Eika Gruppen

Org: 979 319 568

Bank og finans

Finansrådgivning

Eika jobber for å sikre konkurransekraft til selvstendige banker. I Eika Gruppen har vi samlet spisskompetanse, tjenester og infrastruktur som bankene kan samarbeide om. Lagspill #veddinside

Logo

Totalvurdering 3,4

4,3

Arbeidsmiljø

2,8

Lønn og betingelser

2,9

Lederskap

3,1

Karrieremuligheter

4,0

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

100 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

19 vurderinger

Lav lønn, mye frihet – men uklare mål

Eika Gruppen avd. Oslo6. apr. 2026

Her kan man opprettholde et sunt forhold til jobb, lite stress og ha mye fritid ved siden av.

Ledelsen kommuniserer dårlig mål, strategi. Lite oppstartsmøter eller workshops med utviklere, designere eller test og forretning slik at man er involvert tidlig i prosjekter eller får beskjed hvorfor vi gjør som vi gjør.

Mye autonomi og tillit.

Lønn er langt under gjennomsnitt.

Svar fra Eika Gruppen avd. Oslo

8. apr. 2026

Takk for din tilbakemelding - her ser jeg vi har litt å jobbe med!

Håper du deltar på statusmøtene der vi jevnlig snakker om både hva vi skal oppnå, hvorfor og hvordan.

Skulle gjerne fått dine innspill til hva vi kunne gjort for å kommunisere og involvere bedre - så ta gjerne kontakt!

// Elisabeth A. T

på vegne av Eika Gruppen

Godt arbeidsmiljø, men ledelsen svikter.

Eika Gruppen avd. Oslo29. aug. 2025

Arbeidsmiljøet mellom "vanlige" ansatte er sykt godt. Det jobber masse hyggelige og omgjengelige folk i Eika, og kommer man alene ned i kantinen en dag, så er null problem å finne noen å spise med. Det legges ned masse innsats i å lage bra ting og ha det bra på jobb.

Sånn er det dessverre ikke med lederne oppover... Hvem som involveres i hva og hvem som får kred, virker helt styrt av hvor godt likt man er, og man er bare likt hvis man aldri sier noe kritisk. Kritikk betyr at du er "vanskelig", uansett hvor godt og mye man leverer, og uavhengig av hvordan man legger det frem, fordi å peke på at alt ikke er så bra som ledelsen tror, er uakseptabelt.

Derfor har man en haug med mellomledere som bryr seg mer om å sikre seg selv enn de som jobber under seg. De eneste gangene man kan tørre å være ærlig er anonymt og i medarbeiderundersøkelser, og da kjefter ledelsen om at det er viktig at man tar ansvaret for å gi tilbakemeldinger ordentlig. OK, skulle gjerne gjort det, men det er karriereselvmord i Eika, så er ikke dum nok til å prøve...

Men hvis du er keen på en jobb hvor du aldri blir straffet for å ikke levere spesielt mye eller bra, så lenge du holder kjeft, og få sånn helt greit lønn for likegyldigheten din, så vil du trives.

Svar fra Eika Gruppen avd. Oslo

23. sep. 2025

Takk for din tilbakemelding!

Så fint at du opplever et godt arbeidsmiljø og fine folk på kontoret.

I Eika Gruppen har vi en HR-avdeling som tar imot tilbakemeldinger og ivaretar din diskresjon om du har noe å utsette på din leder/ ledelsen. Likegyldighet er ikke noe vi ønsker å dyrke frem, så her hører vi gjerne fra deg!

Et godt sted å jobbe!

Eika Gruppen avd. Oslo2. mai 2025

Eika er en fantastisk arbeidsplass, med en god kultur og bra folk med høy kompetanse på ulike områder. Kollegare ønsker å hjelpe hverandre, og jobber sammen for best mulige leveranser, også på tvers av avdelinger og fagområder. Eika er stor nok til å ha muligheter for utvikling, samtidig liten nok til at du har muligheten til å kunne påvirke din egen arbeidshverdag og utvikling innenfor ditt område. Har du engasjement for jobben din vil jeg påstå du har alle muligheter til å være med på å skape en jobbhverdag du vil trives veldig godt i.

Svar fra Eika Gruppen avd. Oslo

5. mai 2025

Så hyggelig å høre!

Takk for din vurdering <3

Eika Gruppen: En anbefalt arbeidsplass!

Eika Gruppen avd. Oslo2. mai 2025

Eika Gruppen er et veldig bra sted å jobbe. Ansettelsesprosessen var veldig ryddig og bra, og ikke for tid-krevende. On-boardingen kunne vært bedre, men arbeidsforholdet ellers kan jeg bare skryte av. Med en leder som ser deg, god kultur, og lønnsøkninger som "kommer av seg selv" uten at man må mase, kan jeg bare si at jeg anbefaler alle å jobbe i Eika.

Svar fra Eika Gruppen avd. Oslo

2. mai 2025

Herlig - tusen takk for din vurdering <3

Godt arbeidsmiljø og autonomi for utviklere.

