Kredinor
KREDINOR AS
|
Org: 927 901 048
Kontor og administrasjon
Kredinor er Norges ledende inkassoselskap og et foretak i SpareBank 1-alliansen. Vi jobber for sunn økonomi og gode betalingsvaner.

Totalvurdering 2,7
3,0
Arbeidsmiljø
2,4
Lønn og betingelser
2,4
Lederskap
2,8
Karrieremuligheter
2,9
Work-life balance
Jobbsøkere erfarer:
1.
2.
97 %
av vurderingene er besvart
29 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Tilfeldig lønn og utbrenthetskultur
Kredinor avd. Oslo • 5. juni 2026
I Kredinor kan man ikke forvente en sammenheng mellom erfaring/ kompetane og lønn, dette oppleves ofte helt tilfeldig og ikke satt i et system man får innsyn i. Kredinor mister heller ansatte enn betale en grei lønn, som er også delvis kommunisert ut i at de ikke ønsker være lønnsledende.
Det er et sted hvor mange blir utbrent og hvor sykemeldinger behandles svært aggresivt. Det er mange hyggelige folk som jobber der, men kulturen er ikke bra og ledelsen gjør at jeg ikke vil anbefale dette arbeidsstedet videre.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Skuffende arbeidsmiljø og ledelse i Kredinor.
31. des. 2025
Kredinor, er dessverre ikke et selskap som setter et godt arbeidsmiljø, kvalitet, ansatt-trivsel i fokus. Alt handler om kvantitet og volum. Og ting som kvalitet, er dessverre lite, til ikke eksiterende i denne bedriften.
Du er bare verdifull, så lenge du lever på resultater som er helt motstridende til kvalitet, og du skal alltid bare være raskest mulig ferdig med å løse en sak, hvor du nesten tvinger kunden til å være på tråden unødvendig, bare for at ikke du skal ha lang etterbehandlingstid.
Ledelsen er også dessverre en veldig skuffende del av bedriften. Det virker som om lederskapet i Kredinor mangler forståelse på de mest basic ting, men samtidig bare pusher på sine egne ansatte, for at lederne selv, skal se bra ut på papiret. Som da påvirker andre aspekter som trivsel, godt arbeidsmiljø og totalt mangel på respekt for deg som ansatt.
Dette gjelder rundt aspekter som overvåkning og behandling av deg som en ansatt. Hvor til å med det og sykmelde seg, blir møtt med fiendtlighet, aggressivitet og nesten en trussel fra din leder, at du må jobbe, selv om du er syk.
Utvikling i selskapet, er dessverre lite til ikke eksiterende også. Selskapet bryr seg ikke om motivasjon eller vilje for utvikling, men fokuserer bare på tall og volum som grunnlag for utvikling. Dette ble lagt veldig fort merke til på min avdeling, da flere av de som gikk videre fra kundesentret opp til saksbehandler, viste lite til ingen kunnskap om faget, og i noen tilfeller, nesten kjeftet deg ut, når du spurte om bistand. Dette hadde jeg flere ganger brakt for min egen leder, men fikk bare tilbakemeldinger med "hvis du ønsker deg videre i selskapet? Så må du ha resultater i boks" Uten og adressere verken min eller mine kolleger sine bekymringer.
Etter nesten 14 år i næringslivet, så må jeg si at min opplevelse som arbeidstaker i Kredinor, har vært blant den verste jeg noensinne har opplevd. Hadde jeg visst da det jeg vet nå, så hadde jeg dessverre aldri søkt meg inn i selskapet.
Svar fra Kredinor
13. feb. 2026
Tusen takk for at du deler erfaringene dine. Det er tydelig at du har hatt en krevende opplevelse, og vi er oppriktig lei oss for at tiden din hos oss ikke ble slik den burde vært. Tilbakemeldinger som dette er viktige for oss, og vi tar dem med i arbeidet vårt med å sikre et bedre arbeidsmiljø, tydeligere ledelse og en god opplevelse for alle ansatte. Takk for at du tok deg tid til å beskrive opplevelsen din, det setter vi pris på, og det gir oss et nødvendig grunnlag for å forbedre oss videre.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Godt arbeidsmiljø med muligheter for utvikling.
28. okt. 2025
Kort og godt et bra sted. Rikelig med karriere muligheter, gode kollegaer og over det jevne god struktur, ledelse og kultur.
Et stort fagmiljø som fremmer læring. Bærer riktig nok preg av mye rutine, men du kan også få være med i å utvikle rutinen.
Er fokus på prestasjon & det forventes at en leverer, noe jeg personlig synes er bra. Rikelig med god kompetanse som kollegaer gjerne deler.
Lønnsnivået er nok relativt lavt, men tar en mer ansvar og leverer resultater er det mulighet for å nå gode nivåer.
Kort oppsummert - en ryddig arbeidsplass.
Jeg har få problemer med å anbefale Kredinor som en fremtidig arbeidsgiver.
