Menzies Aviation (oslo)
Org: 989 757 113
Lager og logistikk

Totalvurdering 1,5
2,0
Arbeidsmiljø
2,0
Lønn og betingelser
1,0
Lederskap
1,5
Karrieremuligheter
1,0
Work-life balance
Jobbsøkere erfarer:
1.
2.
3.
50 %
av vurderingene er besvart
2 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Unngå denne arbeidsplassen for enhver pris!
28. juni 2025
STYR UNNA!!!
Dette er den verste arbeidsplassen jeg har vært borti, og jeg har jobbet MAAANGE forskellige steder. Det er lange dager med 10,5 timers vakter, hvor de forventer at du er på jobb for eksempel kl 4 på morgenen, men så har du ikke noen flyvning før kl 12 på dagen. Det er mye dødtid, og dette sliter også en ut. Utenom det er ledelsen utrolig vanskelig å samarbeide med. De skal på liv og død vite hvorfor du er borte fra jobb når du er syk, og forventer at du ringer inn syk før kl 18 dagen før - til og med når du har sykemelding. Hva gjør man hvis man blir dårlig etter 18? Jo, man ringer inn, og får kjeft for å ha ringt for sent. Noen kollegaer er greie, men de fleste har selvtillit oppe i skyene sammen med flyene de sender. Lønn er helt ok, men ingen goder ellers ved jobben. Uniformen er stygg, man får bare ett sett med klær, ingen ID-billetter, og trangt «hoved» pauserom. Ikke nøkkel til alle skapene på pauserommet, så ting blir stjålet. Generelt en RÆVA arbeidsplass. Hold dere laaaaaaangt unna!
Svar fra Menzies Aviation (oslo)
30. juni 2025
Takk for tilbakemeldingen! Vi setter pris på alle innspill og tar med oss dette videre. Luftfartsbransjen er i stadig endring, og arbeidsdagene kan være både lange og varierte – med tidlige og sene vakter. Vi jobber kontinuerlig for å sikre god balanse og forutsigbarhet i turnusene, samtidig som vi tilpasser oss driftsbehovene. Når det gjelder sykefravær, følger vi gjeldende lover, regler og interne rutiner. Vi ber om å få beskjed så tidlig som mulig for å kunne sikre bemanning – det handler om hensyn til både kolleger og operativ drift. Blir man syk etter kl. 18, er det selvfølgelig mulig å ringe, og det skal alltid møtes med forståelse. Mange av våre ansatte opplever arbeidsmiljøet som inkluderende, variert og positivt – og vi er stolte av det fellesskapet som finnes hos oss. Det er likevel beklagelig om du har hatt en annen opplevelse. Vi jobber kontinuerlig med arbeidsmiljøet for å sikre en trygg arbeidsplass.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig arbeidsmiljø og lite hensyn til ansatte.
11. apr. 2025
Denne bedriften så ganske bra ut da jeg startet, men viste seg fort at de bryr seg lite om arbeidstakerne. Betingelsene var helt ok, men det betyr at jeg kunne ende opp med å jobbe 11 timer, ha 10 timer fri og jobbe nye 11 timer. Og sånn fortsatte det. Da jeg sa ifra etter en vintershiftplan at det hadde vært veldig heavy da alle arbeidstidene mine var utelukkende i peaktid, fikk jeg beskjed om at de skulle se på det til neste vinter. Vinteren etter ble skiftplanen enda værre, kun peak og ofte bare en dag med helt fri mellom flere vakter på 9-11 timer.
Det var også vanskelig å møte en vanskelig ledelse, som var lite mottakelig for å samarbeide.
Det var mange valg som ble tatt, og det var høyt sykefravær med langtidssykemeldinger fordi folk ble slitt ut, inkludert meg selv.
Dette var ikke et positivt sted å jobbe i lengden.

