Tietoevry Norway

Org: 933 012 867

IT og teknologi

Tietoevry skaper meningsfull teknologi som bidrar til å gjøre verden bedre. Vi er et ledende teknologiselskap med en solid nordisk arv og global kapasitet. www.tietoevry.com

Logo

Totalvurdering 3,0

3,3

Arbeidsmiljø

2,4

Lønn og betingelser

2,6

Lederskap

3,1

Karrieremuligheter

3,7

Work-life balance

Jobbsøkere erfarer:

1.

2.

3.

0 %

av vurderingene er besvart

Topp fordeler

Gi dine stemmer

24 vurderinger

Stor og kald, lønn løftes kun med press

11. mars 2026

Tietoevry (nå Tieto) er en enorm bedrift hvor selskapet for øvrig føles veldig "corporate".

Betydelige lønnsøkninger fås kun om man kan slå i bordet med tilbud fra annen bedrift, ellers får man kun et minimum hvert år.

Gode muligheter for intern mobilitet, potensielt mye intern kursing man kan delta på (avhengig av fagområde og om man er del av en faggruppe), potensiale for veldig varierte arbeidsoppgaver (veldig avhengig av prosjekt).

Selskapet var preget av mye omorganisering i alle ledd, med ledere som ble flyttet både hit og dit. Mye ustabilitet og en del frykt for å bli sagt opp mens omorganiseringen pågikk.

Tietoevry Norway avd. Bergen

Tietoevry Norway avd. Bergen2. jan. 2026

Best å holde seg unna dette selskapet, men om en starter å jobbe her, ryker man trolig i en omstrukturering uansett.

Flott arbeidsmiljø og gode muligheter!

Tietoevry Norway avd. Sluppenveien11. des. 2025

Jeg har jobbet her i noen år nå, er veldig fornøyd med arbeidsmiljøet. Opplever at man får muligheter, men du må se de og gripe de selv. Lønna kunne alltids vært bedre, men det veier opp alt det rundt. Gratis parkering, topp kantine (billig), og flott arbeidsmiljø.

Fantastisk miljø, men begrensede karrieremuligheter.

Tietoevry Norway avd. Fornebu21. sep. 2025

Utrolig arbeidsmiljø, det er ikke et eneste menneske jeg ikke liker der. Alle hjelper hverandre og er opptatt av at hverandre har det bra.

Karrieremessig er dette ikke stedet å være. Det oppleves som at det er trynefaktor som spiller inn her, og kravene for å stige i gradende er umulig å nå på grunn av de prosjektene som vi har. Når man ser venner og bekjente som til stadighet rykker opp i gradene med senior / Manager / Partner annethvert år, så er det bittert å sitte 5-6 år i Tietoevry uten å få sjansen til noe opprykk.

Det er også stor variasjon på lønnen hos de forskjellige. Jeg tjener flere hundre tusen mindre enn de som har samme rolle, samme oppgaver og samme resultater som meg.

Dårlig arbeidsmiljø, men god balanse og ledelse.

Tietoevry Norway avd. Fornebu7. juli 2025

Helt ok, arbeidsmiljøet har blitt dårligere og dårligere, en mini pandemi av indirekte utenforskap. Mye grupperinger der du ikke er velkommen med mindre du er "riktig" type person. Dette bidrar til en bølge av meget dyktige folk som ikke ønsker å jobbe i selskapet lenger. Man blir ikke hørt og de som skaper dette, blir ikke holdt til ansvar. Som man ser er det ganske store sprik i visse vurderinger her, og dette er nok de som er "inkludert i den faste gruppen" vs "de som ikke er det". Selskapet er heller ikke spesielt dyktige på å ta vare på og inkludere konsulentene som faktisk er ute hos kunde, man blir liksom "glemt" i det sekundet man er ute noe som er ironisk da det er vi som drar inn pengene. Mye sosialt blir arrangert kun tilpasset de som er på fornebu (ikke ute hos kunde).

Ellers meget dyktige ledere, men mangler noen i ledelsen som har litt mer bein i nesa og ikke er redd for å ta en samtale som ikke bare handler om grønt gress og blomster. Uten det skapes ikke endring.

Lønn - helt gjennomsnittlig.

