Kommunal Landspensjonskasse avd. Oslo

Org. 973 288 822

Forsikring og pensjon

Logo

Totalvurdering 3,2

3,3

Arbeidsmiljø

3,3

Lønn og betingelser

2,5

Lederskap

3,0

Karrieremuligheter

3,8

Work-life balance

Har du søkt jobb her?

0 %

av vurderingene er besvart

4 vurderinger

Kompetent miljø, men ledelsen svikter ansatte

24. apr. 2026

Hei. Har jobbet i KLP i flere år. Generelt hyggelig arbeidsmiljø, og høy kompetanse blant ansatte. Er ikke imponert over hvordan ledelsesproblemer og intriger blir tatt tak i, og har hørt om flere historier hvor alle medarbeiderne på en avdeling slutter eller er i ferd med å søke seg bort, i stedet for at lederen må ta konsekvensene av dårlig lederskap. Styr unna etterlevelsesfunksjonen!!

Flott arbeidsmiljø og gode karrieremuligheter!

15. apr. 2025

Flott arbeidsmiljø både for yngre og eldre generasjoner. Gode lønnsbetingelser og karrieremuligheter dersom du posisjonerer deg rett, er proaktiv og bidrar til at virksomheten når viktige strategiske målsetninger.

Jobber selv på lag med en svært dyktig leder, men vet at kvaliteten i ledelse varierer noe på tvers av organisasjonen.

Konsulenter får mer oppmerksomhet enn ansatte.

2. apr. 2025

Lite press om å jobbe overtid osv. Grei leder. Ikke lønnsledende. Mye penger tyter ut til konsulenter. Jobba der i 5 år og var igjennom ikke mindre enn 3 runder med ekstern "teamkartlegging" og "teamanalyse". Sikkert fint det, men om man bruker samme ressursene på å godtgjøre ansatte eller ha det hyggelig med avdelingen så tror jeg det vil monne like mye. Var gravid og ammende underveis i perioden og det fungerte greit nok.

Ledelse manglet fagkompetanse og kunnskap om ledelse

2. apr. 2025

For spesifikk avdeling og divisjon var det preget av en ledelse som manglet forståelse for og møtte fagfeltet med skepsis. Mangel på forståelse ble bøtet på med mikrostyring, motarbeidelse av initiativ og en rekke hersketeknikker. Resultatet var at hele avdelingen sa opp etter 2-3 år med iherdig innsats for å bedre arbeidsmiljøet og arbeidsvilkår. Det var rett og slett ingen som så en mulig fremtid i KLP. Det var også stygge hendelser med dårlig tilrettelegging under sykemeldinger ved graviditet, psykisk helse og fysiske utfordringer, og det var alltid et spørsmål om hva som var best for bedriften (ledelsen) og ikke de ansatte (som om ikke det er to sider av samme sak).

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.