Kristiansand Dyrepark
Org: 920 165 931
Museum og bibliotek

Totalvurdering 3,0
3,9
Arbeidsmiljø
2,0
Lønn og betingelser
2,9
Lederskap
3,3
Karrieremuligheter
2,7
Work-life balance
Jobbsøkere erfarer:
1.
2.
3.
0 %
av vurderingene er besvart
15 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Respektløst og urettferdig med null utviklingsmuligheter
8. juni 2026
Skulle ønske jeg kunne si at dette er verdens kuleste arbeidsplass, men det ville vært en løgn.
Har aldri i mitt liv før sett og opplevd så mye urettferdig, respektløs og kynisk oppførsel før.
Her er det ansettelser som gjøres på bakgrunn av personlige preferanser (ikke sommeransatte, men faste ansatte og mellomledere både på sommer og resten av året), det er utnyttelse av arbeidskapasitet og det er favorisering av høyeste rang. I Dyreparken er det ansatt mennesker i lederroller i flere avdelinger som ikke behersker lederrollen i det hele tatt.
Sentrale ledere er konfliktsky, og alt for opptatt av å selv fremstå bra at de ikke tenker to ganger før de tråkker på andre. De er uærlige i kommunikasjonen, og gir elendig oppfølging. Null rom for utvikling med mindre man ansettes eksternt.
Har vært vitne til «forskjellsbehandling» på bakgrunn ved flere forskellige tilfeller.
Det tas heller ingen hensyn til fritid, da man som ansatt her må regne med å få telefoner til alle døgnets tider tross tilbakemeldinger om egen tilgjengelighet.
Styr unna denne arbeidsgiveren med mindre du er 16 år og kun ønsker en sommerjobb i et par år med lav lønn og god erfaring.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Gøy jobb med hyggelige folk, men uheldige vakter
9. apr. 2026
Jeg jobber på et mellomstort spisested. Det var veldig hyggelig ansatte. Alle var unge og på min alder, og svært imøtekommende. Jeg jobber her 2 sesonger.
Lederen var også god. Enkel å få tak i, hyggelig, og lyttende om det var noe man ønsker snakke om. Var ofte på jobb, nølte inkriminerende å ta i et tak om det trengtes og var veldig respektfull.
Arbeidstidene var litt dårlige. En vakt kunne f.eks. vær fra kl 12-18, eller 14-20. Dette gjorde at man ikke fikk så mye ut av resten av dagen pga jobbtidene.
Det var svært gøy å jobbe her i parken, dette vil jeg anbefale til andre!
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Trivelige kollegaer, givende oppgaver, lav lønn.
2. sep. 2025
De årene jeg jobbet her var veldig fine, jeg hadde masse svært trivelige kollegaer og selv om ledelsen stadig var i forandring (de utdanner ganske mye ledere fra ung alder her, altså er det en karriærebyggende jobb for dem som ønsker det) så fikk jeg oppleve hva slags ledere jeg personlig var fan av og ikke. Jeg jobbet innenfor flere avdelinger, og miljøet varierte jo litt, men i helhet er hele stemningen og alle karakterene som jobber her utrolig morsomt. Arbeidsoppgavene var også svært givende og jeg har både fått god opplæring og tillit til å arbeide selvstendig.
Det mer negative med denne arbeidsplassen er nok dårlig lønn og ofte høye forventninger ift å ta ekstra vakter o.l.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fantastisk miljø og karriæremuligheter, men lav lønn og dårlig ledelse.
19. juni 2025
Helt supert arbeidsmiljø og fantastiske karrieremuligheter, særlig for unge. Det er derimot dårlig lønn, og ledelse som virker svært lite jordnær. Work life balance er ok.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fantastisk produkt, men fryktkultur og dårlig HR og elendige betingelser.
12. juni 2025
Et fantastisk produkt å jobbe med, og enormt mange gode kollegaer. Men det er store problemer i organisasjonen. Det går en fryktkultur gjennom ledergruppen og ledelsen er udugelig. Selv om det påstås at det er flat struktur, åpent for å komme med tilbakemeldinger og kritikk til ledelsen og bedriften hvis det er noe man er uenig i, eller mener er feil, blir det sablet ned, og man blir skrevet opp i "den sorte boken" og fryst ut.
Det oppleves som at HR-avdelingen jobber som en forlenget arm til ledelsen og fungerer ikke i det hele tatt med å ta vare på de ansatte. Jeg har opplevd at de dysser ned problemer, de unngår å informere om viktige krav og rettigheter man som ansatt har. Blant annet om lønnsforhandlinger, sykemeldinger, overarbeid, føring av timer. De prøver stadig vekk å få folk til å jobbe dugnad, uten å føre timer.
Det har også vært flere som har blitt utbrent og sykemeldt på grunn av det, uten at de får noe videre oppfølging eller endring, slik at det aldri kommer seg ut av det, uten å si opp.
