Miljødirektoratet

Org: 999 601 391

Offentlig sektor

Logo mangler

Totalvurdering 2,7

2,8

Arbeidsmiljø

3,2

Lønn og betingelser

2,4

Lederskap

2,2

Karrieremuligheter

3,0

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

5 vurderinger

Spennende, men ustrukturert og krevende arbeidsmiljø.

30. nov. 2025

Spennende fagfelt og mange flinke folk. Onboarding og oppstart er ustrukturert, med uklare roller og forventninger. Det er tydelige hierarkier, og noen får mye uformell makt uten at ledelsen griper ordentlig inn. Uenighet kan fort oppfattes som «vanskelig» heller enn faglig engasjement, særlig når du er ny uten etablert nettverk. Passer best for deg som trives med høyt tempo, lite støtte og tåler en del intern friksjon og maktspill – og at du til tider kan bli stående ganske alene.

Fleksibilitet, men lav tillit til ledelsen.

17. juli 2025

Min erfaring med Miljødirektoratet er at jeg   setter pris på den fleksibiliteten vi har, spesielt muligheten til å trene i arbeidstiden – det gir god balanse i hverdagen. Men dessverre opplever jeg også at problemer ofte skyves under teppet, og det gjør det vanskelig å få reell endring.

Tilliten til ledelsen er lav. Det føles som om måloppnåelse kommer foran menneskene, og at medarbeidere må betale prisen for at organisasjonen skal nå sine mål.

Det er mye bra her – men det er også utfordringer som trenger å bli tatt på alvor.

Hyggelige kolleger og trening i arbeidstiden!

Miljødirektoratet Trondheim4. juli 2025

Mange hyggelige kolleger, med mulighet for en del hjemmekontor. Veldig opptatt leder som en ikke så mye til.

Stort pluss for trening i arbeidstiden og ulike aktiviteter en kan være med på.

Fleksibilitet og høyt faglig nivå blant kolleger.

Miljødirektoratet Trondheim29. apr. 2025

Et godt sted å jobbe! Mye fleksibilitet, fine lokaler, hyggelige kolleger. Det er flere sosiale aktiviteter å delta på både i og utenfor arbeidstid, om man ønsker det. Høyt faglig nivå blant ansatte, både på fagseksjonene, kommunikasjon, organisasjon og IT.

Fremragende IT og kontinuerlig faglig oppdatering.

21. apr. 2025 (redigert 23. apr. 2025)

Veldig langt fremme mtp IT, hjemmekontoravtaler, utarbeidelse av kontorlandskap og gode på kommunikasjonsseksjonen i samarbeid med fagseksjoner. Finnes gode systemer og “oppskrifter” for de fleste prosesser. Ansatte oppdateres jevnlig faglig (bærekraft/naturmangfold/sirkulær økonomi mm) gjennom avdelingsmøter og andre møter, samt gjennom digitale kurs (f eks i arkivverktøy).

Roser seg selv for å jobbe godt tverrseksjonelt, men opplevde at flerårige prosjekter med ansatte fra ulike seksjoner/avdelinger som fungerte dårlig grunnet dårlig kommunikasjon, uklare strategier og seksjonskamp, ikke ble endret etter konstruktiv kritikk over år. Det kan virke som at det er viktigere å glatte over problemer, heller enn å foreta organisatoriske endringer.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.