Kongsberg Automotive avd. Raufoss
Org: 977 259 002
Bil og kjøretøy
Logo mangler
Totalvurdering 1,3
1,5
Arbeidsmiljø
2,0
Lønn og betingelser
1,0
Lederskap
1,0
Karrieremuligheter
1,0
Work-life balance
Har du søkt jobb her?
50 %
av vurderingene er besvart
2 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og usunt arbeidsmiljø. Unngå!
12. mai 2025
Dette er dessverre en av de dårligste arbeidsplassene jeg har vært borti. Ledelsen preges av ekstremt dårlig styring og lite respekt for ansatte. Det forekommer mange kritikkverdige forhold, og det virker som om det viktigste for ledelsen er å spare penger og sikre egne bonuser – på bekostning av de ansatte. Arbeidsmiljøet er svært dårlig. Det utøves både direkte og indirekte press mot ansatte for å få dem til å slutte, og flere blir frosset ut systematisk. HR fremstår som alt annet enn objektive, og støtter ukritisk ledelsen i stedet for å ivareta ansattes behov og bekymringer. Det er en enorm overbelastning i arbeidsoppgaver, og nesten kontinuerlig utskifting av ansatte. Når noen slutter, velger ledelsen ofte å ikke erstatte dem – i stedet fordeles merarbeidet på de som blir igjen. Miljøet er preget av ubehagelig og ekskluderende atferd. Det skapes en kultur som gjør det vanskelig å si ifra eller føle seg trygg. Dette er ikke en sunn eller bærekraftig arbeidsplass, og jeg kan på det sterkeste fraråde andre å søke seg hit. Arbeidsplassen gjennomførte en kampanje kalt kulturell restart, hvor det ble laget brosjyrer og involvert ansatte i utformingen av et sett med «gylne regler». I utgangspunktet et positivt tiltak. Problemet er bare at disse prinsippene i praksis ikke blir fulgt opp – særlig ikke av ledelsen selv. Dette skaper et stort gap mellom det som kommuniseres utad og det som faktisk skjer i det daglige arbeidet, noe som svekker tilliten blant de ansatte
Svar fra Kongsberg Automotive avd. Raufoss
16. juli 2025
Hei. HR her. Dette var trist å lese, og det er naturligvis ikke en slik opplevelse vi ønsker at ansatte skal ha av arbeidsplassen sin. Ta gjerne kontakt direkte, så kan vi prate nærmere om det du skriver.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og lite hensyn til ansatte.
3. apr. 2025
Jeg har tidligere jobbet i denne bedriften og kan ikke anbefale dette stedet som arbeidsplass.
Her er det dessverre vært mye dårlig ledelse, f.eks at min nærmeste leder ikke ville innvilge meg sommerferie i juli som jeg hadde søkt om, fikk bekreftelse uka før jeg skulle ha ferie. "Vi måtte se ann behov" så fikk ikke bestilt reisen med familien som vi hadde planlagt. Fikk også bare to uker innvilget.
Useriøs ledelse ved sykmelding av ansatte, de forlenget ikke kontrakter til vikarer som hadde vært syke i covid perioden og brydde seg ikke om ansiennitet ved at de forlenget andre vikar på kontrakt med mindre ansiennitet enn de som var sykmeldt.