Meget bra Work-life balance. De har løst koden og har en balansert arbeidsplass der stress og tidsklemme ikke er noe problem. Men som konsulent må man tilpasse seg kunde, og der er det ikke nødvendigvis det samme.

Lønn og ledelse skaper misnøye blant ansatte.

Tietoevry Norway avd. Fornebu20. juni 2025

Her får du din fortjente lønn i himmelen.

Noe i nærheten av gjennomsnittlig markedslønn kan du se langt etter om du blir værende noen år - hvilket de fleste (yngre ansatte) ikke gjør.

En mer arrogant toppledelse skal du lete lenge etter. Om du liker denne type ledere og liker omorganiseringer 1-2 ganger i året så er likevel dette bedriften for deg. :)

Dog en ok bedrift å være ansatt i noen år for å bygge kompetanse og CV for deretter å flytte på seg til et sted hvor man får konkurransedyktige betingelser.

Jeg burde flyttet på meg for lenge siden, men har blitt værende pga. dyktige kolleger og interessante arbeidsoppgaver. Lønnsmessig har jeg tapt ganske mye.

Holder ut noen få år til i påvente at AFP skal kicke inn. Da tar jeg ut all ferie/avspassering og går på dagen. Dermed mister bedriften mine 30 år med kompetanse innen området jeg jobber med, og som jeg vil tro blir meget vanskelig å erstatte. Planen er å overføre minimalt med kompetanse i forkant.

Sikkert noen som synes dette er smålig/hevngjerrig å gjøre, med da vil jeg påstå at bedriften kunne unngått dette ved å behandle trofaste slitere på en annen måte.

Endeløse omorganiseringer preger konsernet.

19. juni 2025

Konsernet har strevd med å finne seg selv etter oppkjøpet av Evry. Endeløse omorganiseringer preger konsernet.

Tietoevry Norway avd. Ski

Tietoevry Norway avd. Ski3. juni 2025

Veldig bra arbeidssted, lave lønnsmuligheter bare

Lønn og utviklingsmuligheter er svake i forhold til konkurrenter.

9. mai 2025

Det påstås at TietoEvry er konkurransedyktige på lønn men når man sammenligner med flere andre bedrifter på markedet ser man at de ligger tragiskt langt bak. Jeg fikk et tilbud fra en annen bedrift(Som jeg tok) hvor det måtte helt opp til HR direktøren for å bestemme om TE kunne match, som jeg synes er ganske vanvittig når det gjelder en utvikler.

Ledere skaper dårlig stemning bare man diskutere andre bedrifter og lønn.

Når man forespør etter kursing og videre utdanning blir man bare referert til et internt verktøy som ikke inneholder noe særlig av substans om man ikke jobber med bank-tjenester. Eksterne kurs og konferranser har minket med årene, når jeg startet var det åpning for å dra på det man kunne forsvare var fornuftig på utviklingen av den enkelte, men dette har blitt mye dårligere mulighet for.

Jobbet i TE i flere år og sosiale muligheter har minket fra år til år. Vi hadde sportsklubber og sosiale klubber internt som fikk støtte fra bedriften i starten men dette har blitt kuttet mer og mer. Siste her var at alle klubbene mistet alt av støtte fra bedriften.

Dårlig ledelse fører til kaos og frustrasjon.

11. apr. 2025

Firma sliter med kronisk dårlig ledelse. De har begynt å gjøre store avgjørelser som på virker alle teamene, men gir oss laterlig korte tidslinjer på å implementere de mens vi skal opprethålde produktiviteten på produktet.

Ledelsen sentraliserer mer og mer makt på toppen men portfolioen til firma er enorm og avgjørelsene skaper problemer en fordeler.

Det er umulig å be om lønsøkning fordi din egen skjef har ikke lov til å gi deg høyere lønn. du må flere nivå opp for det.

Lønsoppjøret hvert år ordnes i en letterlig komplisert prosess som ingen forstår.

Du må sloss om alle utvikler lisensene dine, fordi de fjernes hver 1 til 3 måneder fordi noen følte for det.

Ledelsen blir mer kordtenkt for hver dag som går og de sammerbeider ikke så fra dag til dag kommer dt nye avgjørelser som er i konflikt med hverandre hele tiden.

De skryter om verdiene sine hele tiden, men de kastes ut vinduet så fort det blir litt upraktisk. De gjelder bare på papiret og ikke i virkeligheten.