Oslo Kommune

Org: 958 935 420

Offentlig sektor

Logo

Totalvurdering 2,8

3,2

Arbeidsmiljø

3,0

Lønn og betingelser

2,3

Lederskap

2,5

Karrieremuligheter

2,9

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

4 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

187 vurderinger

Dårlig ledelse og samarbeid, men gode kollegaer

Oslo Kommune Bydel 9 Bjerke29. mai 2026

Elendig ledelse. Lav oppfølging av personal. Uklare rammer for arbeidet. Lav grad av samarbeid og interesse. Gode ansatte/kollegaer, men for sjeldne treff til reellt samarbeid og støtte for hverandre.

Variert miljø med hyggelige kolleger, men trykkende

Kuben Videregående Skole29. mai 2026

Jeg har jobbet på avdelingen MO. Likte godt ledelsen der. Ellers variert arbeidsmiljø. Noe trykkende atmosfære til tider, men mange hyggelige ansatte.

Null opplæring og ressurser, men hyggelige kolleger

Bestum Skole20. mai 2026

Jobbet på Bestum som vikar. Fikk null opplæring, ikke tilgang på noe ressurser, nøkler, vest osv. Ble møtt med sukk og frustrasjon når jeg spurte om hjelp fra ledelsen/kontoret. Lærerne var også ekstremt dårlige ofte på å lage opplegg til timene, så jeg sto bar uten opplegg eller ressurser. Ble også lovet en stilling som ble gitt bort til noen andre.

De fleste kollegaene var hyggelige i det minste da.

Har fått mye bedre opplæring/oppfølging på andre skoler.

Lite støttende ledelse i krevende jobb

Aline Og Frydenberg Familieavdeling19. mai 2026

Jeg har arbeidet ved Aline og Frydenberg. Det har vært utskiftning av ledelse på familieavdelingen flere ganger, mens den er mer stabil på "psykologsiden". På psykologsiden er ledelsen preget av lite oppfølging av personal, og mye oppfølging av fag og prosjekter. På familieavdelingen virket den mer preget av rigiditet og monitorering. Dette er problematisk når arbeidet er emosjonelt veldig krevende. Da behøver man ledere i ryggen. Det er mange fine ansatte, men organisasjonen påvirker alltid også arbeidsmiljøet. Lønnen er nok god på psykologsiden. På miljøsiden er den god fordi man jobber mye turnus.

Lederstil som gjør arbeidshverdagen vanskelig.

Oslo Kommune, Økonomi- Og Forvaltningsetaten6. mai 2026

En ledelse som ikke ser faktiske behov, ikke lytter, og gjør tiltak som bare gjør en arbeidshverdag verre og verre for mange.

Hyggelige kollegaer og strukturert miljø

Grønmo Gjenvinningsstasjon5. mai 2026

Fin strukturert arbeidsplass med godt arbeidmiljø. Hyggelige kollegaer og sosialt. Gode arbeidsvilkår og god leder. Anbefaler på det varmeste å jobbe her.

En veldrevet skole med gode kolleger, takhøyde og en utviklingsorientert ledelse.

Nydalen Videregående Skole23. apr. 2026

Nydalen videregående er en utrolig fin arbeidsplass. Selv har jeg jobbet her i mange år, og de fleste av mine kolleger har også vært her i mange mange år. Det tenker jeg sier sitt. Arbeidsmiljøet er preget av inkludering og raushet for hverandre, og ledelsen legger til rette for møteplasser både sosialt og profesjonelt. På vår arbeidsplass kan alle være den de er, og det er takhøyde for å dele meninger og å komme frem til gode løsninger sammen. Jeg trives svært godt på Nydalen, og her vil jeg være.

Ledelse uten tillit og  lite vekstmuligheter om du ikke er favorisert.

Nav Grünerløkka Sosialtjeneste7. apr. 2026

Ledere som ikke har god nok kompetanse på å være leder, det skaper ringvirkninger i arbeidsmiljø blant ansatte og mistillit. Dokumentert fravær har blitt brukt mot ansatte. Mikromanagment  på selv de minste detaljer selvom de selv sier det er tillitsbasert ledelse. Lite muligheter for utvikling hvis du ikke er favorisert.

Røahagan Bofellesskap

Røahagan Bofellesskap19. mars 2026

Røahagan Bofellesskap har, til tross for 5 ledere på 8 år, et godt arbeidsmiljø, og folk som virkelig står på for de som bor der. Det er alt for hektisk til tider, og man skulle gjerne vært flere steder samtidig, så man går med dårlig samvittighet. Idyllisk plassert i Mærradalen, med fine områder rundt.

Oslo Kommune Bydel 7 Vestre Aker

Oslo Kommune Bydel 7 Vestre Aker19. mars 2026

Jobber i en av boligene i bydel Vestre Aker, trives godt i jobben, selv om det er hektisk. Opplever ikke alltid at turnusen er optimal, og syns det er trist at vi er nødt til å godta en turnus som er verre enn den vi hadde.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.