Oceaneering

Org: 932 925 753

Bergverk

Konsulenttjenester og rådgivning

Logo

Totalvurdering 3,2

3,7

Arbeidsmiljø

3,4

Lønn og betingelser

2,6

Lederskap

2,9

Karrieremuligheter

3,3

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

7 vurderinger

Fleksibel og gøy arbeidsplass med gode kollegaer!

27. nov. 2025

Fleksibel og gøy arbeidsplass med gode kollegaer som løser krevende oppgaver sammen

Oceaneering: Kjekk, men med lav lønn og ukultur.

17. juni 2025

Oceaneering er kjekk arbeidsplass i Norge, og jeg tror de fleste trives her selv om lønnsbetingelsene er lave. Opplever ofte at ledelsen har ofte urealistiske mål og prøver å vinne alt selv om de ikke har rett kompetanse.

Dessverre så har det vært en del utfrysning av noen arbeidstagere. Spesielt for de som jobber mot UK er utsatt for å få et dårlig stempel, hvis noen sjefene trenger noen å skylde på for dårlig progress. Dette stempelet/ rykte blir gitt fra sjefer til alle andre personer enn den personen det gjelder. Personen den gjelder er ofte den siste som hører denne dårlige tilbakemeldingen. Da er det ofte for sent å rette på et uriktig bilde fordi stempelet alltid vil henge ved denne personen.

Sjefene sparker altså nedover for å unngå å ta skylden når ting går dårlig. Hovedproblemet er at de alltid blir trodd og at stempelet blir hengenes på denne personen som har fått stempelet. Jeg kan si at dette hovedsakelig gjelder UK kontoret, men problemet forflytter seg til Norge grunnet tett samarbeid.

Det gjelder ikke meg, men jeg syns det er en ukultur å behandle flinke folk på denne måten.

Etter å ha jobbet i mange forskjellige subsea bedrifter, ser jeg det er begrensede karriere muligheter i Oceaneering i forhold til andre firma i subsea bransjen.

Hvis du liker å designe ROV tools og andre smarte løsninger, kan dette være plassen for deg. Sørg for å holde deg langt borte fra UK kontoret!

Hyggelig miljø med "Can do" holdning!

Oceaneering Stavanger24. mai 2025

Gamle systemer som nevnt ovenfor , men de skal byttes ut snart.

Hyggelige kollegaer, godt miljø og en herlig "Can do" attitude når det dukker opp utfordringer.

Hyggelige kollegaer, men dårlig ledelse.

16. mai 2025

Hyggelige kollegaer, men dårlig kommunikasjon mellom ledelse og oss på "gulvet". Masse prosedyrer og regler som forsinker arbeidet. Ledelse har liten innsikt i det fysiske arbeid som blir utført. Som andre har nevnt dårlig amerikansk ledelse ødelegger mye.

Dårlig ledelse og misnøye blant kollegaer.

10. apr. 2025

Særdeles dårlig amerika-styrt ledelse. kollegaer som tilbringer alt for mye tid på "kos med misnøye". Kritikkverdige forhold med tanke på administrasjonen/personal som ikke bistår eller har det for travelt for de ansatte. Viktigere å snakke dritt om alle andre. Fin kantine, men dårlig og dyr mat

Innovativt selskap med sterke internasjonale muligheter.

4. apr. 2025

Teknologisk er dette et av de selskapene som er lengst fremme i Norg. Det er veldig mange muligheter for karriere internt. Bredden på kompetansen som besittes i selskapet er enorm, og det er et globalt selskap der man kan trekke på fagmiljøer i andre verdensdeler som er en stor fordel. Miljøet er veldig gjestmildt og imøtekommende.

Hyggelige kollegaer, men frustrerende systemer og ledelse.

Oceaneering Stavanger2. apr. 2025

Hyggelige og hjelpsomme kollegaer i verkstedet, kan ikke kommentere på arbeidsmiljøet på kontor-avdelingen da det er ugjennomtrengelige skiller mellom kontor og verksted.

Administrerende systemer fra 90-tallet, og påtvungen amerikansk standardisering uten noe nytte, fører til mye frustrasjon over sløst arbeidstid.

HMS er viktigere enn effektivitet, en sikker arbeidsplass.

Det er mulig å stige i gradene viss du er en positiv mannlig nikkedukke, som den eksisterende 100% mannlige ledelsen liker.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.