Elvia avd. Oslo

Org: 980 579 883

Strøm, gass og energi

Logo

Totalvurdering 3,6

4,3

Arbeidsmiljø

2,8

Lønn og betingelser

3,8

Lederskap

3,5

Karrieremuligheter

3,5

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

4 vurderinger

Godt miljø med hyggelige, kompetente folk

20. apr. 2026

Godt miljø, hyggelige og kompetente folk.

Godt arbeidsmiljø, men lav lønn og monotone oppgaver.

20. juni 2025

Tidligere kunderådgiver i Elvia – flere års erfaring

Det beste med jobben var arbeidsmiljøet og nærmeste ledelse. Mellomlederne var dyktige, menneskelige og oppriktig engasjerte i å få folk til å trives og prestere. Stemningen i det åpne kontorlandskapet var lett og sosial – småpraten mellom samtalene gjorde mye for trivselen. Mange møttes også ofte etter arbeidstid for sosial omgang.

Samtidig er det viktig å være klar over at arbeidsoppgavene som kunderådgiver er ganske monotone og repeterende. De fleste blir lei av å sitte i telefonen/chat hele dagen etter 1–2 år. Kunder som nekter forbruk av strøm og tror AMS målerens egentlige hensikt er å mate PST med data tærer på. Det krever variasjon i arbeidsoppgaver for å holde motivasjonen oppe. Heldigvis var ledelsen bevisst på dette og prøvde å legge til rette for nye oppgaver.

Man kan klatre videre fra kunderådgiver relativt enkelt ved å ta initiativ og levere gode resultater. Men å komme til mer strategiske roller og levelig lønn kan ta tid.

Lønnen var Elvias største minus. Det er vanskelig å se for seg å betjene et huslån i disse dager uten å supplere med en sidejobb som trubadur i Karl Johan. Jeg vil anbefale arbeidsplassen for deg som ønsker et godt miljø og trygghet.

Varierende lederkvalitet og utfordringer etter fusjon.

14. apr. 2025

Mange ting er bra med Elvia, men varierende kvalitet på ledere og toppledere. Endel ovenfra og ned ledelse og dessverre en lang vei å gå når det gjelder smidig samarbeid etter fusjonen. Det drives mye «tvangs-teaming» mellom folk og avdelinger, og mellom Oslo-Hamar.

Godt arbeidsmiljø, men utfordringer etter fusjon.

6. apr. 2025

Som ansatt siden tiden da selskapet het Hafslund Nett, vil jeg beskrive avdeling Oslo som et sted hvor det har vært stor takhøyde for å utforske og arbeide seg inn i et fagmiljø og arbeidsmiljø som jobber godt sammen. Det er en svært god arbeidsplass med masse dyktige folk som brenner for arbeidet og det stort fokus på at de ansatte skal ha det bra.

Etter sammenslåingen med Eidsivia Nett til at selskapet ble samlet, med et hovedkontor på Hamar og en "arbeidshub" på Oslo, har selskapet fortsatt en lang vei å gå for å skape en felles tilhørlighet. Nord mot Sør-holdninger lever i beste velgående. Selskapene hadde ulik forrettningsmodell for utførelse og dette ble videreført i fusjonen. Det er utfordrende med et kontor som søker sterkt mot effektivitet og entreprenørvirksomhet, mens det andre bryr seg mer om å beholde arbeidsplasser og bygge merkevare for fremtiden. Enkelte i øverste ledelse virker å være mer opptatt av å poste gladsaker på workplace og Linkedin istedenfor å se utfordringene i samhandlingen, men dette er nok vanlig i de fleste store selskaper.

Det er utfordrende å jobbe i et selskap som blir en viktig aktør i kraft og energibransjen framover, men det gjør også at mulighetene for å skape en moderne arbeidsplass for ikke nødvendigvis kun elkraftingeniører trer fram. Merker dog at mange kun jobber i enkelte avdelinger et par år før de går videre, da lønnbetingelsene ikke er de beste pga selskapets inntektsramme. Om man ikke bryr seg så mye om penger, er arbeidsplassen og hverdagen trygg med mange gode personbetingelser og videreutviklingsmuligheter.