Norsea Logistics avd. Norsea Logistics Dusavik

Org: 873 157 852

Lager og logistikk

Logo mangler

Totalvurdering 2,5

3,3

Arbeidsmiljø

2,4

Lønn og betingelser

1,8

Lederskap

2,6

Karrieremuligheter

2,4

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

10 vurderinger

Norsea Logistics avd. Norsea Logistics Dusavik

5. mai 2026

Veldig god kultur. Kjekt på jobb. Kjekke arbeidsoppgaver.

Det eneste de lederne passer på er lederne dem selv.

21. feb. 2026

Det eneste de lederne passer på er lederne dem selv. Veldig dårlig kommunikasjon med arbeiderne.

Konstante problemer med gamle maskiner og utstyr.

Svært dårlig / ingen opplæring for de nye ansatte.

Fra topp til bunn: gode kollegaer, dårlig ledelse.

30. apr. 2025

Ansatt i flere år og innom flere avdelinger.

Da jeg startet var dette en av de beste bedriftene jeg har jobbet for noen gang, jeg følte meg hørt, sett og ledelsen forstod at balansen mellom jobb/fritid var viktig.

Slik er det dessverre ikke lengre, nå blir man lurt inn i vaktordninger som de kan endre på når som helst. Får ingen stillingsbeskrivelse ved å bytte stilling slik at arbeidsmengden og oppgaver bare øker og øker, uten forståelse om at man har en travel hverdag fra før.

Det som har holdt meg gjenværende i bedriften de siste årene er kjempe kjekke kollegaer, greie betingelser og helt OK lønn.

Positiv opplevelse med ledelse og arbeidsmiljø.

22. apr. 2025

Har vært ansatt i ca 1 år, og har vært over hele linjen positiv til arbeidsgiver. Det går mye rykter om dårlig ledelse, men har ikke opplevd dette selv. Kunne ikke vært mer fornøyd med mine nærmeste ledere, det lyttes og forsøkes å utbedre eventuelle forslag til forbedring.

Ikke alt kan løses på dagen, men og mange er travle, det igjen fører til at kolleger gjerne ikke hører seg hørt/sett, men hvis en fremtrer saklig og gjerne kommer med en påminnelse har jeg personlig ikke hatt noen dårlige erfaringer så langt.

Har allerede vokst i bedriften, gjør min innsats og føler at jeg får igjen for det. Gode tilbakemeldinger fra kolleger dersom jobben jeg gjør er god eller dårlig, hvilket fører til godt arbeidsmiljø.

Det er til tider svært travelt på basen, og work-life balance faller litt, blir ofte flere timer på jobb enn hjemme ila en dag, men sånn er det vel de fleste plasser.

Godkjent og låst av Jobbi

Inkompetente ledere preger arbeidsmiljøet.

21. apr. 2025

Sterk preget av inkompetente faglig svake ledere og HR.

Svakt lederskap skaper uro og usikkerhet.

17. apr. 2025

Ledelse og organisering:

Det oppleves som svakt lederskap, med manglende tillit til ansatte i den operative driften. Endringer og nye initiativer iverksettes ofte uten tilstrekkelig forankring hos de som jobber tett på den daglige driften, noe som bidrar til en opplevelse av uro og manglende struktur. Dette fører til hyppige omstillinger og ansettelsesprosesser som i enkelte tilfeller trekkes tilbake.

Kompetanseutvikling:

Virksomheten tilbyr gode muligheter for faglig påfyll, kurs og videreutvikling, noe som verdsettes av ansatte.

Rekrutteringsprosess:

Ansettelsesprosessen, særlig for stillinger på høyere nivå, kan oppleves som tungvint og omfattende, med blant annet IQ-tester og flere runder.

Godt miljø, men begrensede karrieremuligheter.

9. apr. 2025

Jeg jobbet i NorSea i nesten 10 år og har mye å takke bedriften for. Jeg lærte utrolig mye i løpet av tiden min der, og det var et veldig godt arbeidsmiljø blant kollegaene på gulvet – støttende, kompetente og hyggelige folk.

Samtidig opplevde jeg utfordringer når det kom til muligheter for videre utvikling. Til tross for både utdanning og lang erfaring i bedriften, ble jeg forbigått ved flere interne søknader. Flere av oss opplevde at personer uten nødvendige kvalifikasjoner eller ledererfaring ble forfremmet, noe som førte til at flere dyktige ansatte valgte å slutte i løpet av kort tid.

Lønnen følger stort sett en matrise, så det er lite rom for individuell forhandling. Likevel – hadde det ikke vært for erfaringen og kunnskapen jeg fikk hos NorSea, hadde jeg ikke vært der jeg er i dag.

