Sveio Kommune
Org: 864 967 272
Offentlig sektor

Totalvurdering 2,4
2,6
Arbeidsmiljø
3,2
Lønn og betingelser
1,8
Lederskap
2,0
Karrieremuligheter
2,4
Work-life balance
Jobbsøkere erfarer:
1.
2.
3.
0 %
av vurderingene er besvart
5 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Sveio Skule
Sveio Skule • 14. sep. 2025
Sveio skule er ein arbeidsplass for deg som trivst med å jobbe sjølvstendig, ta eigne avgjerder og leve med den pedagogiske spenninga av å ikkje heilt vite om det du gjer faktisk er i tråd med skulen sin praksis. På Sveio Skule er det rom for initiativ, kreativitet og ein god dose tolking av både uskrevne reglar og gamle rutinar. Sjølv om du av og til lurer på om du burde ha fått ein manual ved oppstart, så er det nettopp denne fridomen og tilliten til fagleg skjønn som gjer kvardagen både utfordrande og underhaldande.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Ineffektiv ledelse overskygger en ellers god arbeidsplass
11. apr. 2025
Jeg jobbet i Sveio kommune i halvannet år og opplevde at inkompetent og ineffektiv ledelse hemmet potensialet til en ellers velfungerende kommune. Beslutningsprosesser var ekstremt trege, ofte preget av beslutningsvegring hos ledelsen, noe som skapte frustrasjon og hindret fremdrift.
I avdelingen jeg jobbet i, var oppfølging og medarbeidersamtaler nærmest fraværende, noe som ga inntrykk av manglende struktur og prioritering. Det positive er at terskelen for å yte minimalt kan være lav, da ledelsen sjelden følger opp prestasjoner eller arbeidsflyt.
Jeg vil likevel trekke frem at kollegene på "bakkenivå" er svært hyggelige og imøtekommende, og arbeidsmiljøet blant dem var generelt godt. Dessverre overskygges dette av ledelsens manglende evne til å skape en effektiv og motiverende arbeidsplass.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Kjedelig jobb med dårlig arbeidsmiljø.
10. apr. 2025
Kjedeligste jobben noensinne
Jeg jobber i den kommunale siden av sveio med saksbehandling, og synes dette er den kjedeligste jobben jeg noensinne har hatt. Jeg har per i dag få til ingen arbeidsoppgaver, og selv om jeg styrer egen arbeidshverdag så er det vanskelig når hylla av arbeidsoppgaver er helt tom. Slik har det vært en stund nå…
Arbeidsmiljøet her er veldig dårlig. Miljøet bærer mye preg av «bygdekultur» / bygdetrollet», dvs. mye baksnakking om de som bor i Sveio og omegn og alt som foregår her blant kulissene. Det er også mye baksnakking om andre ansatte i kommunal sektor i Sveio, og hvor «dårlig» jobb de gjør.
Bygget til Sveio kommune, og særlig min avdeling, bærer preg av sterkt behov for oppgradering og er helt falleferdig. Taket burde ha blitt revet for flere år siden, men har blitt bevart fordi andre ansatte har ønsket dette selv.
Her får man dårlig betalt for å gjøre ingenting. Hvis man liker det; så søk. Hvis man derimot liker å få bryne seg på jobb, og å føle mestring og engasjement, så er kanskje ikke dette den rette plassen for deg.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse, høyt sykefravær
Sveio Kommune Stemhaugen Bueining • 10. apr. 2025
Tror ikke jeg anbefaler å jobbe her
dårlig ledelse og mye sykefravær over en lang periode her preger arbeidsplassen. Ledelsen tar lite ansvar for å gjøre noe med dette problemet, og i stedet for å ta tak i problemet blir det heller leid inn bemanningsbyrå som ikke kjenner til rutine og personal og heller ikke brukergruppa som bor her. Man kan heller ikke være syk, fordi da går jo bedriften ad undas.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Sveio Kommune
9. apr. 2025
Jobber i den kommunale administrasjonen, og opplever det som en god arbeidsplass hvor man får mye ansvar og varierte oppgaver. Men man må være komfortabel med å jobbe selvstendig og stole på sin egen dømmekraft.

