Kitchn Butikkdrift

KITCH'N AS

|

Org: 976 711 556

Butikk og detaljhandel

Kitch'n er en del av Homeco-konsernet, som består av Kitch'n, Tilbords, og Cervera, samt en egen import og grossistvirksomhet som holder til på Bryne, i sammen med vår nettbutikk.

Logo

Totalvurdering 2,2

3,1

Arbeidsmiljø

1,6

Lønn og betingelser

2,3

Lederskap

2,1

Karrieremuligheter

1,9

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

92 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

12 vurderinger

Verdens verste arbeidsplass

3. feb. 2026

Til alle som vurderer å søke på Kitch’n vil jeg si styr unna. Til dere som allerede jobber der si opp.

I starten blir du lovebombet å tatt inn i varmen. Du tenker jøss for en fin arbeidsplass. Helt til du innser at du er en del av en cult der butikksjefene er cultledere. Gjør du feil får du voksenkjeft gjør du noe rett er det jobben din.

På denne arbeidsplassen blir ingenting du tar med leder eller ledelsen tatt på alvor. På tiden jeg jobbet der (4år) meldte jeg og andre flere alvorlige klager og hendelser. Alt vi tok opp med nærmeste leder ble snudd om på som om det var vår egen skyld.

Lønna kan man ikke leve av og de fleste får kun en ekstrahjelp eller deltids stilling. 100% stillingene er reservert for butikksjefene.

Mens jeg jobbet der fikk du kurs i å bli butikksjef, uten garanti for å få jobb som butikksjef etterpå. De som var med ble opplært i hvordan utnytte ekstrahjelper og utnytte arbeidskraft slik at Kitch’n kan fortsette å ha disse gode tilbudene som trekker folk. Du fikk heller ikke betalt for å bli med på kurset.

Om du hadde et liv utenfor jobben slik at du ikke altid kunne stille opp på maks en time var du ikke dedikert nok. Jeg ble oppringt hver eneste ferie siden fordi kolleger ikke ville ringe sjefen.

Du får kun betalt for tiden du er satt opp. Om jo jobber mer med godkjenning av leder så får du ikke betalt fordi "du ba om å bli igjen på det jeg antar er dugnad"

Personlig har jeg aldri vært borti en mer dysfunksjonell arbeidsplass å alt jeg har lest av andre anmeldelser stemmer overens med det jeg har erfart.

Håper Kitch’n har blitt bedre men, det tviler jeg på. Vil også si at noen butikker har gode sjefer som er oppriktig gode folk. Men de er ut i distriktene der alle kjenner hverandre.

Svar fra Kitchn Butikkdrift

25. feb. 2026

Takk for at du deler dine erfaringer. Det er leit å lese at du har hatt en så negativ opplevelse hos Kitch’n. Vi har klare rutiner for å sikre at arbeidsforhold følger gjeldende lover, tariffavtaler og interne retningslinjer, og det skal være trygt å si ifra om kritikkverdige forhold.

Tilbakemeldinger som denne tas på alvor og inngår i vårt kontinuerlige arbeid med å utvikle en profesjonell og respektfull arbeidskultur i hele virksomheten.

Flott butikk, men ukultur og smisking preger miljøet.

3. juli 2025

Nydelige butikker med fantastiske produkter som gjør det gøy å være selger. Men alle medaljer har en bakside. Har opplevd en ukultur med baksnakking og personangrep om man prøver å ta opp et problem (i beste mening for bedriften). Hvis du skal lykkes er det smisking og forgudning av ledelsen som er veien å gå. Kritiske spørsmål blir slått hardt ned på og få tør derfor å si noe. Strukturen alt er bygd opp på kan på mange måter sammenlignes med en kult.

Svar fra Kitchn Butikkdrift

4. juli 2025

Takk for åpen og ærlig tilbakemelding. Kitch’n ønsker et arbeidsmiljø preget av respekt, åpenhet og trygghet, der alle skal kunne stille spørsmål og ta opp utfordringer uten frykt for negative reaksjoner. Opplevelser som det beskrives her tas på alvor, og det arbeides kontinuerlig med å fremme en kultur der ansatte blir hørt og møtt med respekt.

Favorisering, dårlig lønn og arbeidsforhold.

19. juni 2025

Tidligere jobbet mange mange år i Kitch’n. Her blir visse butikker og medarbeidere prioritert og favorisert. Tilbakemeldinger blir tatt på alvor så lenge det ikke er for vanskelig for dem på toppen. Timer ble kuttet og kuttet og man er stort sett alene på jobb, uten pause. I mange butikker har man ikke engang en stol å sitte på. Dårlige lønnsvilkår i forhold til den tunge jobben man gjør, og det er vanskelig å få skryt fra ledelsen. De legger først merke til deg om du tabber deg ut - DA får du høre det!

