Sit Studentsamskipnaden I Gjøvik, Ålesund Og Trondheim

Org: 947 506 579

Organisasjon og forening

Helse og medisin

Logo

Totalvurdering 2,7

3,4

Arbeidsmiljø

2,6

Lønn og betingelser

2,2

Lederskap

2,2

Karrieremuligheter

3,2

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

5 vurderinger

Hyggelige folk, men lange dager og lite goder

11. mars 2026

Folkene som jobber på nederste nivå er fantastiske og arbeidsmiljøet er veldig bra.

Det er derimot få fordeler. Eksempelvis ingen trening i arbeidstida og kke god nok kompensasjon for kveldsarbeid. Sit driver rovdrift hvor mange ansatte ofte må jobbe lange dager og mye kveld. Uten å bli ordentlig kompensert for det.

Fantastisk arbeidsplass med gode muligheter!

7. apr. 2025

God arbeidsplass med mange muligheter. Godt arbeidsmiljø i egen avdeling, og på tvers av ulike avdelinger. Arbeidplass med et viktig samfunnsmandat som ivaretas til det beste for studentene. Stolt over å jobbe i Sit.

Ansatte lider i samfunnsoppdragets skygge

3. apr. 2025

En arbeidsplass som står i skvis mellom et viktig samfunnsoppdrag og ivaretakelse av egne ansatte. Ansatte ender dessverre som den skadelidende part og det satses minimalt på videreutdanning og -utvikling, interne opprykk/forfremmelser eksisterer ikke og lønnsnivået er generelt lavt.

Organisasjonen er topptung og avstanden mellom øverste ledelse og utførende ledd – både drift, strategi og fag – er stor.

Som så mange ikke-for-profitt arbeidsgivere, er de avhengige av ansattes vilje til å jobbe mye utover ordinær arbeidstid og det spilles ofte på samvittighet for å dekke over manglende evne til å levere samme fleksibilitet tilbake.

Sit har stort potensial for ansattutvikling.

2. apr. 2025

Sit er en organisasjon med et viktig og meningsfylt samfunnsoppdrag, og det er takket være de mange dedikerte menneskene i organisasjonen at dette oppdraget blir løst på en så god måte. Det er imponerende å se hvilke ambisjoner ledelsen har for studentvelferden – visjonene er store, og retningen er tydelig.

Samtidig opplevde jeg i min tid i organisasjonen at det til tider var et gap mellom samfunnsoppdraget og hvordan man ivaretar og utvikler de ansatte som faktisk bærer oppdraget i praksis. Menneskene i organisasjonen er selve motoren bak gjennomføring av prosjektene, og det er viktig at også de får tilstrekkelig rom til utvikling, medvirkning og støtte.

Jeg håper Sit i tiden fremover kan videreutvikle en kultur hvor ansatte opplever større handlingsrom og muligheter for faglig vekst, slik at både organisasjonens mål og menneskene som jobber der får blomstre – sammen.

Engasjerte ansatte, men rom for forbedring.

Sit Studentsamskipnaden I Gjøvik, Ålesund Og Trondheim Administrasjon Trondheim27. feb. 2025 (redigert 11. juli 2025)

Hos Sit er det mange dyktige og engasjerte ansatte og et viktig samfunnsoppdrag. Utover det er det er det mange områder som har forbedringspotensial.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.