Statsforvalteren I Østfold, Buskerud, Oslo Og Akershus

Org: 974 761 319

Offentlig sektor

Logo mangler

Totalvurdering 3,0

3,7

Arbeidsmiljø

2,2

Lønn og betingelser

2,7

Lederskap

2,7

Karrieremuligheter

3,7

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

6 vurderinger

Dårlig ledelse og høy turnover

Statsforvalteren I Østfold, Buskerud, Oslo Og Akershus avd. Oslo15. juni 2025

Det er sant det som står skrevet om barnehage- og utdanningsavdelingen. Noen i ledelsen har gjennom mange år behandlet sine ansatte svært dårlig. Dette innebærer å ha baksnakket ansatte foran andre ansatte, tatt fra ansatte oppgaver hvis de stiller spørsmål, utestengt de som er mindre verdsatte ansatte, ikke gitt ansvar og oppgaver til ansatte som er gravide og gitt fordeler til sine favoritter. Dette har ledere over fått beskjed om flere ganger, uten å gjøre noe med det. Hvis dere ikke trives, kan dere slutte, er mantraen derfra. Det har mange dyktige og erfarne ansatte gjort!

Fleksibel arbeidsplass med dyktige kollegaer.

14. juni 2025

Den mest fleksible arbeidsplassen jeg har jobbet. Endelig en arbeidsplass hvor det er rom for å tilpasse arbeidslivet utifra hvor du er i privatlivet, uten at det går på bekostning av den faglige interessen. Varierende jobb med stor faglig bredde. Hyggelige og faglig dyktige kollegaer og en svært engasjerende leder. En leder som er svært kunnskapsrik, ser sine ansatte og er rettferdig.

Flott arbeidsplass med meningsfulle oppgaver!

30. apr. 2025

Barnevernsavdelingen er en flott arbeidsplass, mye tillit under ansvar og varierte arbeidsoppgaver for jurister som vil ha en meningsfull jobb.

Dårlig lønn, svak ledelse, godt kollegialt samhold.

22. apr. 2025

Lite rom for medvirkning i forhold til arbeidsoppgaver.

Stor differanse innen lønn for likt arbeid.

Ledelsen burde vært byttet ut for mange år siden.

Det er et stort pluss og det er det kollegiale samholdet. Men det veier ikke opp for dårlig lønn og ledelse som ikke evner å se sine egne svakheter/feil.

Statsforvalteren I Østfold, Buskerud, Oslo Og Akershus

13. apr. 2025

Et godt sted å jobbe. Spennende og betydningsfulle arbeidsoppgaver og veldig ordnede arbeidsforhold.

Fryktkultur og dårlig ledelse preger arbeidsmiljøet.

Statsforvalteren I Østfold, Buskerud, Oslo Og Akershus avd. Oslo3. apr. 2025 (redigert 18. apr. 2025)

I avdeling barnehage og utdanning

er det flere dyktige og trivelige arbeidskollegaer. Det eksisterer likevel en fryktkultur, slik at medarbeidere ikke tør å stå opp og støtte hverandre. De er redde for represalier eller å bli en av de lavt verdsatte. Ja, her er ikke alle like mye verdt, dessverre!

"Toxic five", de fem giftige elementene eksisterer: dårlig ledelse, mangel på støtte, urettferdig behandling, en form for mobbing (utfrysing, usynliggjøring) og dårlig kommunikasjon.

Ledelse som bruker hersketeknikker, som bidrar til lav ytringskultur. Ledelse som kan opptre nedlatende, avvisende og uvennskapelige mot de som ikke er favoritter. Ledelse som synliggjør sin favoritisering med urettferdig skjevfordling i lønnsutviklingen for de ansatte.

Høy turnover og høyt sykefravær, men ingen kopling til hvorfor det er slik.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar bare noen få tastetrykk.