Temp Team

Org: 987 445 378

Bemanning og rekruttering

Temp-Team er en landsdekkende leverandør av rekrutterings- og bemanningstjenester med hovedkontor i Oslo. Vi leier ut personell innen de fleste bransjer og stillingskategorier.

Logo

Totalvurdering 2,2

2,4

Arbeidsmiljø

2,2

Lønn og betingelser

2,2

Lederskap

1,6

Karrieremuligheter

2,4

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

60 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

5 vurderinger

Kynisk bruk-og-kast-kultur, uærlig ledelse og null interesse for ansatte. Styr unna!

20. mars 2026

Etter å ha jobbet fast i en lederrolle i Temp-Team over en viss tid sitter jeg igjen med en opplevelse jeg mener alle andre bør kjenne til før de vurderer å begynne her.

Ledelseskulturen bærer preg av kynisme, kortsiktighet og ingen interesse for ansattes utvikling eller velvære. Beslutninger tas uten transparens, og tilbakemeldinger fra medarbeidere tas ikke på alvor.

Det er total kontrast mellom det som kommuniseres utad, om verdier, kultur og mennesker i sentrum. Versus det som faktisk erfares innad i organisasjonen.

Som ansatt opplever man en bruk og kast mentalitet, medarbeidere som har jobbet et liv i bransjen og et tiår i selskapet ble kastet på dør grunnet "nedbemanning", samtidig som det ble ansatt nye "tilsvarende" mennesker et annet sted i organisasjonen. Arbeidsmiljøet preges av uforutsigbarhet, elendig ledelse og det er ingen vilje til å investere i ansattes trivsel, verken gjennom lønn, goder eller faglig utvikling.

I en bransje der mennesker og spilleregler i arbeidslivet er kjernen i forretningsmodellen, er det påfallende hvor lite dette gjenspeiles i temp-team. Bransjen er krevende nok som den er, at politikerne vil slike aktører til livs er ikke vanskelig å forstå når man ser hvordan de jobber.

Det hjelper heller ikke at selskapet er danskeid – noe som gjenspeiles i både kultur og beslutningsprosesser, der norske arbeidslivsverdier og norsk kultur åpenbart ikke er prioritert.

Jeg kan ikke anbefale Temp-Team som arbeidsplass, og vil oppfordre alle som vurderer dette til å umiddelbart se seg om etter noe annet.

Svar fra Temp Team

9. mai 2026

Det er vondt å lese at du sitter igjen med et slikt inntrykk av oss som arbeidsgiver.

Bakgrunnen for situasjonen du viser til handlet om krevende økonomiske forhold som gjorde at vi måtte ta noen svært vanskelige organisatoriske beslutninger. Det førte dessverre til nedleggelse av to avdelinger, og nedbemanning av gode og dyktige kollegaer. Vi forstår godt at det å miste jobben kan oppleves både vondt, frustrerende og urettferdig.

Vi ønsker ikke å diskutere enkeltsaker offentlig, men vi vil likevel si at beslutningene som ble tatt ikke handlet om enkeltpersoner. Samtidig betyr ikke det at konsekvensene ikke er personlige for dem som blir berørt, det er vi fullt klar over.

I slike prosesser forsøker vi å møte mennesker med respekt, dialog og omtanke, selv om utfallet dessverre ikke alltid kan bli slik vi skulle ønske. At du sitter igjen med en følelse av å ikke ha blitt ivaretatt er noe vi er svært lei oss for, og som vi på alvor tar med oss videre.

Vi ønsker deg oppriktig lykke til videre.

Ønsker du deg opp og frem i verden er ikke dette riktig arbeidsplass

2. des. 2025

Svak ledelse, dårlig kommunikasjon og  informasjonsflyt. Lite utviklingsmuligheter og utdatert lønnsmodell.

Temp Team

9. apr. 2025

Temp-Team er en vel etablert aktør innen Rekruttering og Bemanning, med 40 års tilstedeværelse i Norge. De siste 10 år er deler av kontorene franchisedrevet og det er en herlig blanding av rådgivere med mye kompetanse innen flere felt.

Det er både en trygghet at mange har vært der i mange år, og en utfordring for ny ansatte. Likevel opplever jeg at alle ønsker deg velkommen og vil bidra til at du lykkes. Lønnssystemet er genialt, da høy leveransefaktor genererer høy lønn og da over gjennomsnittet i bransjen. Dette påvirker selvfølgelig også negativt, når markedet går ned. Men både under Covid og i negangstider beholdt alle jobben. GREAT PLACE TO WORK

Middels arbeidsmiljø og skuffende ledelse

3. apr. 2025

En helt ok arbeidsplass. Arbeidsmiljøet var ikke så mye å skryte av. Veldig lite fokus på det sosiale.

Kan oppleves som utfordrende for nyansatte da majoriteten av de ansatte har vært der alt for lenge og ikke er åpen for endring. Om man trives med "the bare minimum" hvor man kommer og går akkurat når man skal, uten noe i mellom, så er dette et fint sted å være.

Lønn og betingelser var ok. Dessverre lite fokus på utvikling. Ledelsen prioriterer ikke de yngre. Jeg var heldig med lederen min som kjempet mye for min utvikling - en leder som gjorde det motiverende å komme på jobb.

Svar fra Temp Team

8. apr. 2025

Hei, og takk for at du deler dine erfaringer fra tiden hos oss.

Vi setter pris på ærlige tilbakemeldinger – både det som fungerer, og det som kan forbedres. Vi vet at trivsel, utvikling og leveranser går hånd i hånd, spesielt for nyansatte og yngre medarbeidere.

Det fint å høre at du hadde en leder som virkelig så deg og bidro til å gjøre arbeidshverdagen motiverende. Vi er glade for at du fikk oppleve det engasjementet – det er noe vi ønsker å forsterke og spre videre i organisasjonen. Her kommer våre Ledeprinsipper inn, som ble etablert og implementert siste året.

Vi tar med oss tilbakemeldingen din i vårt kontinuerlige arbeid med å utvikle både kultur, lederskap og arbeidsmiljø.

Vi ønsker deg alt godt videre i karrieren, og takk igjen for at du tok deg tid til å dele.

God oppfølging og hyggelig leder!

2. apr. 2025

Jobbet i et engasjement for Temp-team i nesten to år mens jeg studerte. De fulgte meg godt opp hos arbeidgiver, og ga meg til og med muligheten til å jobbe litt andre steder ved behov.

Lønnen var grei, men jeg hadde en veldig hyggelig leder og følte meg godt ivaretatt i forhold til rollen jeg var i.

Svar fra Temp Team

8. apr. 2025

Hei, og tusen takk for den fine tilbakemeldingen!

Det gleder oss å høre at du opplevde god oppfølging og fikk muligheten til å prøve deg i ulike oppdrag.

Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din erfaring, og ønsker deg masse lykke til videre med studier og karriere.