Kredinor avd. Oslo
Org: 973 223 321
Kontor og administrasjon
Kredinor er Norges ledende inkassoselskap og et foretak i SpareBank 1-alliansen. Vi jobber for sunn økonomi og gode betalingsvaner.

Totalvurdering 2,3
2,5
Arbeidsmiljø
2,0
Lønn og betingelser
2,1
Lederskap
2,5
Karrieremuligheter
2,7
Work-life balance
Har du søkt jobb her?
100 %
av vurderingene er besvart
13 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Tilfeldig lønn og utbrenthetskultur
5. juni 2026
I Kredinor kan man ikke forvente en sammenheng mellom erfaring/ kompetane og lønn, dette oppleves ofte helt tilfeldig og ikke satt i et system man får innsyn i. Kredinor mister heller ansatte enn betale en grei lønn, som er også delvis kommunisert ut i at de ikke ønsker være lønnsledende.
Det er et sted hvor mange blir utbrent og hvor sykemeldinger behandles svært aggresivt. Det er mange hyggelige folk som jobber der, men kulturen er ikke bra og ledelsen gjør at jeg ikke vil anbefale dette arbeidsstedet videre.
Svar fra Kredinor avd. Oslo
8. juni 2026
Takk for at du deler erfaringene dine. Det er leit å høre at du har opplevd både lønn og arbeidsmiljø som uforutsigbart og belastende. Vi jobber kontinuerlig med å styrke tydelighet og sammenheng i lønnsprosesser, og med å sikre et trygt og bærekraftig arbeidsmiljø for alle ansatte. Det du beskriver gir oss viktige innspill til hvor vi må bli bedre. Vi setter pris på at du tok deg tid til å gi en ærlig tilbakemelding.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Kredinor tilbyr gode karrieremuligheter.
17. juni 2025
Kredinor er et veldig bra sted å jobbe. Den som ønsker kan også vokse og få nye muligheter.
Det stilles krav - noe det skal gjøres samtidig som det gis rom og gis ansvar til de som ønsker det.
Betingelser er muligens ikke lønnsledende, men heller ikke dårlige så et fornuftig lønnsnivå.
Jeg kan trygt anbefale å jobbe i Kredinor
Svar fra Kredinor avd. Oslo
25. juni 2025
Tusen takk for en ærlig og konstruktiv tilbakemelding! Det er veldig hyggelig å høre at du opplever Kredinor som et sted med gode karrieremuligheter, og at innsats og engasjement blir verdsatt. Vi tror på å gi ansvar og rom til dem som ønsker å vokse – samtidig som vi stiller tydelige og rettferdige krav. Vi setter også pris på din refleksjon rundt lønnsnivå – det er et tema vi kontinuerlig jobber med å balansere riktig. Takk for anbefalingen og for at du er med på å forme det gode arbeidsmiljøet hos oss 💚
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Spennende jobb med utviklingsmuligheter og gode kollegaer.
28. mai 2025
Super spennende sted å jobbe. Mye utviklingsmuligheter internt for de som ønsker det. Har vært en krevende periode, men alle piler peker i riktig retning. Stor innflytelse på egen arbeidssituasjon. Masse gode kollegaer som er kjempeflinke.
Svar fra Kredinor avd. Oslo
25. juni 2025
Tusen takk for en så positiv og reflektert tilbakemelding! Det er godt å høre at du opplever både utviklingsmuligheter og innflytelse i arbeidshverdagen – det er viktig for oss at ansatte føler eierskap til egen rolle og retning. Vi er helt enige i at det har vært en krevende periode, og derfor er det ekstra motiverende å høre at du opplever at pilene peker i riktig retning. Gode kollegaer og faglig dyktighet er noe vi er stolte av – det er kolleger som deg som gjør Kredinor til et spennende sted å være 💚
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Høyt press og lite støtte; ikke for alle.
14. mai 2025
Jeg jobbet i selskapet i litt over to år, men begynte allerede etter seks måneder å oppleve klare tegn på kraftig utbrenthet. Arbeidshverdagen var preget av mikromanagement, lite støtte fra leder, og et gjennomgående høyt press på resultater.
Bedriften verdsetter kvantitet fremfor kvalitet – alt handler om flest mulig avtaler, kortest mulig samtaletid og slavisk bruk av skjema. Du forventes å fungere som en robot.
