Norges Vassdrags- Og Energidirektorat (nve)

Org: 970 205 039

Offentlig sektor

Logo

Totalvurdering 3,9

4,0

Arbeidsmiljø

3,7

Lønn og betingelser

3,7

Lederskap

4,0

Karrieremuligheter

4,3

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

6 vurderinger

Norges Vassdrags- Og Energidirektorat (nve)

2. jan. 2026

En veldig trivelig arbeidsplass, med godt arbeidsmiljø, mye trivelige sosiale arrangementer og mulighet for å utvikle deg i jobben. Det er en grunn til at mange har jobbet i NVE lenge, og at mange som slutter kommer tilbake :-) Av og til litt høy arbeidsbelastning, men veldig spennende å jobbe med et politisk aktuelt og samfunnsviktig tema.

Flott arbeidsplass, men seksjonsavhengig.

30. nov. 2025

NVE virker egentlig som en fin plass å jobbe, hvis du er heldig! Det er veldig seksjonss/ledelssavhengig.

Arbeidsplassen har et flott treningsrom, rause trening i arbeidstidsordninger, god HR-avdeling, sosiale arrangementer og prøver å ha worklife-balance (selv om mye overtid må påberegnes i flere seksjoner).

Jeg tror det kunne vært et sted jeg kunne ha tenkt meg å jobbe leeeenge. Bare synd at min seksjon ikke bar preg av god arbeidskultur eller støttet opp om sine.

NVE: Variert arbeid og godt arbeidsmiljø.

13. mai 2025

NVE - "et sted å komme tilbake til". Flere som har sluttet i NVE de siste årene, har kommet tilbake til NVE etter å ha jobbet andre steder. Mange forteller at det er samfunnsoppdraget og de spennende arbeidsoppgavene som gjør NVE et sted de kommer tilbake til. Men også den flate strukturen mellom øverste ledelse og ansatte, gjør at NVE utpeker seg positivt.

I NVE jobber man i grenseskillet mellom fag og politikk, som gir en variert og spennende arbeidshverdag. Tidvis kan du lese om det du jobber med i daglig i nasjonale medier.

Lønnen i NVE er helt ok, men klarer nok ikke å måle seg med det private. Allikevel er det mange søkere til de fleste stillinger, og trolig er det samfunnsoppdraget, med de varierte og utfordrende arbeidsoppgavene som frister mange til å jobbe i NVE.

I NVE går det fint å forene arbeidsliv og familieliv, og NVE er et bra sted å jobbe når du har små barn. At du må rekke levering eller henting i barnehagen er ikke noe problem.

Som andre statlige arbeidssteder, er det ikke flust av "goder" ved å jobbe i NVE, men trening i arbeidstiden og redusert arbeidstid på sommeren (7 timer) er godt mottatt i organisasjonen.

Og til slutt noen ord om arbeidsmiljøet: Det er mange hyggelige folk i NVE, og mange syntes det er hyggelig å være sammen både i arbeidstiden og på fritiden. NVE har et ungt miljø og sammenlignet med mange andre arbeidsplasser i energibransjen er det ganske så jevn fordeling mellom kvinner og menn.

Hyggelig arbeidsplass med gode kolleger!

Norges Vassdrags- Og Energidirektorat (nve) Region Øst14. apr. 2025

Hyggelig arbeidsplass med gode kolleger og et inkluderende miljø! God kantine og god kaffe

Flinke folk og godt arbeidsmiljø!

11. apr. 2025

Flinke folk, godt arbeidsmiljø og viktige arbeidsoppgaver.

Interessant, men preget av byråkrati og lav lønn.

2. apr. 2025

NVE er et interessant sted for jurister, økonomer og ingeniører som har lyst til å jobbe konsentrert med interessante problemstillinger innen energirett, EØS-rett og forvaltningsrett.

Vær obs på:

OK kantine, streng (og kjip) likelønnspolitikk, mye intern byråkrati, manglende eller mangelfulle styringsdokumenter og rutiner. Opplever også deler av ledelsen som litt lei. Leser seg ikke ordentlig opp på saksdokumenter før interne møter, og lener seg for mye på erfaring. Blir unødvendig gjentagelser.

Fint sted å jobbe dersom du vil bli god i kraftsystemet og dets bestanddeler. Fint sted å jobbe mens man har småbarn. Tar lang tid å få tillit fra ledelsen. Alt skal forankres, forankres og atter forankres. Ofte i flere omganger. Savner en mer tidsbesparende metode for interne beslutninger.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.