Norsk Gjenvinning avd. Porsgrunn
Org: 988 551 775
Avfall og gjenvinning
Logo mangler
Totalvurdering 2,2
3,0
Arbeidsmiljø
3,0
Lønn og betingelser
2,0
Lederskap
1,0
Karrieremuligheter
2,0
Work-life balance
Har du søkt jobb her?
100 %
av vurderingene er besvart
1 vurdering
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig kommunikasjon og urettferdig behandling.
24. apr. 2025
Work-life balance: Man står opp tidlig og kommer hjem alt for sent. De lyser ut stillinger med arbeidstid fra 06:00-13:30 men det er bare tiden man bruker på ruta. Tanking, vasking, kjøring til/fra rute + tømming er tid som kommer i tillegg så man har en arbeidsdag på 10+ timer. Så de starter å lyve til arbeidssøkerne allerede i annonsen.
Arbeidsmiljø er ok pga vennlige kollegaer på bilene. Folk på midlertidig kontrakter får ikke like mye nødvendig arbeidsutstyr som de som er fast ansatt selv om de trenger det. Ansatte vegrer seg for å spørre om arbeidsutstyr fordi "det er dyrt".
Ledelsen burde hatt intensiv kursing i kommunikasjon da de på kontoret ikke klarer å snakke med hverandre og det blir gitt beskjeder fra en, og kontrabeskjeder fra en annen enn den første som ga beskjeden og dette resulterer i kjeft/dårlig stemning fra den som ikke vet at en beskjed først er gitt.
Lønn er bedre enn mange andre plasser men de har gjennomsnittsberegning som de utnytter til det fulle og det er flere som da føler seg brukt og at de jobber gratis ettersom ledelsen flytter på timer for å holde lønnskostnadene nede i form av overtid. De skylder på press fra øvre hold og tar ikke mye av ansvaret for det.
Den eneste karrieremuligheten man får er kjøreerfaring som gjør det lettere å finne seg en ny jobb.
Svar fra Norsk Gjenvinning avd. Porsgrunn
8. mai 2026
Her var det mye som tilsynelatende ikke fungerte. Det er selvfølgelig vanskelig å si noe klokt om hva som har skjedd i dette tilfellet, men på generelt grunnlag så er det slik at et morgenskift starter 06 og slutter 14. Og så vidt jeg kjenner til, så er det gjengs for de aller fleste. Det finnes selvsagt alltid unntak, men en skal ikke jobbe mer enn 8 timer (uten en eller annen form for avtale). Dette med at ledelsen burde ha kommunikasjonstrening, så er det faktisk noe som det jobbes med. Det er flere ulike grupper som har fått, og som får, kommunikasjonstrening. Og dette trenger alle, på alle nivå! Hvis en opplever at AML brytes, så oppfordrer vi alle til å besvare vår jevnlige puls undersøkelse som går ut hver 6.uke. Her kan en anonymt sette fingeren på ulike forhold, og resultatene av disse blir fulgt opp av både Regionsjef og regionens HRBP. Det skal presiseres at hverken regionsjef eller HRBP kan se hvem som eventuelt har skrevet en kommentar, men HRBP kan se fra hvilken region kommentaren kommer fra, og også hvilken avdeling (hvis det er anonymt nok). Hvis det er ikke er nok svar fra avdeling, så står det bare hvilken region det er fra.