Hvis du trives i et miljø med rigide rammer, lite fleksibilitet og sterk resultatfokusering, kan dette være riktig plass for deg. Forvent lav lønn, men solid erfaring på CV-en. På plussiden er det gode kollegaer og moderne, fine lokaler.
Svar fra Kredinor avd. Oslo
25. juni 2025
Tusen takk for at du deler din ærlige erfaring. Vi setter stor pris på at tidligere ansatte tar seg tid til å gi konstruktive tilbakemeldinger – det gir oss viktig innsikt i hva vi bør jobbe videre med. Det er leit å høre at du opplevde arbeidshverdagen som krevende, og at du savnet støtte og fleksibilitet i rollen din. Slik skal det ikke føles å være på jobb, og det tar vi på alvor. Vi er inne i en utvikling hvor vi jobber aktivt for å skape en mer bærekraftig arbeidsdag med tydeligere støtte fra ledelse og bedre balanse mellom resultater og trivsel. At du trekker frem gode kollegaer og fine lokaler setter vi pris på – og vi ønsker deg alt godt videre i karrieren 💚
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Kredinor: Enestående arbeidsplass og utviklingsmuligheter!
13. mai 2025
Jeg er på mitt fjerde år i Kredinor, og jeg stortrives. Dette er uten tvil den beste arbeidsplassen jeg har jobbet på. Jeg opplever at selskapet har vist meg både tillit og muligheter til å utvikle meg, noe jeg setter stor pris på. Opplever i tillegg at det er en imøtekommende kultur, hvor vi ser hverandre, bryr oss og stiller opp for kollegaer når det trengs. Jeg føler meg heldig som kan gå til en arbeidsplass jeg virkelig trives i - hver eneste dag.
Svar fra Kredinor avd. Oslo
24. juni 2025
Tusen takk for en så flott og engasjert tilbakemelding! Det er utrolig hyggelig å høre at du trives så godt hos oss, og at du opplever både tillit og gode utviklingsmuligheter. Vi ønsker å være en arbeidsgiver hvor vi bryr oss om hverandre og støtter kollegaene våre — det er nettopp dette som gjør Kredinor til et godt sted å jobbe 💚
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Favorisering og dårlig lønn skaper misnøye.
12. mai 2025
Feil mennesker som får nye kompetanse, utvikling og muligheter. Mye favorisering av ansatte. Kommer til et grad der du nesten blir overvåket av ledelsen, samt annet som det er veldig mye micro management som fører til mye krøll og unødvendighet. Dårlig lønn, forvent å ha dårligere lønn enn de som har startet etter deg. Jobbet der 2 år for å finne ut av at noen som starter 1år etter meg med null erfaring tjente 10k ekstra enn meg. Du får også vite at lønna er konkurransedyktig og de tar hensyn til utdanning i lønna som du får.
Man får beskjed at det er store muligheter for å bygge seg oppover, men når den tiden kommer så er det dessverre ikke noe muligheter ettersom ledelsen favoriserer ansattene sine. Ledelsen gjør også mye for å holde igjen ansattene sine fra å ikke bytte avdeling eller jobb med å komme nye «kompetanse» eller «ghost stillinger» for å gjøre ting mer attraktivt
Svar fra Kredinor avd. Oslo
24. juni 2025
Tusen takk for at du deler dine ærlige erfaringer med oss. Vi er lei oss for at du opplever utfordringer knyttet til lønn, ledelse og utviklingsmuligheter hos oss. Det er ikke slik vi ønsker at våre ansatte skal ha det, og tilbakemeldingen din gir oss viktig innsikt slik at vi kan fortsette å utvikle oss som arbeidsgiver. Vi tar dine opplevelser på alvor, og jobber kontinuerlig med å utvikle og trygge våre ledere på tvers av hele selskapet. Vi setter pris på at du tar deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen, og oppfordrer deg gjerne til å ta kontakt med vårt People-team hvis dette er noe du fremdeles opplever 😊
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Monoton arbeidsplass med dårlig lønn og dårlige utsikter for karriere.