Eika Gruppen avd. Oslo29. apr. 2025

For utviklere har Eika har et godt arbeidsmiljø og gode vilkår. Ledelsen er positivt og nedpå - de ønsker det beste for sine ansatte og lar dem være relativt autonome.

Lønnen er god for nyutdannede, men for de som har lengre fartstid bør de justere opp for å være konkurransedyktig.

Ellers er man fri til å ta initiativ andre prosjekt eller holde seg til konkrete oppgaver.

Svar fra Eika Gruppen avd. Oslo

2. mai 2025

Så fin tilbakemelding - takk for vurderingen <3

Godt miljø for nyansatte, men litt lite oppfølging senere. Dårlige lokaler men grei lønn.

Eika Gruppen avd. Oslo29. apr. 2025

Som nyansatt blir du tatt relativt god vare på i teamet du havner i. Sosiale aktiviteter for de fleste.

Dersom du har vært ansatt en stund, så er det lite oppfølging.

Passer veldig bra for de med spisse albuer som er fremoverlent.

Oksygenfattige lokaler med dårlig nett, mye støy og åpne landskap, samt lite faste plasser, som er dårlig kombo når ledelsen ønsker alle flest mulig dager på kontor.

Lønn tett opp til Tekna snitt.

Svar fra Eika Gruppen avd. Oslo

2. mai 2025

Takk for din tilbakemelding!

Når det kommer til lokalet: ta gjerne kontakt med administrasjonen, slik at vi forstår hvor skoen trykker. Vi jobber løpende med forbedringer, etter "test, evaluer og juster-prinsippet". Derfor er vi avhengige av at tilbakemeldinger spilles inn til rett person. TAKK <3

Eika: Fantastisk arbeidsplass med gode muligheter!

28. apr. 2025

Eika et en fantastisk arbeidsplass med godt miljø og gode muligheter for å være med å påvirke. Er du engasjert, tar initiativ og ansvar er Eika en plass som gir deg mulighet til det. Mye flinke folk og gode kollegaer et også et stort pluss.

Svar fra Eika Gruppen

29. apr. 2025

Takk for vurderingen <3

Hyggelig å lese at du opplever at det er muligheter for dem som engasjerer seg og vil påvirke!

tipp topp

28. apr. 2025

svært god arbeidsplass med greie arbeidsvilkår. Lønna er veldig grei for å være ufaglært men kunne nok vært litt bedre om man tar på seg mer ansvar/har jobbet der en stund. Lederskapet er enkelt å få kontakt med og villige til å ta tak i saker så vidt det lar seg gjøre, de deler kontor med deg hver dag så å spørre om noe er aldri et problem.

Begrenset med karrieremuligheter, men kort avstand til andre avdelinger innad i Eika hvor du kan søke jobb videre. Lederskapet er på med å hjelpe deg å søke hos andre avdelinger i Eika.

Svar fra Eika Gruppen

29. apr. 2025

Takk for vurderingen din!

Og flott å se at du tipser om muligheten til å kunne søke etter videre internt i Eika <3.

Når et ikke det er muligheter i egen enhet, så er det ofte noe i andre deler av virksomheten.

Eika: Fantastisk miljø, men mangler konkurransedyktighet.

28. apr. 2025

Om du ønsker en arbeidsplass som har ett av de beste arbeidsmiljøene jeg har vært borti og ikke bryr deg så mye om lønn, lederskap og videreutvikling, så kom hit. Eika har en av de beste arbeidskollegaene jeg har jobbet med!

Om du ønsker konkurransedyktig lønn, god overskuddsdeling (noe samtlige banker og arbeidssteder i næringen har) og ledere som faktisk bryr seg om alle sine ansatte og ikke bare en håndfull utvalgte som får gjøre som de vil, så søker du ett annet sted. Og det er synd at det er slik, for ellers er Eika en fantastisk arbeidsplass med mye spennende som skjer. For mange kokker med for mye søl som gjør at det er mye større gjennomtrekk enn det strengt tatt trenger å være

Svar fra Eika Gruppen

29. apr. 2025

Takk for vurderingen!

Og fint å se at du setter pris på arbeidsmiljøet <3. Håper også du gir beskjed til rette personer/ HR om det som bør bedres. Uten kjennskap, er det utfordrende å ta tak i det som måtte være av ukultur.

Solid arbeidsplass med ansvar og gode muligheter.

Eika Gruppen avd. Oslo28. apr. 2025

Jobbet i Eika Gruppen for noen år siden. Opplevde selskapet som et meget godt arbeidsted. Godt arbeidsmiljø, god ledelse og opplevelsen av mye ansvar på positivt vis. En solid plass å jobbe. Fine lokaler og ellers andre goder. Ville vurdert å returnere dersom det skulle dukke opp relevante muligheter.

Svar fra Eika Gruppen avd. Oslo

28. apr. 2025

Så hyggelig å høre - takk for vurdering!

Og: velkommen tilbake på laget <3