Fredrik & Louisa

Org: 937 781 164

Butikk og detaljhandel

Logo mangler

Totalvurdering 1,9

2,3

Arbeidsmiljø

1,9

Lønn og betingelser

1,7

Lederskap

1,4

Karrieremuligheter

2,2

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

13 vurderinger

Godt miljø og motiverende ledelse

Fredrik & Louisa avd. Sundt17. apr. 2026

Fint arbeidsmiljø blant de ansatte. Ledelsen ser de ansatte og flinke til å motivere og gi tilbakemeldinger. Gode betingelser, men for lav lønn.

Hyggelig arbeidsmiljø men ledelsen trykker pusten ut

30. mars 2026

I utgangspunktet en veldig kjekk jobb å ha som deltidsansatt, kjekke kollegaer, og kunder.

Derimot blitt eksremt strenge regler, på ting man har lov til og ikke lov til å gjøre. Føles ut som man blir overvåket på alt man gjør.

Veldig toxic ledelse, i hovedsak den øverste ledelsen. Mye maktmisbruk, og rett og slett dårlig behandling av sine ansatte.

Virker som de kun bryr seg om penger, og ikke hvordan vi ansatte har det.

Endel baksnakking og drama, faktisk blandt de voksne, ikke de unge ansatte som man kanskje skulle trodd..

Alt i alt en kjekk butikk å jobbe i, i en liten periode, men mye stress som skapes rundt jobben. Og blir ikke behandlet med respekt av arbeidsgiver.

Lukket kultur og selvsentrert ledelse

Fredrik & Louisa Hovedkontor30. jan. 2026

Arbeidsplassen legger ikke tilrette for et godt arbeidsmiljø. Veldig lukket kultur og lederskap som fokuserer på egne behov fremfor hele avdelingens behov.

Demotiverende stemning og urettferdig behandling.

Fredrik & Louisa avd. Strømmen2. juli 2025

Ok arbeidsplass men følte stemningen mellom de ansatte gjorde det demotiverende. Burde ikke kun ansatt unge, men også ulike aldere i den butikken, var mye baksnakking blandet kollegaer, og mye grupperinger, så man følte seg fort utestengt. Har også opplevd at d var urettferdig behandling, mellom ekstrahjelpere og en med fast stilling, om vi var ute og spiste på feks julebord fikk alle gratis mat, og fikk det dekket av jobben, mens ekstrahjelp måtte betale med sin egen lomme..

Løp langt vekk

21. juni 2025

De har gått fra å være en hyggelig "liten" familie bedrift til å bli "store" og hensynsløse. De daglige lederene er overarbeidet og underbetalte. De på toppen ønsker helst at butikkleder skal være nikkedukke og tilgjengelig 24/7 uavhengig om man har ferie, fri eller er sykemeldt. Det forventes at man skal jobbe overtid uten overtidsbetaling, søndager (i desember) og helger uten tilleggsbetalinger.

I følge kontoret har man kun de "vanlige" ansatte i 1 til 2 år før de bytter jobb og det er tydeligvis helt supert for dem, så hvis man ønsker karriere muligheter innad burde man snu i døra. De vil helst ha unge og pene ansatte med null innsikt i egne rettigheter. De insinuerer også at man er under tariff, men det er de ikke.

Jobber du her bør du lese kontrakten nøye og melde deg inn i fagforening med en eneste gang!

Demotiverende stemning og press på mersalg.

As Fredrik Og Louisa avd. Steen&strøm Beauty Hall By F&l5. juni 2025

Ok arbeidsplass men følte stemningen mellom de ansatte gjorde det demotiverende. Stort press på mersalg og så hvordan enkelte sammenlignet seg selv med de andre, solgte man ikke bra nok fikk man føle på det. Ble lovet flere vakter enn hva jeg endte opp med.

Trivelig arbeidsmiljø med gode kolleger og kunder.

30. apr. 2025

Veldig godt miljø og gode lønnsbetingelser samt personalrabatt. Miljøet er litt konkurransepreget, men dette er noe jeg personlig trives i og som motiverer meg. Mange kjekke og faste kunder og arbeidsdagene går fort. I butikken jeg jobber i, har vi et fint forhold til hverandre og er flinke til å gi hverandre pauser når det ikke er høyt kundetrykk. Beste jobben! Spesielt for unge :)

Urettferdighet i prioritering av ansatte.

25. apr. 2025

Arbeidsplassen har et tydelig skille mellom ansatte med høyere og lavere stillingsprosenter. Dersom du har under 50 % stilling, risikerer du å bli sett ned på og få betydelig lavere prioritet enn kolleger med større stillinger – selv om du møter opp oftere eller viser høy innsats. Dette skaper en demotiverende kultur hvor status ser ut til å være viktigere enn faktisk bidrag. Forbedringspotensialet ligger i å verdsette alle ansatte likt, uavhengig av stillingsprosent.

Dårlig ledelse og arbeidsmiljø preget av slitasje.

20. apr. 2025 (redigert 23. apr. 2025)

Det er gjennomgående mangel på tydelig ledelse. Man ser lite til støtte, tilstedeværelse eller oppfølging, underbemanning, samtidig som det stilles urealistisk høye krav til prestasjon og budsjett. Kjeden har ingen tariffavtale, så lønn og goder ligger på et absolutt minimum. Fast ansatte med fastlønn forventes å jobbe både helger og kvelder, inkludert søndager i desember uten tillegg. Arbeidsmiljøet er preget av slitasje, høy turnover og lav motivasjon.

Dårlig arbeidsmiljø med mobbing og manipulasjon.

Fredrik & Louisa avd. Lagunen15. apr. 2025

Fraråder alle å jobbe her. Manipulerende arbeidsplass, baksnakking fra ledelsen, blir satt opp på vakter uten å spørre om det passer, mye ansvar selvom 2% kontrakter, mobbing på arbeidsplassen som ikke blir tatt tak i, spiller på samvittigheten når man er syk og dårlig ledelse.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.