Man føler seg ikke verdtsatt som fast ansatt i Dyreparken.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Morsom jobb med gode minner og vennskap! ☀️🫶🏻
8. mai 2025
Sitter igjen med mange gode minner etter 3 sesonger i Dyreparken. Det er en morsom og koselig arbeidsplass, der du også jobber med jevnaldrende som førte til mange vennskap for min del. Som sesongansatt får man en sommer fylt av mye ansvar, arbeid og ikke minst sol og gode opplevelser☀️Man lærer mye om å yte service og hvordan møte barn og gjester. Lært masse av serviceopplæringen deres.
Det er til tider mye gjester og stort trykk, noe som er slitsomt til tider i høysesong. Flere av jobbene er statisk hvor det er mye ståing og gåing, og det sliter en del på kroppen. Det er lagt opp til flere sosiale aktiviteter utenom jobb, og det bidro til et godt arbeidsmiljø. Mange muligheter også for å gå opp i stilling og få lederansvar. Jeg fikk lederansvar selv, og kan være ærlig på at det til tider var tøft i veldig ung alder, men man lærer mye av det også og det har ført meg videre i livet 🤩 Lønnen er dårlig, men får økning etter hvor mange sesonger man har og ved lederstilling får man litt mer.
Beste sommerjobben jeg har hatt, og parken og menneskene der har fått en spesiell plass i hjertet mitt☀️🫶🏻 Anbefales for unge mennesker som trenger arbeidserfaring!!
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fantastisk første jobb med gode kollegaer!
30. apr. 2025
Dette var min første arbeidsplass og stortrivdes! God opplæring med service kurs og arbeidstrening før selve jobben starter. Underveis blir du godt kjent med kollegaene dine som er det beste med arbeidsplassen. Vi fikk fri inngang, som gjorde at vi brukte mye tid i parken utenom arbeidstid sammen.
Gjestene kan være både det beste og værste med jobben, men er en uvurderlig god erfaring til senere i arbeidslivet. Etter du har håndtert slitne foreldre og barn som har stått i kø i timesvis og er sultne og lei, er de fleste andre jobber ren plankekjøring.
Var på min avdeling stasjonert på 8 forskjellige attraksjoner i parken som gjorde hverdagen variert og gøy.
God arbeidskultur med hyggelige ledere som hører på deg.
Ikke verdens beste timelønn og tidvis korte arbeidstimer. Men det var gode muligheter for å ta på seg ekstravakter.
Som en første arbeidserfaring var det en flott plass å være, anbefales.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Bra som sommerjobb, men dårlig for fast ansettelse.
9. apr. 2025
Fin erfaring for høysesong – men ikke egnet for fulltidsjobb
Jeg jobbet i Dyreparken og vil ikke anbefale det som en fulltidsarbeidsplass, men det kan fungere greit som en sommerjobb eller sesongstilling – spesielt for unge som ønsker arbeidserfaring.
Det positive:
• Du får jobbe i et unikt miljø med mange hyggelige kollegaer.
• Passer godt som en aktiv og sosial sommerjobb.
• God opplæring og morsomme opplevelser med gjestene.
Det negative:
• Det er en tydelig forskjell på hvordan sesongarbeidere/avløsere og fast ansatte blir behandlet.
• Bak fasaden er det mye som foregår – både når det gjelder personalhåndtering og prioriteringer – som ikke nødvendigvis speiler verdiene de fronter utad.
• Svak ledelse og mye dårlig intern kommunikasjon.
• Dårlig lønn sammenlignet med arbeidsmengde og ansvar.
• Sesongarbeidere/avløsere behandles som forbruksvare, og det er lite rom for å si ifra uten risiko.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Utmerket arbeidsmiljø og utviklingsmuligheter!
8. apr. 2025
Fantastisk start på arbeidslivet, med gode utviklingsmuligheter om du jobber for det!
Som student er jobben i dyreparken den perfekte balansen, det gir meg mulighet for å fokusere på studier når det skjer mye på skolen, samtidig som man får muligheten til å jobbe når det er rolig på skolen.
Lønnen er helt ok om man er over 18, bedre enn andre parker og deltidsjobber. Og med nye ansiennitets-satser, er det mulig å jobbe seg opp til en grei lønn.
Det jeg liker best med dyreparken er utviklingsmulighetene. Det har gitt meg utrolig gode erfaringer for arbeidslivet videre.
++ for godt arbeidsmiljø og gode ledere.
Vil virkelig anbefale videre!
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Godt arbeidsmiljø, men lite utviklingsrom.
4. apr. 2025
Meget godt arbeidsmiljø blant "sommeransatte", meget bra som første møte med arbeidslivet, og god dialog mellom "sommeransatte" og nærmeste ledere.
Vanskelig å gå fra vikar/deltidsansatt til å få fast jobb, og lønna er ikke mye å skryte av. Opplever at tryne-faktoren spiller hardt inn, og meget krevende toppledelse som verner som sitt og sine. Skuffende å se at det er lite rom for utviklingsforslag, fordi "toppledelsen vet best". En lite transparent organisasjon.
Work-life-balance er, og forståelig, lite av i hektiske sommermnd, så det er ok når man først har tatt på seg jobben. Hører at den balansen ikke er optimalt utenfor sesong fra faste anstte i dag. Får lite igjen økonomisk (når det er ønskelig kompensasjon) for mer-arbeid.

