Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring avd. Stavanger

Org: 986 255 850

Offentlig sektor

Logo

Totalvurdering 3,6

4,2

Arbeidsmiljø

2,0

Lønn og betingelser

3,0

Lederskap

3,6

Karrieremuligheter

5,0

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

5 vurderinger

Trivelig, men lav lønn og lite ambisjoner.

2. jan. 2026

Trivelig arbeidsplass, gode kollegaer og veldig bra ledelse. Elendig lønn, og mange som jobber her er bra kvalifiserte, endte opp her pga oppsigelser hos forrige arbeidsgiver eller andre private årsaker. Det er ikke en belastende jobb og et kjekt sted å være hvis en vil ha en jobb med lite stress og rolig tempo. Om det er viktig med ambisjoner, relevansen og stolthet over arbeidsgiveren og produktet som leveres, er det best å finne et annet sted.

Ikke akkurat "effektiv ressursbruk"

6. juni 2025

Opplevde raskt at her var ingen ting slik jeg var blitt forespeilet på intervjuet. Både i forhold til arbeidsmetoder, muligheter og sammensetning av kompetanse i avdelingen.

Veldig god balanse mellom jobb og fritid. Så godt som aldri overtid, og generelt lavt tempo i hverdagen – til dels sirupstreigt. Gammeldagse arbeidsmetoder og stor motvilje mot reell fornyelse. Tungrodde utdaterte IT-systemer med mye feil og mangler. Manglende kompetanse til å faktisk gjøre noe med saken. Sliter veldig med å rekruttere rett kompetanse, særlig på IT-siden. Dårlig lønnsnivå.

Lav organisatorisk selvinnsikt og stor grad av silo-organisering. Veldig vanskelig å få til samarbeid på tvers av seksjoner.

Stor grad av treghet i rekrutteringsprosesser, viktige nøkkelroller blir stående ubesatt i månedsvis før stillingen i det hele tatt lyses ut. Mer tekniske stillinger står også gjerne åpne mye lenger da det ikke evnes å fylle disse. Merk at selv om det står krav om bachelorgrad i stillingsannonse så innebærer dette ikke at det kreves relevant bachelorgrad (eller annen relevant utdanning eller erfaring) i det hele tatt. Er du en fagperson som kan og vil noe, og gjerne ønsker å kunne være stolt av det som leveres, er ikke dette plassen for deg.

Anbefaler å ta en kikk på anmeldelsene av DFØ appen, der ser man raskt hvordan det faktisk står til med kvaliteten på leveranser.

Godt arbeidsmiljø og interne muligheter.

16. mai 2025

Godt arbeidsmiljø og gode muligheter internt.

Dårlig ledelse og lav lønn, men greit arbeidsmiljø.

2. mai 2025

Et overkommelig arbeidsmiljø, men ikke det beste. Mange flotte mennesker, men en finner også andre typer (f.eks, micromanager, bedre-viten, mean girls, sløvere, mobbere). Jeg jobbet i en avdeling der de sosiale gruppene allerede var dannet, og det var vanskelig å komme nærmere kollegaene spesielt de "unge voksne". Det minnet meg om ungdomsskoletiden, hvor man lett kan bli satt utenfor.

Lønnen var absolutt ikke den beste og står ikke i forhold til arbeidsmengden man legger ned. Kanskje er det derfor mange velger å jobbe for #Staten – man gjør bare det nødvendige for å få jobben gjort.

Lederskapet var utrolig dårlig! Du burde spørre om å få se resultatene fra lederevalueringen gjennom året. Selv om ansatte har svart ærlig på evalueringen, blir ingenting gjort med tilbakemeldingene. Det er ingen forbedring i det hele tatt, og noe går på trynefaktor.

Du blir ikke utbrent her på jobb. Det er lett å sette klare grenser mellom arbeid og fritid, og det er få forventninger om at man skal jobbe utover vanlig arbeidstid. Du rekker å ta to mastergrad, en PhD og oppdra tre unger.

Hvis man smisker og gir mye ros til lederen, ser det ut til at man har bedre karrieremuligheter fordi man blir godt likt.

DFØ er en god start inn i arbeidsmarkedet, sånn type 2-3 år maks.

Fantastisk arbeidsplass med gode muligheter!

2. apr. 2025

Kjempe fin arbeidsplass. Trygge og stabile forhold. Gir mange sjanser til yngre som er på vei opp i arbeidslivet.

Jobbet her til sammen 7 år for noen år siden