Digitaliseringsdirektoratet

Org: 991 825 827

Offentlig sektor

Logo

Totalvurdering 3,9

4,0

Arbeidsmiljø

4,0

Lønn og betingelser

3,3

Lederskap

4,3

Karrieremuligheter

3,8

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

4 vurderinger

Positivt, inkluderende og utviklende arbeidsmiljø.

Digitaliseringsdirektoratet avd. Brønnøysund25. mai 2025

Min erfaring med Altinn som arbeidsplass har vært svært positiv. Jeg opplevde et inkluderende, faglig sterkt og fremtidsrettet miljø, hvor både personlig og profesjonell utvikling ble ivaretatt.

Ledelsen viste tydelig tillit og ga rom for selvstendighet, samtidig som det var god støtte og klare rammer når det trengtes.

Samarbeidet på tvers av fagområder fungerte godt, og det var en genuin vilje til å skape løsninger som har stor verdi for samfunnet.

Arbeidskulturen er preget av åpenhet, respekt og nysgjerrighet, og jeg opplevde at ideer og innspill ble tatt imot med interesse, uavhengig av stilling eller erfaring.

I tillegg er det tydelig at Altinn satser på innovasjon og kontinuerlig forbedring, både teknisk og organisatorisk.

Alt i alt vil jeg varmt anbefale Altinn som arbeidsplass for deg som ønsker å bidra til noe meningsfylt, samtidig som du utvikler deg i et trygt og fremoverlent arbeidsmiljø.

Usikker og oversensitiv arbeidsplass

24. apr. 2025

Føles ut som en rar blanding mellom corporate og teknisk inkompetent ledelse, hvor det ender opp med at alle avgjørelser, visjoner og generell prosjektfremgang blir overlatt til tilfeldigheter og personer man ikke tør å si i mot fordi man er rett for å miste jobben sin.

Jeg har mange rare historier fra min tid i Digdir, alt fra historier om ledere som ikke vil være referanser for ansatte som vil bytte arbeidsplass (som har jobbet i Digdir i 7 år), forskjellsbehandling hvor kun teamene som gjør det best i Digdirs øyne får nye pc-skjermer. Ledere som kler personene som ikke klarer å si nei opp i påskekylling-drakter og får de til å dele ut påskeegg til hele avdelingen. Leder som sier at nyutdannede nyansatte må få opp farten på oppgaver under standup. Usikkerheten og oversensitiviteten skinner i Digdir.

Til tross for alle disse rare hendelsene er det største frustrasjonspunktet knyttet til udugelig prosjektgjennomføring. Man har ledere som ikke aner hvordan et it-prosjekt skal utføres og hvor det blir totalt overlatt til konsulentene og utviklerne. Jeg har konkrete eksempler på prosjektstyringsverktøy som blir tvunget inn i organisasjonen uten opplæring slik at det kun fungerer som ekstra statusmøte (og dette er i tillegg til de ørten statusmøtene man allerede har i uka).

For å summere opp så er dette en organisasjon som har nesten 500 ansatte men som har intern infrastruktur og ledelse på nivå med en startup som har eksistert i 3 måneder.

Drømmeoppdrag med flinke kolleger og sosialt miljø!

17. apr. 2025

Digdir var et drømmeoppdrag som konsulent, og opplevelsen gav mersmak!

Knalldyr, men brukbar kantine så mange konsulenter har medbrakt lunsj. Flere omstillinger internt gav litt treghet i gjennomføringer, men de har virkelig omfavnet produktorientering og moderne organisasjonsstruktur.

Veldig flinke kolleger der mange tidligere har vært konsulenter på høyt faglig nivå. Du får umiddelbart dele på et viktig samfunnsoppdrag. Lave skuldre og relativt trygt miljø med jevnlige sosiale tilstelninger. Har fått flere varige vennskap derfra!

Hyggelig arbeidsmiljø med støttende ledelse.

3. apr. 2025

Trives veldig godt her. Ledere har høy tillit til ansatte, og gir støtte når det trengs. Gode kolleger og mange sosiale tiltak gjør dette til et veldig hyggelig sted å jobbe.