24. apr. 2025
Arbeidsplass uten tempo og oppleves som altfor monoton. Gjort samme oppgaver i 2 år og det ligger ikke i kortene at dette skal endre seg de nærmeste årene. Dårlig betalt og ingen reelle utsikter for videre karriere. Elendig lønnspolitikk der du risikere å være en ressurs for kollegaer i samme stilling med langt høyere årslønn enn deg selv. Kompetanse og lønnsnivå er i ubalanse. Har du signert kontrakten er det vanskelig å få økt lønn over tid. Reallønnsvekst er bare å glemme. Til tross for det kommer det nyansettelser med samme stillingstype som tjener mer. Anbefales ikke. Høyt gjennomtrekk av mennesker.
Svar fra Kredinor avd. Oslo
25. juni 2025
Takk for at du deler dine ærlige erfaringer. Vi forstår at du opplever dette som frustrerende, og tar tilbakemeldingen din på alvor. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss som arbeidsgiver, og oppfordrer deg til å ta kontakt med vårt People-team om du fremdeles opplever det slik. Tusen takk for at du bidrar til at vi kan forbedre oss, det setter vi stor pris på 😊
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Hadde ikke anbefalt denne arbeidsplassen til noen.
10. apr. 2025 (redigert 11. apr. 2025)
Ekstremt dårlig lønn. De har alltid sjukt dårlig lønn bak bonus ordningen, men nå som de har vært i underskudd flere år, sitter ansatte igjen med dårlig lønn og kun det. De trøster heller med de ansatte med å si at når bonusen er tilbake, så blir det bra igjen. At det er konkurranse dyktig lønn i kredinor tror jeg ikke på.
Det er kanskje et fåtall med gode ledere i denne bedriften, de fleste kan man lure på hvordan han klart å få en lederjobb. Ledere som er mer fokusert på makt og overvåkning av ansatte er det nok av her. Et veldig hierarkisk system.
Eneste positive er kollegaene. Det er gode kollegaer som får dagene til å bli overkommelige, uten de hadde det ikke vært mulig å jobbe her.
Svar fra Kredinor avd. Oslo
24. juni 2025
Tusen takk for at du deler dine ærlige erfaringer med oss. Vi er lei oss for at du opplever lønns- og ledelsesutfordringer, og tar tilbakemeldingene dine på største alvor. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle oss som arbeidsgiver, dette innbærer også å jobbe aktivt med å utvikle og trygge våre ledere på alle nivåer. Det er godt å høre at du har gode kollegaer rundt deg – det er noe vi verdsetter høyt 💚 Dersom du fortsatt opplever utfordringer, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med vårt People-team.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig arbeidsmiljø og lav lønn. Unngå!
10. apr. 2025
Dårlig arbeidsmiljø. Utrolig dårlig lønn uten noe bonus. Ledere som misbrukere makten. Generelt dårlig betingelser og gjerrig selskap. Jeg blir ikke her lenge.
Svar fra Kredinor avd. Oslo
24. juni 2025
Tusen takk for at du deler dine ærlige erfaringer med oss. Vi er lei oss for at du opplever utfordringer med arbeidsmiljø og betingelser hos oss. Tilbakemeldinger som dine er viktige for oss, og vi jobber kontinuerlig med å utvikle oss som arbeidsgiver. Dersom dette er ting du fremdeles opplever ønsker vi veldig gjerne å høre mer om det, og at du tar det videre med vårt People-team.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Hyggelige kollegaer
8. apr. 2025
Litt turbulent plass å jobbe. Selskapet har over lang tid gått med store underskudd. Veldig mye dreier seg om hvordan vi kan kutte ned på kostnader overalt. Pga. dette, er det konstant underbemanning i mange avdelinger. Litt slitsomt i lengden.
På den positive siden er det massevis av hyggelig kollegaer her, og fine lokaler. Det er også gode muligheter for å klatre i systemet, for de som ønsker det.
Svar fra Kredinor avd. Oslo
24. juni 2025
Tusen takk for en ærlig tilbakemelding. Vi har jobbet hardt for å snu den negative økonomiske trenden, og begynner nå å se gode resultater. Vi setter stor pris på ditt pågangsmot og at du trives med kollegaene dine. Et godt arbeidsmiljø er viktig for oss, og vi ønsker til enhver tid å ta vare på og utvikle våre ansatte 💚

