Elvia
Org: 980 489 698
Strøm, gass og energi
•
Anlegg og infrastruktur

Totalvurdering 3,3
3,6
Arbeidsmiljø
3,0
Lønn og betingelser
3,4
Lederskap
3,1
Karrieremuligheter
3,4
Work-life balance
Jobbsøkere erfarer:
1.
2.
3.
0 %
av vurderingene er besvart
7 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Godt miljø med hyggelige, kompetente folk
Elvia avd. Oslo • 20. apr. 2026
Godt miljø, hyggelige og kompetente folk.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Godt arbeidsmiljø, men lav lønn og monotone oppgaver.
Elvia avd. Oslo • 20. juni 2025
Tidligere kunderådgiver i Elvia – flere års erfaring
Det beste med jobben var arbeidsmiljøet og nærmeste ledelse. Mellomlederne var dyktige, menneskelige og oppriktig engasjerte i å få folk til å trives og prestere. Stemningen i det åpne kontorlandskapet var lett og sosial – småpraten mellom samtalene gjorde mye for trivselen. Mange møttes også ofte etter arbeidstid for sosial omgang.
Samtidig er det viktig å være klar over at arbeidsoppgavene som kunderådgiver er ganske monotone og repeterende. De fleste blir lei av å sitte i telefonen/chat hele dagen etter 1–2 år. Kunder som nekter forbruk av strøm og tror AMS målerens egentlige hensikt er å mate PST med data tærer på. Det krever variasjon i arbeidsoppgaver for å holde motivasjonen oppe. Heldigvis var ledelsen bevisst på dette og prøvde å legge til rette for nye oppgaver.
Man kan klatre videre fra kunderådgiver relativt enkelt ved å ta initiativ og levere gode resultater. Men å komme til mer strategiske roller og levelig lønn kan ta tid.
Lønnen var Elvias største minus. Det er vanskelig å se for seg å betjene et huslån i disse dager uten å supplere med en sidejobb som trubadur i Karl Johan. Jeg vil anbefale arbeidsplassen for deg som ønsker et godt miljø og trygghet.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Flotte kolleger, men svake ledere og lite støtte.
5. juni 2025
Masse fine folk. Ikke så bra ledere og dessverre når man er på en arbeidplass går ofte slik nedover i hierarkiet. Elvia er ansvarlig for strøm leveransen til 2.2 mill nordmenn i Oslo viken. Men de tar dessverre ikke vare på de ansatte
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fantastisk miljø, men dårlig lønn for ansatte.
16. mai 2025
Fantastisk arbeidsmiljø. Dårlige lønnsforhold under ledelsesnivå. Kunderådgivere har forskjellig lønn, og da maks 500 000. Kundesenteret blir tillagt en stor mengde ekstra arbeidsoppgaver, men blir ikke lønnet for dette. Lønningene oppover stiger, men lønn og goder hos de "minste" ansatte blir mindre og mindre.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fantastisk arbeidsplass!
26. apr. 2025 (redigert 27. apr. 2025)
Jeg opplevde en kjempegod start i Elvia (2024), med en solid onboardingprosess som inkluderte opplæring, kurs og god tid til å bli kjent med organisasjonen. Jeg følte meg velkommen og ønsket.
Arbeidsmiljøet, samarbeidet og kulturen er gjennomgående veldig bra. Det finnes fortsatt noen små gnisninger etter fusjonen mellom nord og sør i 2020, men jeg tror dette er naturlig og vil jevne seg ut over tid etter hvert som organisasjonen utvikler seg videre.
Ledelsen i Elvia er helt topp og jeg opplever lederne som støttende, tydelige og tilgjengelige. Work-life balance/harmony fungerer veldig godt her, og det er en kultur for å ta hensyn både til arbeid og fritid.
Arbeidsoppgavene har svart godt til forventningene, og det er masse rom for å ta tak i egne initiativer, forbedre eksisterende prosesser og utvikle seg videre i rollen.
Det er gode muligheter for hjemmekontor etter avtale, og den åpne kontorløsningen fungerer fint i praksis.
Alt i alt er jeg veldig fornøyd med Elvia som arbeidsplass, og jeg kan så absolutt anbefale Elvia til alle som er i tvil. Jeg har også prøvd å få tidligere kollegaer til å søke seg hit – noe som kanskje sier mest av alt!
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Varierende lederkvalitet og utfordringer etter fusjon.
Elvia avd. Oslo • 14. apr. 2025
Mange ting er bra med Elvia, men varierende kvalitet på ledere og toppledere. Endel ovenfra og ned ledelse og dessverre en lang vei å gå når det gjelder smidig samarbeid etter fusjonen. Det drives mye «tvangs-teaming» mellom folk og avdelinger, og mellom Oslo-Hamar.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Godt arbeidsmiljø, men utfordringer etter fusjon.
Elvia avd. Oslo • 6. apr. 2025
Som ansatt siden tiden da selskapet het Hafslund Nett, vil jeg beskrive avdeling Oslo som et sted hvor det har vært stor takhøyde for å utforske og arbeide seg inn i et fagmiljø og arbeidsmiljø som jobber godt sammen. Det er en svært god arbeidsplass med masse dyktige folk som brenner for arbeidet og det stort fokus på at de ansatte skal ha det bra.
Etter sammenslåingen med Eidsivia Nett til at selskapet ble samlet, med et hovedkontor på Hamar og en "arbeidshub" på Oslo, har selskapet fortsatt en lang vei å gå for å skape en felles tilhørlighet. Nord mot Sør-holdninger lever i beste velgående. Selskapene hadde ulik forrettningsmodell for utførelse og dette ble videreført i fusjonen. Det er utfordrende med et kontor som søker sterkt mot effektivitet og entreprenørvirksomhet, mens det andre bryr seg mer om å beholde arbeidsplasser og bygge merkevare for fremtiden. Enkelte i øverste ledelse virker å være mer opptatt av å poste gladsaker på workplace og Linkedin istedenfor å se utfordringene i samhandlingen, men dette er nok vanlig i de fleste store selskaper.
Det er utfordrende å jobbe i et selskap som blir en viktig aktør i kraft og energibransjen framover, men det gjør også at mulighetene for å skape en moderne arbeidsplass for ikke nødvendigvis kun elkraftingeniører trer fram. Merker dog at mange kun jobber i enkelte avdelinger et par år før de går videre, da lønnbetingelsene ikke er de beste pga selskapets inntektsramme. Om man ikke bryr seg så mye om penger, er arbeidsplassen og hverdagen trygg med mange gode personbetingelser og videreutviklingsmuligheter.