Utfordrende arbeidsmiljø med svekket tillit.

7. apr. 2025

Opplever økende utfordringer i arbeidshverdagen. Det har blitt mye detaljstyring, og fokuset ser ofte ut til å ligge mer på hva andre gjør enn på eget ansvar. Det skaper en anspent stemning og gjør det vanskelig å jobbe i fred.

Tillit til ledelsen er svekket, og HR fremstår som lite samkjørt med både kommunikasjon og praksis. Når man forsøker å gjøre sitt beste, men opplever at individuelle behov og innsats ikke blir møtt med forståelse, blir det tungt i lengden. Ønsker mest av alt et mer støttende og tillitsbasert arbeidsmiljø.

Ledelsen ignorerer tilbakemeldinger fra ansatte.

4. apr. 2025

Ikke at alle "på gulvet" har rett i alt, men når det innføres store endringer i maksinpark, arbeidsmetoder, rutineendring, rolleendringer uten at fagfolkene som gjør jobben blir rådført i forkant av beslutninger. Det lyttes, men ingen hører etter. Stort fokus på å levere resultat oppover, og ikke noe galt i det, men når det gjør hverdagen tregere og mer komplisert, så blir ikke resultatene som ønsket, og fotfolkene får skylda, ingen i ledelsen innrømmer noe feilsteg. Folk flyttes rundt i stillinger mot sin vilje (det er arbeidsgivers styringsrett), men når det er fordi en tror det er til det bedre uten å snakke med de det angår, så blir det feil. Skal sies at det er noe dialog, en blir ikke kjørt over en lav sko her, men tidsvis er det gjeldende. Lite arbeid er rettet mot å jobbe med motivasjon og samarbeid. Familiesituasjoner endrer seg, men en sier ikke noe til nærmeste leder pga en har prøvd før og det er lite forståelse og en føler en ikke blir tatt seriøst. Det er synd. Kanskje ikke alle har det slik, men mange har fortalt meg det. Bedre å la vær. Gjør det en er blitt fortalt, og nok med det. Initiativ er ikke verdsatt så det lar vi vær med. Arbeidsmiljøet internt mellom kolleger er helt knall, men fra Teamleder og opp så er det et gap i forståelse og hvordan behandler folk og får til godt samarbeid. Ikke mange er skolerte eller har noe bakgrunn for håndtering av personell, og det skinner gjennom i det totale inntrykket ledelsen gir. Folkene der er greie de, men som arbeidsgiver så blir det armer og bein og lite imøtekommelse. De som har sluttet har ikke gjort det pga kolleger, men av manglende lytting, forståelse, og ledelsen holdning og tilnærming til tilbakemeldinger. Skulle gjerne behold flere av de som sluttet, de fikk gjort mye og var dyktige og imøtekomne. Savnes. Lønn er matrisebasert og lik for alle, men du kan beregne overtid for det jobbes mye utover kveldene.

God arbeidsplass, men ledelsen skaper usikkerhet.

2. apr. 2025

Her har jeg vært arbeidstaker i mesteparten av min arbeidskarriere.

Første gang jeg var ansatt her var i overkant av 2,5 år.

Her fikk jeg karrierehopp og de satset på meg. Jeg mestret det meste og er stort sett utrolig fornøyd med både ledelse og kollegaer.

Arbeidsmengden er stor, flott og du kan ha gode karriere muligheter hvis du satser litt.

Jeg sluttet og var borte i 17. mnd i en annen jobb som jeg ikke trivdes i, da fikk de vite dette og hentet meg tilbake.

Dette har jeg satt stor pris på og der har de vist stor tillit til meg som person.

Da jeg kom tilbake var jeg der fra 2017 til 2024, og det siste året må jeg få berømme de fleste som jobber der da det er fantastiske personer.

Det lille minuset med NorSea er at det er visse personer som har blitt ansatt inn i ledelsen som dessverre ikke skulle vært der. Dette var en faktor som jeg tilslutt tok som vurdering på å finne meg ny arbeidsplass.

Dette har jeg nå gjort og det viser seg at jeg er ikke den eneste som har gjort dette.

Veldig synd at litt endringer i basestruktur og ledelse skal ende med en så stor skala me oppsigelser. Masse kompetanse forsvinner rett ut dørene. Istedet for å omfavne denne kompetansen, bygge på det og ha en stor skala med kompetente ansatte som yter sitt beste for NorSea, så velger de å bare la alle gå istedet for å kjempe for å beholde dem.

Jeg har kun gode erfaringer med NorSea, men dessverre dårlige grunnet den nye veien de velger å gå.

Men jeg hadde aldri vært der jeg er idag hadde det ikke vært for NorSea Dusavik.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.