Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Org: 923 954 791

Avfall og gjenvinning

Logo

Totalvurdering 3,7

4,3

Arbeidsmiljø

4,0

Lønn og betingelser

3,3

Lederskap

3,3

Karrieremuligheter

3,5

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

4 vurderinger

Hyggelige kollegaer og strukturert miljø

Grønmo Gjenvinningsstasjon5. mai 2026

Fin strukturert arbeidsplass med godt arbeidmiljø. Hyggelige kollegaer og sosialt. Gode arbeidsvilkår og god leder. Anbefaler på det varmeste å jobbe her.

Grei jobb, men utfordringer med kunder og ledelse.

19. nov. 2025

Er vel som de fleste andre kommunale etater. Helt grei lønn, blanda ansattgruppe, medium ledelse. Det er noen ting de på gulvet må stå i som ikke det tas skikkelig tak i, som kunder som blir sinte og truende når de ikke får levere som de vil, og næringskunder som er truende og aggressive når de ikke får levere som husholdningsmottak. Det siste kunne vært løst med f.eks. å overholde tonnasjegrensene i avfallsforskriften, men her er det lite som kjøres over annet enn jord. Treg administrasjon, som virker å se seg selv om motoren i etaten, uten å forstå at de kun er til støtte og fasilitering. Men alt i alt gjør man jo en viktig jobb med stort sett ordnede forhold. Mange kompetente kollegaer, og mange som gjør sitt beste.

Dyktige ansatte, men kultur og ledelse trenger forbedring.

9. mai 2025

Som tidligere ansatt i REN opplever jeg at etaten har mange dyktige medarbeidere som virkelig brenner for samfunnsoppdraget og miljøet. Det er meningsfylt arbeid, og etatsdirektøren fremstår som en tydelig og engasjert leder – rett mann på rett plass. Samtidig er det noen utfordringer i organisasjonskulturen som preger hverdagen. Arbeidsmiljøet kan til tider oppleves krevende, blant annet fordi enkelte har spisse albuer og setter egne ambisjoner foran fellesskapet.

Beslutninger blir noen ganger skjøvet foran seg, spesielt på mellomledernivå, noe som kan skape usikkerhet og frustrasjon i teamene. Det er også et visst inntrykk av at lønnsfastsettelsen ikke alltid oppleves rettferdig – de som er flinke til å synliggjøre seg selv belønnes, mens de som lojalt og stille trekker det største lasset ofte blir stående igjen uten anerkjennelse.

Det finnes mange ressurspersoner i etaten, men man kunne med fordel sett på om alle mellomledere faktisk har de riktige rollene. Med tydeligere prioriteringer, bedre beslutningskraft og en mer rettferdig personalpolitikk, har etaten alle forutsetninger for å bli et enda bedre sted å jobbe. Potensialet er stort – og verdt å ta tak i.

Bærekraftig arbeidsmiljø med fokus på samarbeid.

Haraldrud Gjenvinningsstasjon9. apr. 2025

Haraldrud Gjenvinningsstasjon er en del av Oslos avfallshåndteringstilbud og fungerer som et sentralt knutepunkt for gjenbruk, sortering og håndtering av avfall. Som arbeidsplass er stasjonen preget av et aktivt og praktisk arbeidsmiljø, hvor medarbeiderne bidrar til bærekraft og miljøvennlige løsninger i hverdagen.

Arbeidet innebærer både fysiske oppgaver og tett kontakt med publikum, da ansatte veileder brukere i hvordan avfall skal sorteres riktig. Dette krever god kommunikasjonsferdighet, serviceinnstilling og evne til å håndtere ulike situasjoner på en profesjonell måte. I tillegg er det viktig å kunne jobbe godt i team, da samarbeid mellom kolleger er en sentral del av hverdagen.

Stasjonen tilbyr et inkluderende arbeidsmiljø med ansatte i ulik alder og bakgrunn. Det legges vekt på HMS, tydelige rutiner og opplæring. Mange opplever det som givende å være en del av en virksomhet som bidrar til samfunnsansvar og miljøvennlig utvikling.

Godkjent og låst av Jobbi

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.