om du ikke er omstillingsdyktig. Samtidig er fagmiljøene ekstremt sterke og læringskurven er bratt og god for den som tør å kaste seg ut i det. I tillegg er det ikke mange plasser hvor du får muligheten til internasjonal arbeidserfaring på samme måte.

Nettopp fordi mulighetene er så mange innenfor konsernet, så skulle jeg gjerne vært der hele min arbeidskarriere for å lære mest mulig. Opplevelsen min er at det er kun du selv som setter begrensningene for faglig utvikling.

Samtidig er det et større konsern med mye omorganisering, så du må være innstilt på at du kan bli et tall i mengden på et tidspunkt. Jeg har sett gode kolleger gå ut døra. Ha derfor et realistisk syn på at dette er en arbeidsplass og en plass hvor du kan få mye læring, samtidig som du kan ha det gøy underveis. Men når det kommer til stykket er det en jobb og du må være åpen for å flytte på deg på et eller annet tidspunkt.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.