Kongsberg Satellite Services

Org: 984 079 125

Telekom og mobilnett

Logo

Totalvurdering 2,9

4,9

Arbeidsmiljø

1,4

Lønn og betingelser

1,6

Lederskap

3,1

Karrieremuligheter

3,4

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

7 vurderinger

Spennende jobb som vil knekke deg til slutt

2. juli 2025

Fantastiske kollegaer og godt arbeidsmiljø. Men organisasjonen er dysfunksjonell med en ledergruppe som ikke har noe forhold til det tekniske og hvordan arbeidsforholdene er nede på gulvet. Det ansettes altfor lite teknisk personell til å holde bedriften igang, og det er et stort problem at folk blir overarbeidet og utbrent. Arbeidsmengden gjenspeiler ikke hva bedriften tilbyr i lønn.

Retningslinjer for hvem som skal gjøre hva er uklare, og det fører til at ulike avdelinger samarbeider dårlig da alle bare gjør sin egen greie. KSAT oppleves som et synkende skip hvor ledelsen sitter i yachten sin ved siden av og ser på.

Bra arbeidsmiljø, men ledelsen og lønnen skuffer.

29. juni 2025

Spennende arbeidsoppgaver med svært bra arbeidsmiljø og lite stress på jobb.

Ledelsen på flere nivåer fremstår kaotisk, hvilket nok begrenser firmaets produktivitet som helhet en del.

Det lave lønnsnivået og mangelen på karrieremuligheter har ført til en ganske unison misnøye som ulmer blant de ansatte og vil nok føre til «brain drain» over tid.

Hyggelig sted med spennende oppgaver, men lav lønn.

Kongsberg Satellite Services avd. Tromsø15. mai 2025

Veldig hyggelig arbeidsmiljø og oppgavene er spennende og samfunnsnyttige. Aktivt bedriftsidrettslag med bredt utvalg av aktiviteter.

Lav lønn. Tidvis preget av litt for mye hierarki - kanskje litt voksesmerter?

Generelt en fin plass å jobbe!

Supert arbeidsmiljø, men dårlig ledelse og lønn

Kongsberg Satellite Services avd. Tromsø28. apr. 2025 (redigert 10. juli 2025)

KSAT har et ungt og veldig bra arbeidsmiljø, og man får jobbe med mye spennende. Men ledelsen har øynene helt lukket for hva som skjer "nede på gulvet", og de hører ikke på sine ansatte. Det føles veldig som en "dem mot oss"-bedrift (eller som HR ville sagt det - the Empire vs. the Rebels). Lønna er dårlig, godene blir stadig færre, og misnøyen øker mer og mer blant de ansatte.

Det er et stort problem at det ikke ansettes flere for å holde bedriften igang. Med altfor mange prosjekter og altfor få ingeniører blir mange overarbeidet og utbrent, og nyansatte får ikke den opplæringen og oppfølgingen som trengs for å gjøre en god jobb. Dette fører til høy gjennomtrekk av ansatte.

Godt arbeidsmiljø, men lav lønn, manglende arbeidskraft og lederskap skaper frustrasjon.

27. apr. 2025

KSAT har godt arbeidsmiljø, og jobben er sjukt kul. Men, lønnen svarer ikke til forventningene arbeidsgiver har til deg som arbeidstaker. Det jeg som arbeidstaker mener er minimum for å få gjort jobben min skikkelig og å møte frister sier HR er «frivillig» og derfor ikke kan brukes for å argumentere for høyere lønn. Mangelen på senioringeniører gjør at nyansatte må ta på seg senior-ansvar uten tilstrekkelig kompensasjon. Arbeidsgiver klarer heller ikke å hente inn nye ansatte for å dekke manglende kompetansebehov, eller erstatte noen som har sagt opp, på grunn av manglende konkurransedyktig lønn.

Sterkt teknisk miljø, men svakheter i lønn og fleksibilitet.

23. apr. 2025

KSAT har et ungt og sosialt arbeidsmiljø med høy teknisk kompetanse og spennende prosjekter innen romfart. Det er et bra sted for deg som ønsker å jobbe med den nyeste teknologien i et sterkt fagmiljø.

Men selskapet henger langt etter når det gjelder fleksibilitet. Hjemmekontor er lite akseptert, og det er begrenset frihet rundt arbeidstid og ferie sammenlignet med mange andre steder. Det er en tydelig forventning om fysisk tilstedeværelse på kontoret. Selv om flere yngre ledere er mer åpne for moderne arbeidsformer, blir de ofte hindret av interne, byråkratiske regler som gjør det vanskelig å tilby hjemmekontor eller fleksible løsninger til sine ansatte.

Lønnsnivået er dessverre veldig lavt, spesielt blant unge ansatte, og det virker ikke som KSAT har ambisjoner om å konkurrere på lønn. Det er et tema som skaper misnøye internt, og mange uttrykker frustrasjon over lønnsnivået. Dette gjør det vanskelig å tiltrekke og beholde erfarne folk.

Samtidig skal det nevnes at det finnes gode karrieremuligheter i KSAT. Det er mye intern rekruttering, og ansatte har gode muligheter for faglig og personlig vekst.

Oppsummert: Et faglig sterkt og sosialt miljø med spennende teknologi, men henger langt bak på lønn, fleksibilitet og ledelsens evne til å tilpasse seg moderne arbeidsformer.

Kult arbeidsmiljø, men rusk i maskineriet.

14. apr. 2025

Positivt: Kul arbeidsplass, ungt miljø og mange kollegaer med høy kompetanse innen sitt felt. Mange ansatt-goder. Gode mellomledere som ser ansatte og gjør sitt beste for at alle skal ha det bra.

Negativt: Elendig kantine! Hjemmekontor nærmest erklært ulovlig. Mange kritiske legacy-systemer som ingen tør røre eller vil vedkjenne eierskap til. Siloavdelinger som finner opp hjulet på nytt hver for seg. Fullstendig mangel på navnestandarder når det kommer til lokasjoner, utstyrsnavn osv. Ticketing-systemet som har blitt innført for hele bedriften suger balle.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.