Espresso House Norge
Org: 911 592 770
Restaurant og servering
Nordens største kaffekjede. Vi brenner for kaffe, mennesker og god stemning. Over 500 kaffebarer og fortsatt samme lidenskap som da vi startet i 1996.

Totalvurdering 2,3
2,9
Arbeidsmiljø
2,1
Lønn og betingelser
2,0
Lederskap
2,4
Karrieremuligheter
2,0
Work-life balance
Jobbsøkere erfarer:
1.
2.
3.
0 %
av vurderingene er besvart
21 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og underbemanning, ikke anbefalt.
Espresso House Norge avd. Ski Storsenter 840 • 19. nov. 2025
Har jobbet på espresso house i 3 år totalt, på flere ulike avdelinger. Det er stort sett unge kollegaer som ikke gjør noe som helst uten å bli bedt om det, og man må alltid be folk om å gjøre jobben sin...
Jeg fikk heller ikke timene mine fordi avdelingen var overbemannet, og de kunne ikke gjøre noe med det. Selv om vi var overbemannet, nektet ledelsen å sette opp ekstravakter. Alle kollegaene mine klager på at de ikke får nok vakter, men likevel er vi ofte bare 2 på jobb (som er alt for lite for vår avdeling). Ledelsen vår sa bare at de hadde fått beskjed fra høyere opp igjen om at det var nok folk på jobb og vi ikke trengte flere enn 2... Denne "grensen" er satt av folk som aldri har jobbet i vår avdeling, eller kaffebar generelt, så de vet ikke noe om hvordan det var for oss å stå der daglig.
Er slitsomt å jobbe her både fysisk og mentalt, og man blir utslitt etter hver vakt pga underbemanning (som kun er fordi ledelsen vil tjene penger).
Anbefaler absolutt ikke å jobbe her.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Espresso House: Støttende ledelse og gode utviklingsmuligheter! Anbefaler absolutt som arbeidsplass.
9. mai 2025
Jobber i Espresso House og synes nåværende ledelse og drift får ufortjent mye kritikk. Opplever at det aktivt jobbes med å sørge for både godt arbeidsmiljø og gode vilkår for de ansatte kontinuerlig.
Som i et hvert serviceyrke må man like hektiske dager samt å jobbe effektivt med flere arbeidsoppgaver. Du kjeder deg aldri på jobb og det er gode utviklingsmuligheter innad i bedriften!
Prestasjoner og resultater feires på alle nivåer og de er flinke til å både se alle roller + tre ut på gulvet selv for å kjenne det på kroppen. Fokuset ligger på menneskene våre både bak bar og kundene. Ledelsen heier frem tilbakemeldinger og jobber aktivt med å optimalisere ut ifra det. Et fokus som: en glad/fornøyd ansatt gjør en god jobb!
Skal man vurdere en arbeidsplass mener jeg det må gjøres på bakgrunn av nåværende forhold og ledelse.
Det ligger mye i å drifte en business - som man kanskje ikke alltid tenker over før man står i situasjonen selv. Mye som skal klaffe på alle plan og synes de gjør alt de kan for å optimalisere dette i alle ledd!
Jeg er stolt av å representere Espresso House!
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fraråder sterkt å jobbe her, elendig ledelse
13. mai 2025
Helt forferdelig arbeidsplass, fraråder absolutt alle å søke her. Jobbet der noen år og gjennom denne tiden hadde vi rundt 8-9 forskjellige manager, nettopp fordi alle sluttet etter kort tid. Har aldri vært bort i denne type ledelse hvor de rett og slett ødelegger unge psykisk og fysisk. Du må regne med å stå alene så og si 80 prosent av tiden, alltid tull med lønnsslipp og overtidsbetaling. Tull med egen- og sykemeldinger. Sjefer som ikke har peiling og frekke. Tar du dette opp med ledelsen skylder de på at «dere henter for lite penger inn» eller «det er ikke så vanskelig», når de sitter på HK med ræva si 90 prosent av tiden. Skulle ønske de kunne prøvd seg i shop en uke i strekk så hadde vi sett hva som er «vanskelig» og ikke. Kunne skrevet masse mer om denne arbeidsplassen, men med tanke på hvor dårlig de er omtalt i media sier det nok. Vær så snill til alle unge IKKE la dere lure av Espresso House. Det er nettopp de unge de jakter så de kan manipulere og lure de.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Underbemanning og manglende anerkjennelse.
1. mai 2025
Har jobbet her en god stund og føler meg aldri sett eller hørt. Blir ikke anerkjent for jobben jeg gjør og det er alltid personalkutt som gjør at vi er underbemannet. Vi ansetter dårlige medarbeidere som gjør at jeg som en leder får mer å gjøre som brenner meg ut.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og utnyttelse av ansatte.