Svar fra Kredinor
13. feb. 2026
Tusen takk for en så positiv og reflektert tilbakemelding! 💚 Det er veldig hyggelig å høre at du opplever Kredinor som en ryddig arbeidsplass med gode kolleger, solid struktur og et fagmiljø som gir rom for både læring og utvikling. At du også trekker frem kultur og ledelse som positive elementer, setter vi stor pris på. Det betyr mye for oss at du opplever at man får ansvar, kan påverke rutiner og at kompetansen i miljøet blir delt videre. Og ikke minst, takk for at du anbefaler oss videre. Det setter vi ordentlig pris på.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fornøyd med jobben, godt miljø og utviklingsmuligheter.
10. okt. 2025
Jeg er veldig fornøyd med jobben. Det er faste rutiner og tydelige forventninger til hva som forventes av deg til enhver tid. Arbeidsmiljøet oppleves som veldig godt, og de ansatte motiverer og støtter hverandre. Det er stor fleksibilitet og god forståelse fra lederne. Mange jeg kjenner har fått muligheter til å utvikle seg internt, og det legges generelt godt til rette for personlig og faglig vekst. Det eneste negative er at lønnen er noe lavere enn hos konkurrentene.
Svar fra Kredinor
13. feb. 2026
Tusen takk for at du deler erfaringen din med oss. Det er veldig fint å høre at du opplever et godt arbeidsmiljø, tydelige forventninger og gode muligheter for fleksibilitet og utvikling. Dette er områder vi jobber målrettet med, og det betyr mye å få slike tilbakemeldinger. Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en vurdering, det setter vi stor pris på. 💚
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Mikrostyring og ineffektivitet
17. juli 2025
Etter endt utdanning startet jeg i min første jobb hos Kredinor, med høy motivasjon og sterk arbeidsvilje. Dette endret seg raskt da jeg erfarte at teamet jeg ble en del av, hadde et mål- og resultatfokus som i praksis gikk på bekostning av effektivitet og faglig kvalitet. Det ble oppfordret til å bruke mest mulig tid per kundesamtale, da "aktiv tid" ble belønnet, selv om dette innebar å holde kunden unødig lenge på linjen mens man utførte saksbehandling.
Teamlederen hadde selv fått sin stilling gjennom hardt arbeid over tid, uten formell utdanning, og forventet det samme av alle – uavhengig av kompetanse eller ambisjoner. Dette førte til et rigid kontrollregime, der mikromanagement var normen. Andre teamledere ble instruert til å overvåke de ansatte, og det var ikke uvanlig å motta meldinger som: "Hei, du ble observert å komme 08:01 i stedet for 08:00," dersom man en sjelden dag skulle være uheldig og komme et minutt for sent. Dette opplevdes naturligvis som ubehagelig og tillitsundergravende.
Arbeidsmiljøet var preget av høy grad av mistrivsel. Rundt halvparten av teamet mitt var sykemeldt i lange perioder, og det forekom at kollegaer brøt sammen i teammøter grunnet stress og utbrenthet. Selv vurderte jeg å varsle HR om teamlederens atferd, men lot det være, ettersom jeg fryktet å bli stemplet som vanskelig.
I ettertid har jeg hatt to nye arbeidsgivere, og kan med trygghet si at dette var en særskilt negativ erfaring – ikke et generelt bilde av arbeidslivet. Heldigvis har jeg fått bekreftet at et godt arbeidsmiljø og lederskap er fullt mulig andre steder.
Svar fra Kredinor
29. juli 2025
Takk for at du deler din opplevelse. Det er beklagelig at din første erfaring i arbeidslivet ble preget av forhold som opplevdes krevende og lite motiverende. Det du beskriver gir grunn til ettertanke, og vi anerkjenner at slike erfaringer kan ha stor betydning. Vi tar denne typen tilbakemeldinger på stort alvor, også når de kommer i etterkant. De gir oss innsikt i forhold som ikke har fungert – og minner oss om hvor viktig det er å sikre god ledelse, tillit og et trygt arbeidsmiljø. Vi er glad for å høre at du har hatt bedre erfaringer siden, og ønsker deg alt godt videre i karrieren.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Giftig kultur, udugelige ledere, hold deg unna.
25. juni 2025
Hold deg unna – systematisk dårlig behandling av ansatte Det er flere år siden jeg sluttet, men de vonde erfaringene sitter fortsatt like sterkt. Kulturen i Kredinor er preget av splitt og hersk, konstant press og en total mangel på respekt for de ansatte. Alt handler om volum og kvantitet – du er kun verdt noe så lenge du presterer på papiret. Fallende tall? Da blir du fort en belastning de ønsker å kvitte seg med. Ledere mangler både faglig kompetanse og menneskelig innsikt. Mange av dem har fått rollene sine kun fordi de er lojale mot systemet, ikke fordi de er flinke med folk eller fag. HR fungerer ikke som en støttefunksjon for ansatte – tvert imot. Deres viktigste oppgave virker å være å bistå i å fase ut folk som ikke passer inn i den giftige bedriftskulturen. At du gjør en god jobb over tid, betyr ingenting. Menneskelige hensyn og langsiktig utvikling er fullstendig fraværende. Kritiske spørsmål eller etiske betenkeligheter rundt hvordan kunder eller ansatte behandles, blir møtt med press, stillhet eller utfrysing. Jeg kjenner meg igjen i all negativ omtale av Kredinor som arbeidsplass. Hadde jeg visst da det jeg vet nå, ville jeg aldri takket ja til jobben.
