Direktoratet For Samfunnssikkerhet Og Beredskap (dsb)

Org: 974 760 983

Offentlig sektor

Logo

Totalvurdering 3,6

3,7

Arbeidsmiljø

4,1

Lønn og betingelser

3,3

Lederskap

3,3

Karrieremuligheter

3,8

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

9 vurderinger

Meningsfullt arbeidsmiljø med tillit og samarbeid.

17. okt. 2025

"Et sted med mening, retning og godt miljø"

Jeg jobbet i IKT-seksjonen i DSB frem til 2025, og ser tilbake på en svært lærerik og positiv tid. Her fant jeg et arbeidsmiljø preget av tillit, samarbeid og et sterkt engasjement for samfunnsoppdraget.

Arbeidsoppgavene var både varierte og meningsfulle – fra tekniske prosjekter til sikkerhetsarbeid og digital utvikling. Det ga rom for faglig vekst og mulighet til å bidra til løsninger som faktisk betyr noe for beredskap og sikkerhet i samfunnet.

Ledelsen var tydelig på retning og mål, samtidig som den ga fleksibilitet og tillit til at vi løste oppgavene på best mulig måte. Det var lav terskel for dialog, og man følte seg verdsatt både som fagperson og kollega.

Alt i alt et arbeidssted jeg varmt kan anbefale for deg som ønsker å jobbe i et inkluderende miljø med faglig tyngde og et tydelig samfunnsoppdrag.

Fantastisk arbeidsmiljø med hyggelige kolleger!

16. okt. 2025

Jeg var ansatt hos DSB IKT, og hadde en veldig god opplevelse der. Arbeidsmiljøet var utrolig bra – alle var hyggelige, hjelpsomme og hadde en god dose humor. Det ble fleipet og tullet en del, så stemningen var som regel lett og morsom, men samtidig kunne det være seriøst når det trengtes. Jeg følte meg alltid inkludert og tatt godt imot.

Det var også fint at vi kan jobbe etter arbeidstid, så ble det enten overtids betalt eller tatt som fleks. Arbeidstiden var behagelig, og jeg syntes balansen mellom jobb og fritid var veldig god.

Alt i alt en kjempefin arbeidsplass – hyggelige folk, godt miljø og mye nyttig å lære.

Læringsrik arbeidsplass med hyggelige kolleger. IKT-Arbeider

16. okt. 2025

DSB sin IKT avdeling var en fil plass for meg for å vokse og lære på, både faglig men også som arbeidstaker. Ellers opplevde jeg kompetente og hyggelige folk på tvers av avdelinger, man får kjennskap til mye og mange her.

Høyt press og dårlig ledelse preger arbeidsmiljøet.

Nordland Sivilforsvarsdistrikt8. okt. 2025

Til tider svært hektisk. Reisebelastning av en annen verden. Ad hoc ledelse. Blir tredd ting ned over hodet på deg som forventes å gjøres uten tanke på at en har et liv utenfor jobben. For få ansatte for de oppgavene som skal gjøres. For stort geografisk nedslagsfelt sett ut fra antall ansatte. Ledelse under middelmådig. Mye baksnakking og lukkede dører.

Unngå IT-jobber hos DSB pga dårlig ledelse.

25. sep. 2025

Skal du søke jobb hos DSB, så styr unna stillinger i IT- funksjonene med mindre du liker ledere som baksnakker kollegaer og tror de alltid vetbedre enn alle andre virksomheten.

Engasjerte kollegaer og meningsfullt arbeid!

Direktoratet For Samfunnssikkerhet Og Beredskap (dsb) Hovedkontor21. mai 2025 (redigert 13. juni 2025)

En meget bra arbeidsplass med engasjerte kollegaer og viktig samfunnsoppdrag. Ingen trist/grå statlig virksomhet.

IKT-jobb med interessante avdelinger, men dårlig ledelse.

24. apr. 2025 (redigert 13. juni 2025)

Aller først: jeg jobbet med IKT ved hovedkontoret til DSB i Tønsberg. Fordelen med å jobbe i IKT er at man får kommet rundt til de andre avdelingene og sett hva de jobber med, noe som jeg synes er svært interessant da DSB sine fagområder spenner over mye.

Enkelte av de som jobbet i samme seksjon som meg behandlet folk rundt seg dårlig, både andre i samme seksjon og sluttbrukere. Dette ble tatt opp uten at det ble gjort noe med. Det var nesten sånn at du selv fikk skylden for oppførselen til denne personen. Jeg opplevde å få kjeft da jeg hadde tatt initiativ til å oppdatere teknisk dokumentasjon.

Jeg fikk dog et godt inntrykk av de som jobbet ved andre seksjoner ved hovedkontoret.

Dårlig ledelse og manglende omsorg for ansatte.

Brann- Og Redningsskolen6. apr. 2025

Et forferdelig byråkrati, ledere som ikke egner seg, flere varslingssaker som ikke gjøres noe med, mangel på planlegging og koordinering, ingen omsorg for den ansatte.

Flott arbeidsmiljø med muligheter og støtte!

2. apr. 2025

Jeg liker virkelig å jobbe i DSB. Det er en arbeidsplass med ulike muligheter, veldig moden. Man jobber både med folk som nettopp har fullført skole, og med svært erfarne medarbeidere som har vært der i mange, mange år. Jeg føler at jeg blir lyttet til og tatt vare på.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.