2. mai 2025
Dårlig ledelse som utnytter ansatte. Utnytter unge uerfarne arbeidstakere og ekstremt dårlige arbeidsvilkår. Verste stedet jeg har jobbet
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig lederskap og lite kunnskap i arbeidsmiljøet.
Espresso House Norge avd. Haugesund 879 • 11. apr. 2025
Ting er ikke i orden, dårlig lederskap, lite kunnskap, ingen opplæring. Merket at mine kollegaer ikke kan ting. Mye klager fra kunder og ting tar for lang tid generelt med alt .
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og verdier
9. apr. 2025
Bedriften driver rovdrift av unge uerfarne ansatte. De betaler minste lønn og utnytter medarbeiderne sine. De er alltid tydelige på at du kan erstattes og at det er lett å bytte deg ut.
Godkjent og låst av Jobbi
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Forferdelig arbeidsmiljø og dårlig ledelse
9. apr. 2025
Jo lenger tid som går fra min siste dag i Espresso House som ast. manager, jo mer innser jeg hvor forferdelig det egentlig var der.
1) Du må følge et fanatisk regime hvor ALT skal detaljstyres. Det er ikke menneskelig å klare å opprettholde alle reglene du er bundet til. Jeg har sikkert jobbet med 100 forskjellige folk der oppigjennom og har fortsatt til gode å se noen mestre bare 50% av kravene.
2) Du har lange sjekklister du må følge når du skal stenge. Samtidig strammer de inn på personale så mye som overhode mulig, som gjør at du ikke alltid rekker å bli ferdig til du skal. Du får kjeft om du blir lenge over tiden, og du får kjeft om du ikke rekker å bli helt ferdig. Kjeft uansett, med andre ord.
3) På lederkurset lærte vi INGENTING om hvordan vi kan coache eller motivere menneskene rundt oss. Det var mye klaging på ansatte, og det kom bare diverse forslag til sanksjoner fra kursholderne. Ikke rart det er dårlig ledelse i samtlige shopper.
4) Når jeg prøvde å få hjelp til alvorlige problemer vi hadde i vår shop med høyeste leder, fikk jeg til svar at hun «ikke orket å høre på sutring». Jeg hadde såvidt åpnet munn.
5) Fordi de alltid skal spare inn mest mulig penger, må du regne med å være konstant underbemannet på jobb. Det er ekstremt stressende i lengden, noe som gjør at veldig mange av shoppene har et veldig høyt sykefravær.
6) Du får stadig beskjed om å si ifra til kollegaene dine når det er noe. Det blandet med at ingen klarer å utføre alt de skal gjør at det konstant er dårlig stemning på jobb.
8) Det er så mange av lederne - både i shoppene og blant distriktssjefene/regionssjefene som ikke bryr seg om mennesker i det hele tatt og som aldri burde hatt en lederstilling. All rekruttering handler bare om penger og effektivitet - null fokus på at folk faktisk skal ha det bra på jobb.
Jeg har mye mer å si, men dessverre fikk jeg bare 2000 tegn her. Finn en annen arbeidsplass!!
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Gode kollegaer, men dårlige arbeidsforhold.
8. apr. 2025
For det meste gode kollegaer og forståelsesfulle ledere, dessverre er det høy turnover og dårlige arbeidsforhold. Ofte underbemannet og overarbeidet team, skulle vært bedre vilkår.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig opplæring og høye krav skaper turnover.
6. apr. 2025
Jeg har jobbet i Espresso House i fire år, hvor jeg utviklet meg fra barista til skiftleder og deretter assisterende manager. Basert på denne erfaringen kan jeg bekrefte at det finnes utviklingsmuligheter internt, men i praksis er dette noe som kun gjelder et mindretall av de ansatte.
Opplæringen av nyansatte holder svært varierende kvalitet. Mange får ikke de opplæringsvaktene de har behov for, noe som fører til dårlig forberedte ansatte og høy turnover. Det er derfor ikke overraskende at mange slutter etter kort tid.
Det stilles høye krav til unge, ofte uerfarne medarbeidere som er i sitt første møte med arbeidslivet. Mange av dem kjenner ikke til sine rettigheter som arbeidstakere, og dette utnyttes av ledelsen. Ledelsen fremstår dessverre som lite imøtekommende og til tider arrogant. Overtidstimer blir fjernet fra timelistene, og ansatte blir bedt om å utføre oppgaver utenfor det som er definert i arbeidsavtalen. HMS, samt rutiner for matsikkerhet, blir heller ikke alltid ivaretatt på en forsvarlig måte.
Lønnsnivået er lavt, selv i lederstillinger, og som leder blir man motivert med løfter om bonuser som sjelden eller aldri blir utbetalt. Det oppleves som at hovedfokuset er å kutte lønnskostnader mest mulig, på bekostning av både ansatte og arbeidsmiljø.
Det finnes mange dyktige og hyggelige kollegaer, men det er krevende å opprettholde et godt arbeidsmiljø når det er stor gjennomtrekk og dårlige arbeidsforhold.

