Dressmann A/s

Org: 946 927 201

Butikk og detaljhandel

Logo

Totalvurdering 3,0

3,7

Arbeidsmiljø

3,0

Lønn og betingelser

2,8

Lederskap

2,5

Karrieremuligheter

2,9

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

14 vurderinger

Gode lønninger, men ledelsen skaper dårlig arbeidsmiljø.

22. sep. 2025

Lønnsordningene er gode, men ledelsen var helt forferdelig. Til tider var det direkte ukomfortabelt å komme på jobb. Tonen butikkleder hadde mot sine ansatte var helt uakseptabel. Ufine bemerkelser og generelt lite motiverende.

Dårlig lønn og konfliktsky ledelse preger jobben.

13. mai 2025

Jobbet som butikksjef i mange år. Da jeg ønsket å forhandle lønn fikk jeg til svar av "det er jo bare å klare dagsbudsjett, så får du bonus".

Bedriften håver inn penger og avdelingen går som det griner, men høyere lønn kan man se langt etter.

I tillegg straffes man ved å oppdatere på messenger tallene, time for time, dersom man er dårligst dagen før, uten å få skrive timer for hele dagen.

Hadde bra arbeidsmiljø i butikken, men oppover er ledelsen konfliktsky og løper til HR for filleting. Har opplevd kollegaer som har gjort feil som plutselig blir "straffet" for det ved å få en kald skulder i etterkant. Har kollegaer som har kommet litt på kant med ledelsen, bare pga små uenigheter. Da kan man bare glemme å bruke dem som referanse, da de bare setter kjepper i hjulene for en, dessverre.

Ryddig arbeidsmiljø med god leder!

Dressmann Thon Senter Borg avd. 1294. mai 2025

Ryddige forhold, godt arbeidsmiljø. God leder!

Bra kultur, men dårlig ledelse og balanse.

30. apr. 2025

Veldig bra arbeidsplass med bra kultur i enkelte butikker. Støttenede kollegager og butikksjef. Elendig ledelse fra HK, da di har skyhøye forventninger av selgere samt elendig work/life balance. Da man konstant må være tilgjengelig på kjedens «Facebook side» på fritid

Godt arbeidsmiljø med støttende kollegaer.

Dressmann Thon Senter Os avd. 20520. apr. 2025

Trivdes veldig godt å jobbe her. Tariffavtale når det kommer til lønnsordning, men også gode bonusmuligheter. Butikksjefen er kunnskapsrik og flink til å lære fra seg. Flotte kollegaer som støtter å hjelper hverandre der de kan.

Trivdes, men manglet utvikling og noe dårlig ledelse.

18. apr. 2025

Jobbet hos Dressmann for noen år tilbake og trivdes i kjeden. Gode bonus ordninger, goder og en grei lønn. Stort fokus på salg og hva man selger. Opplevde dessverre både dårlig ledelse, men også dårlig oppfølging av nærmeste leder ut ifra hvilke krav som ble satt til deg som selger/ansatt. Godt arbeidsmiljø, og trivdes sånn sett, men ønsket å utvikle meg mer, men opplevde for lite kunnskap hos butikksjef.

Dressmann: God arbeidsplass med fokus på småsalg!

12. apr. 2025

Dressmann er en fin arbeidsplass! Lønnen er grei, butikksjefene er dyktige (har jobbet i flere), det eneste er som det blir nevnt flere steder her fokuset på HVA du selger. Om du selger full dresspakke til over 3000,- blir ikke det så godt mottatt, klarer du derimot å prakke på en kunde sokker og undertøy! Da er det hurramegrundt. Sokker og undertøy er tydeligvis det viktigste i Dressmann. Utenom er Dressmann et fint sted å jobbe. Gode kollegaer og vi trenger aldri å krangle med kundene.

God lønn, men dårlig jobb/ fritid balanse

9. apr. 2025

Overraskende god lønn, snill og god sjef, helt ok arbeidsmiljø.

Mye krav fra kjeden om hva man skal ha på, fremstå og hva man skal si til kundene. Man blir målt på hva man selger, ikke om det er et godt salg.

Dårlig work/ life balance da man må være aktiv på kjedens «Facebook» type side, legge ut hva man har solgt for den dagen, like og kmt på andre sine innlegg - på egen fritid, og om man ikke gjør det får man tilsnakk og får beskjed om å være mer aktiv.

Fantastisk arbeidsplass med gode kollegaer og sjef!

Dressmann Xl Thon Senter Moa avd. M167. apr. 2025

Jobbet her for en del år siden, har vært en av de beste arbeidsplassene jeg har hatt. Alt fra sjefen til kollegaene og kundene var mer enn man kunne be om! Sjefen var veldig behjelpelig og avslappet, gir ansvar til sine ansatte og har tro på at de får til arbeidsoppgavene. Arbeidsmiljøet var bra og husker at vi hadde det veldig gøy på jobb! Hadde garantert fortsatte å jobbe her om jeg ikke hadde flyttet vekk.

Dårlig arbeidsmiljø, unngå denne bedriften!

6. apr. 2025

Dårlig lønn, det forventes at du gjør alt mellom himmel og jord for butikken. Selv som ringevikar må ansatte melde ifra om en skal til utlandet (også Sverige), ellers får man tilsnakk fra sjef, selvom en har fri fra jobb.

Jeg søkte opprinnelig på en vanlig butikkmedarbeider stilling i november, og påsken året etter får jeg da beskjed om at jeg er butikkens nye assisterende butikksjef - noe jeg verken fikk økt lønn for eller kontrakt som tilsa at jeg var assisterende butikksjef. Dette var et ansvar jeg bare ble tildelt, fordi jeg var den i butikken utenom butikksjefen som hadde størst stillingsprosent. Dette passet dårlig, da jeg også studerte ved siden av. Dressmann overkjørte meg psykisk, noe som tilslutt endte med sykemelding. Da jeg kom tilbake fra sykemeldingsperioden (ca 1 1/5 måned), ble jeg bedt fra butikksjef (og HR i følge butikksjef) om å si opp stillingen min.

Eneste jeg har å si er: STYR UNNA.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.