Tv 2
Org: 979 484 534
Radio og kringkasting

Totalvurdering 2,6
3,6
Arbeidsmiljø
2,2
Lønn og betingelser
1,8
Lederskap
2,9
Karrieremuligheter
2,7
Work-life balance
Jobbsøkere erfarer:
1.
2.
3.
0 %
av vurderingene er besvart
10 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Verdensklasse kolleger i en spennende bransje
Tv 2 avd. Oslo • 27. mai 2025
Topp sted å jobbe, med veldig mange som er i verdensklasse innen sitt felt. TV 2 har alltid sett seg selv som en utfordrer, og det sitter i kulturen den dag i dag. Glimt i øyet, ærgjerrighet og et hint av galskap :D Lønna er så som så, men det gjelder hele bransjen.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Drømmedag, men lav lønn og dårlig ledelse.
Tv 2 avd. Bergen • 24. apr. 2025
En drøm å få jobbe hos TV 2 arbeidsmessig. Kule arbeidsoppgaver, gøy med en svært levende bransje, og kjempeflinke og gode kolleger. Bra muligheter for karrieremessig utvikling og å utfordre seg selv. En må dog trives med endring for å henge med.
Minuset er lønn, med følge av ledelse og HR. Lønn langt under bransjestandard. Mange blir værende av lojalitet for arbeidsplass og trivsel ellers, men finner seg i kjempelav lønn. Ledelse og HR driver her med kraftig manipulering og hersketeknikker så snart lønn nevnes (HR har nok lært opp ledelsen i dette), så det er en psykisk kamp om man skal orke å kjempe for det man fortjener. I tillegg ser en nå at de "på gulvet" forsvinner med nedbemanningsrundene, men det blir flere og flere ledere. Da blir det bare flere møter og "fjas", mindre faktisk arbeid utført.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Ujevn arbeidskultur og manglende oppfølging.
Tv 2 avd. Oslo • 15. apr. 2025
Jeg vet at mange ELSKER å jobbe i TV 2 og jeg vet at mange stortrives med både leder, miljø og selve jobben. MEN..sånn er det dessverre ikke i alle avdelinger og det i seg selv er et problem i et selskap som snakker mye om at kultur er viktig..når man sier fra om noe skjer det lite. Særlig hvis man melder at en leder er et problem eller ikke er god nok. Det er lite vilje (eller kompetanse) hverken hos HR eller ledelsen til å ta tak i ting og ofte blir ansatte som har det tøft ikke fulgt opp.
I mange avdelinger er det få eller ingen karrieremuligheter og lønn er sjelden et tema man får anledning til å diskutere.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
TV 2 er en fantastisk arbeidsplass for utviklere.
Tv 2 avd. Bergen • 13. apr. 2025
Som utvikler er TV 2 en helt topp arbeidsplass. Masse frihet, kule løsninger og man får drive med innovasjon.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Ujevn arbeidsmiljø og lav lønn preger stedet.
Tv 2 avd. Oslo • 12. apr. 2025
Om man er i riktig avdeling så kan man være heldig. Virker som mange avdelinger har det fint sammen, men foretrekker å være ganske lukket. Lønna er lav, bruken av midlertidige er høy, det er mye lufting, dårlig stemning etter nedbemanningen i 2023/24. noen av lederne virker som at de bare ble kastet inn. Ekstremt dårlig luft ved noen av arbeidsplassene, jobbet der i x år og gikk hver eneste dag fra jobb med vondt i hodet.
Anerkjenner ikke de ansattes fritid, mange jobber 6 dagers uke.
Øvre ledelse har ikke forståelse for journalistikk. Dårlig kommunikasjon innad i bransjen også. Maser om «TV 2-ånden». Tror ikke noen har følt på den på lenge.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Bra team, kul plass, men lite lederstøtte. Lav lønn.
Tv 2 avd. Bergen • 11. apr. 2025
Likte godt den gruppen jeg jobbet i, men jeg fikk lite støtte fra leder. Måtte liksom klare meg litt selv. Jeg tror det er et kult sted hvis du allerede er dyktig og trygg på deg selv. Ikke et sted for meg som var relativt fersk i arbeidslivet. Da jeg ble ansatt fikk jeg beskjed om at de holdt lønnen lav fordi de ikke ville at folk skulle jobbe der på grunn av lønnen, men pga motivasjon/lyst.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Press og favorisering, men godt kollegialt miljø.
Tv 2 avd. Oslo • 11. apr. 2025
Stort press på å levere og mellomledere som er mer opptatt av hvordan ditt arbeid reflekterer på dem selv enn å hjelpe deg videre. Inntrykk av at de forfremmer gode journalister uten å ta høyde for hvilke lederegenskaper de har. Tydelig favorisering. Ellers et veldig godt arbeidsmiljø blant kollegaer som er både støttende og sosialt.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fryktkultur og dårlig ledelse
Tv 2 avd. Oslo • 7. apr. 2025
En arbeidsplass jeg ser tilbake på med dårlige minner og er glad jeg ikke skal tilbake til. En ledelse som skaper usikkerhet og fryktkultur. Fra tidlig ansettelse ble det, av leder, tatt opp oppgaver som jeg gjorde feil, men som senere viste seg at leder selv hadde utført. Mønsteret var gjentagende, og leder kom aldri med beklagelse for dette. Videre ble man kontinuerlig overvåket ved at leder sjekker tilgjengelighet på Teams for å sjekke når og hvor lenge de ansatte tar pauser. Ikke opplevd, før eller siden, en arbeidsplass som har fått meg til å føle meg så liten og verdiløs.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Flott kollegialt miljø, men dårlig ledelse.
Tv 2 avd. Oslo • 3. apr. 2025
Flotte kolleger, men inkompetent ledelse som konsekvent omorganiserer for å kvitte seg med medarbeidere som de ikke lenger vil ha. Medarbeiderskapet lider og de ansatte har liten eller ingen påvirkning på utvikling, prosesser og veldig mange avdelinger i TV 2 er preget av fryktkultur. Det har vært en veldig trist utvikling i organisasjonen, og jeg ville aldri jobbet der igjen. Lønn er konkurransedyktig mot bransjestandard, men det er store sprik innad i organisasjonen og store lønnsforskjeller mellom menn og kvinner med tilsvarende ansiennitet og kompetanse/ansvar.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Gode kollegaer, men dårlig lønn og lederskap.
Tv 2 avd. Bergen • 20. mars 2025
Gode kollegaer, dårlig lederskap, ingen mulighet for lønnsforhandlinger og ulik lønn for kvinner og menn. Fikk flere ganger beskjed om at «jeg hadde kommet inn i bedriften på et dårlig tidspunkt» og at lønna derfor var lav og tydeligvis måtte forbli lav. Gode muligheter for å jobbe seg «oppover» og få nye oppgaver, uten at lønna ble noe bedre av det.