Svar fra Kitchn Butikkdrift

25. juni 2025

Takk for at du deler dine erfaringer. Kitch’n har klare rutiner for å sikre rettferdige arbeidsforhold og følger gjeldende lover, tariffavtaler og HMS-krav. Samtidig er det viktig å lytte til tilbakemeldinger fra tidligere ansatte for å forstå hvor det kan være forbedringspotensial. Beskrivelsene du nevner tas med videre i vårt arbeid med å sikre en trygg og god arbeidsplass for alle.

Vi ønsker deg alt godt videre!

Dårlig ledelse og krevende arbeidsforhold.

27. apr. 2025

Dette er en krevende arbeidsplass preget av dårlig ledelse, lav lønn og høye forventninger. Ledelsen favoriserer butikksjefene, som får flere fordeler, mens vanlige ansatte kun får en liten personalrabatt.

Mange blir som regel ansatt som ringevikarer eller på lav stillingsprosent, men forventes likevel å stille opp langt utover dette. Takker du nei til ekstra vakter, risikerer du å bli nedprioritert og få færre vakter fremover. Blir du syk, fjernes vaktene dine ofte, slik at du ikke får betalt.

Lønnen er lav. Selv om den følger tariff, står den ikke i forhold til ansvaret og arbeidsmengden som kreves. Du må hele tiden holde deg oppdatert på nye produkter og kunne detaljert produktinformasjon, men lite opplæring og oppfølging. Hardt arbeid og gode prestasjoner blir sjelden verdsatt. Det er heller ingen pauser. Jobber du alene, forventes det at du spiser i farten, mens butikksjefer ofte tar seg god tid til pause. Det oppleves som om det finnes egne regler for de. Arbeidsforholdene er generelt dårlige: det er ikke lov å sitte, tunge løft skjer uten tilrettelegging, og farlige situasjoner oppstår ofte når varer må løftes opp på høye hyller. Det er lite fokus på helse, sikkerhet og trivsel.

Svar fra Kitchn Butikkdrift

13. mai 2025

Takk for at du har delt din opplevelse.

Vi tar alle tilbakemeldinger på alvor og jobber kontinuerlig med å utvikle et trygt og godt arbeidsmiljø for alle våre ansatte. Kitch’n følger gjeldende lover, tariffavtaler og retningslinjer for arbeidslivet. Vi har verneombud tilgjengelig i hele organisasjonen, og vi oppfordrer alle medarbeidere til å ta kontakt dersom de har behov for støtte eller ønsker å melde inn bekymringer.

Vi setter pris på ditt engasjement og ønsker deg alt godt videre.

Kitch’n: hektisk, spennende og utviklende arbeidsplass!

17. apr. 2025

Kitch’n er en utrolig kjekk og hektisk arbeidsplass, her jobber man med flotte merkevarer og følger trender og sesonger. Man må holde godt fast for ikke å falle av Kitch’n-toget på veien, her skjer ting fort. Det er kanskje ikke for alle, men jeg elsket det. Gjør man en god jobb og har en god holdning er det også store muligheter for utvikling.

Svar fra Kitchn Butikkdrift

13. mai 2025

Tusen takk for en ærlig og positiv tilbakemelding!

Vi er glade for at du har hatt en god opplevelse hos Kitch’n, og setter stor pris på at du trekker frem både engasjementet og utviklingsmulighetene. Vi er stolte av å tilby en spennende og dynamisk arbeidsplass med fokus på trivsel og vekst.

Takk igjen for innsatsen og lykke til videre!

Høye krav og lav lønn, men godt miljø.

16. apr. 2025

Godt arbeidsmiljø, men med skyhøye krav og forventninger. Det første man blir fortalt er at matpause er noe man ikke tar i Kitchn. Det forventes at man skal kunne jobbe ekstra utover sin stilling, det forventes også at man ikke skal være syk. Blir man syk får man kjeft.

Veldig dårlig lønn og personalmøter er heller ikke betalt.

Styr unna denne kjeden.

Svar fra Kitchn Butikkdrift

13. mai 2025

Takk for at du har tatt deg tid til å dele dine erfaringer.

