Santander Consumer Bank avd. Stavanger

Org. 980 891 151

Bank og finans

Logo

Totalvurdering 3,2

3,8

Arbeidsmiljø

3,0

Lønn og betingelser

3,2

Lederskap

2,4

Karrieremuligheter

3,4

Work-life balance

Har du søkt jobb her?

0 %

av vurderingene er besvart

5 vurderinger

Fra drømmejobb til nedverdigende overvåking.

8. mai 2025

Dette var verdens beste arbeidsplass. Jeg ble godt tatt i mot og fikk fantastisk opplæring. Ting har dessverre endret seg de siste to årene. De gode lederene forsvant til andre jobber og det er nå ikke like bra arbeidsmiljø. Det er mye overvåking og kontrollering , man blir behandlet som man går i barnehage. Det kan oppleves svært nedverdigende. Det blir nok aldri den arbeidsplassen det pleide å være i mange år

God balanse mellom jobb og fritid, men utfordrende arbeidsmiljø og lederstil

15. apr. 2025

Det finnes gode elementer i arbeidshverdagen, som forutsigbar arbeidstid og mulighet for å balansere jobb og privatliv. Men dette veies opp mot et arbeidsmiljø som oppleves som belastende over tid.

Ledelsen i det daglige arbeidet er preget av lite tillit og mye detaljstyring. Det er en gjennomgående følelse av å bli overvåket, og det forventes å være konstant tilgjengelig. Små fravær, som pauser eller toalettbesøk, blir ofte fulgt opp, og det er lite rom for selvstendig vurdering eller fleksibilitet.

Kommunikasjonen oppleves lite støttende, og det gis sjelden anerkjennelse for innsats. I stedet legges det stort fokus på feil og avvik. Når ansatte forsøker å komme med innspill eller si ifra om arbeidsforholdene, blir det ofte møtt med en autoritær holdning. Noen har erfart at det å si fra kan få uheldige konsekvenser.

I tillegg er det utfordringer med organisering og ressursbruk, noe som påvirker arbeidsmengden og kvaliteten på leveransene. Når dette tas opp, blir årsakene sjelden lyttet til.

Dette er en arbeidsplass som kan passe for deg som ønsker rutine og trygghet. Men for deg som ønsker utvikling, tillit og et sunt og motiverende arbeidsmiljø, kan dette bli krevende over tid.

Lave lønninger, men grei arbeidsplass.

12. apr. 2025

En grei arbeidsplass. Lønnen er kronisk lavere enn tilsvarende jobber i andre banker. Lønn gjenspeiles ei av utdanning, erfaring eller innsats, du må ha flaks med lønnen som blir gitt når du blir ansatt. Dette gjør at folk med høy utdanning som har gjort en god jobb noen år kan få mye lavere lønn enn nyansatte som kan være uten erfaring og utdanning.

Nærmeste ledelse og toppledelsen er/oppfattes som god, men mellomledelsen er dårlig og presser gjennom dårlige ideer. Ting som virker blir ofte erstattet med ting som ikke virker. Ting som enkelt kan forbredes kan ikke bli bedre pga det skal være likt på nordisk nivå og Madrid/HQ sier så.

De som jobbet for 3+ år siden vil ikke gjenkjenne jobben. Mye har endret seg til det verre, men det er fortsatt en helt ok arbeidsplass, med alt i alt gode vilkår.

Ungt miljø med ansvar, støtte og sosiale aktiviteter.

8. apr. 2025

Som kundeserviceansatt er man i et ungt og fint arbeidsmiljø. Man er sammen om utfordringene, gledene, nedturene og opplevelsene. Noe som gjør det trygt å være en del av gjengen.

Fikk tidlig ansvar og mulighet til opplæring av nyansatte, noe jeg satt veldig pris på!

Ledelsen (den gang) var veldig tilstede og som regel hjelpsomme og støttende.

Fine sosiale eventer som ga god motivasjon og skapte enda flere relasjoner/bekjentskaper på tvers av avdelingene

Fantastisk arbeidsplass med gode ledere!

2. apr. 2025

En fantastisk arbeidsplass (i 2018). Gode betingelser og fin arbeidsmengde med mulighet til å tilpasse seg etter hva man likte. Oppnåelige måltall og gode ledere som ser deg som menneske. Den beste arbeidsplassen min så langt, angrer på at jeg sluttet.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.