Vi i Kitch’n arbeider kontinuerlig med å sikre et forsvarlig og godt arbeidsmiljø for alle våre medarbeidere. Bedriften følger gjeldende lover og tariffavtaler, og har etablerte rutiner for håndtering av blant annet arbeidstid, sykdom og personalmøter. Vi har verneombud tilgjengelig i hele organisasjonen, og oppfordrer ansatte til å ta kontakt dersom det skulle oppstå forhold som gir grunn til bekymring.

Vi takker for innspillet og ønsker deg alt godt videre.

Dysfunksjonell arbeidsplass med giftig miljø.

11. apr. 2025

Dette er uten tvil den mest dysfunksjonelle arbeidsplassen jeg noen gang har vært på. Ledelsen er rett og slett udugelig – fraværet av profesjonell ledelse merkes i alle ledd. Det er null struktur, og absolutt ingen evne til å motivere eller støtte de ansatte.

Favorisering blant personalet er et stort problem. Enkelte blir gitt fordeler, bedre vakter og fritak fra oppgaver, mens andre konstant må dra lasset uten noen form for anerkjennelse. Det skaper et ekstremt giftig arbeidsmiljø med mye frustrasjon og misnøye.

I tillegg har ledelsen en forventning om at man skal jobbe langt utover sin stillingsprosent – uten kompensasjon eller takknemlighet. Det er en "ta det du får og vær fornøyd"-holdning som rett og slett er respektløs. Grenser blir ikke respektert, og man føler seg verken sett eller hørt.

Absolutt den verste arbeidsplassen jeg har hatt.

Svar fra Kitchn Butikkdrift

13. mai 2025

Takk for at du har delt din opplevelse.

Vi beklager å høre at din erfaring med Kitch’n ikke har vært positiv. Vi tar denne typen tilbakemeldinger på største alvor, og arbeider kontinuerlig med å utvikle en profesjonell, inkluderende og rettferdig arbeidskultur. Kitch’n følger gjeldende arbeidsmiljølovgivning og tariffavtaler, og har verneombud i organisasjonen som er tilgjengelige for ansatte ved behov for støtte eller varsling av kritikkverdige forhold.

Vi setter pris på innspillet, og ønsker deg alt det beste videre.

Dårlig ledelse og uholdbare arbeidsforhold.

10. apr. 2025

Lav lønn, får ikke lov til å sitte på jobb, pause er ikke noe som finnes eller kan prioriteres.. Ekstremt misfornøyd med å ha jobbet på denne arbeidsplassen.

Hadde også en meget spesiell sjef som mente at jeg ikke var dedikert nok i jobben. Dette var fordi jeg hadde en ekstra jobb på siden som jeg måtte ha for å få betalt alle mine regninger..

Svar fra Kitchn Butikkdrift

13. mai 2025

Takk for at du har delt dine erfaringer.

Vi beklager å høre at du har hatt en negativ opplevelse. I Kitch’n er vi opptatt av å ivareta et forsvarlig arbeidsmiljø og å legge til rette for at alle medarbeidere skal føle seg respektert og verdsatt. Vi har verneombud tilgjengelig for ansatte som ønsker å ta opp forhold knyttet til arbeidsmiljø, ledelse eller tilrettelegging.

Vi takker for tilbakemeldingen, og ønsker deg alt godt videre

Dårlig betalt og spesielle ledere, ikke anbefalt!

9. apr. 2025

Helt ok arbeidsmiljø, veldig dårlig betalt, spesiell leder. Høye forventninger ift hva man får tilbake. Anbefales ikke!!

Svar fra Kitchn Butikkdrift

13. mai 2025

Takk for at du deler din erfaring.

Vi jobber kontinuerlig med å utvikle et godt og rettferdig arbeidsmiljø. Din tilbakemelding er verdifull og tas med i vårt videre forbedringsarbeid.

Vi takker for tilbakemeldingen, og ønsker deg alt godt videre.

Godt miljø, men høye krav og dårlig lønn.

9. apr. 2025

Godt arbeidsmiljø på min butikk, men mye krav fra hovedkontor og øvre sjefer. Dårlig lønn. Fikk beskjed om at «pause driver de ikke med i Kitchn, man må bare hive i seg en skive evt».

Svar fra Kitchn Butikkdrift

13. mai 2025

Takk for at du deler din opplevelse.

Vi er glade for at du har hatt et godt arbeidsmiljø lokalt. Samtidig tar vi til oss tilbakemeldinger om krav og rutiner, og jobber kontinuerlig med å sikre rettferdige og forsvarlige arbeidsforhold i tråd med gjeldende lover og tariffavtaler.

Vi takker for tilbakemeldingen, og ønsker deg alt godt videre.