Svar fra Kredinor
29. juli 2025
Takk for at du deler din erfaring. Det gjør inntrykk å lese det du beskriver, og vi forstår at dette fortsatt preger deg – noe vi oppriktig beklager. Vi tar tilbakemeldinger som dette på alvor, også fra tidligere ansatte, da de gir oss viktige perspektiver på hva som har vært – og hva vi må jobbe med videre. Vi er klar over at det har vært utfordringer i organisasjonen, og vi har satt i gang flere tiltak for å forbedre både arbeidsmiljø, ledelse og kultur. Endring tar tid, men vi er oppriktig opptatt av å skape en mer åpen, inkluderende og respektfull arbeidsplass for alle. Takk igjen for at du tok deg tid til å si ifra.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og lav lønn preger arbeidsplassen.
25. juni 2025
En arbeidplass med mye forskjellighets behandling, ikke noen gode ledere, dårlig betalt og dårlig innstilling.
Svar fra Kredinor
25. juni 2025
Takk for at du deler din ærlige tilbakemelding. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse av både ledelse, lønnsnivå og arbeidsmiljø. Dette er områder vi vet betyr mye for trivsel og motivasjon, og derfor også noe vi jobber kontinuerlig med. Vi tar tilbakemeldinger som dette på alvor, og de gir oss viktig innsikt i hva vi må gjøre bedre for å sikre en mer rettferdig og støttende arbeidshverdag for alle ansatte. 💚 Vi oppfordrer deg gjerne til å ta kontakt med People-teamet, slik at vi kan forstå situasjonen din bedre.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Kredinor tilbyr gode karrieremuligheter.
Kredinor avd. Oslo • 17. juni 2025
Kredinor er et veldig bra sted å jobbe. Den som ønsker kan også vokse og få nye muligheter.
Det stilles krav - noe det skal gjøres samtidig som det gis rom og gis ansvar til de som ønsker det.
Betingelser er muligens ikke lønnsledende, men heller ikke dårlige så et fornuftig lønnsnivå.
Jeg kan trygt anbefale å jobbe i Kredinor
Svar fra Kredinor avd. Oslo
25. juni 2025
Tusen takk for en ærlig og konstruktiv tilbakemelding! Det er veldig hyggelig å høre at du opplever Kredinor som et sted med gode karrieremuligheter, og at innsats og engasjement blir verdsatt. Vi tror på å gi ansvar og rom til dem som ønsker å vokse – samtidig som vi stiller tydelige og rettferdige krav. Vi setter også pris på din refleksjon rundt lønnsnivå – det er et tema vi kontinuerlig jobber med å balansere riktig. Takk for anbefalingen og for at du er med på å forme det gode arbeidsmiljøet hos oss 💚
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Spennende arbeidsplass med gode utviklingsmuligheter!
5. juni 2025
Spennende arbeidsplass med utviklingsmuligheter. Om du er ny ut i arbeidslivet eller har noe når bak beltet, så er dette en bedrift med god blanding. Dette skaper en sunn balanse og mange morsomme relasjoner man ikke vanligvis får. Det er muligheter for å starte på kundesenteret og ende opp som utvikler eller prosjektleder, eller hvor enn du skulle ønske.
Absolutt et sted som kan anbefales.
Svar fra Kredinor
25. juni 2025
Tusen takk for en flott og inspirerende tilbakemelding! Det er veldig fint å høre hvordan du opplever kombinasjonen av erfarne og nye medarbeidere som en styrke – det er nettopp denne balansen som bidrar til både et godt arbeidsmiljø og spennende relasjoner på tvers av avdelinger. Vi er glade for at du trekker frem mulighetene for utvikling og intern mobilitet – det er noe vi er stolte av og ønsker å legge enda bedre til rette for fremover. Takk for at du anbefaler oss, og for at du er en del av laget 💚
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Kredinor: Utvikling, samarbeid og trivsel.
28. mai 2025
Jeg har jobbet i Kredinor i snart 8 år, og har hatt roller i nesten alle deler av organisasjonen – alt fra kundeservice og saksbehandling, til IT og kommersiell avdeling.
For meg har det vært både spennende og givende å være en del av en organisasjon i utvikling – hvor det er rom for idéer, initiativ og hvor innsats blir sett og verdsatt.
Kredinor er et selskap med stor takhøyde, tydelig utviklingspotensial og ikke minst mange engasjerte og hyggelige kollegaer. Her opplever jeg at det er muligheter for både faglig utvikling og personlig vekst.
Arbeidshverdagen er variert, med spennende utfordringer og gode muligheter til å påvirke. Samtidig verdsetter jeg en kultur som preges av samarbeid, åpenhet og en god dose humor.
Svar fra Kredinor
25. juni 2025
Tusen takk for en så fin og inspirerende tilbakemelding! Det betyr mye å høre hvordan du har fått mulighet til å utvikle deg i ulike roller hos oss – og at du opplever rom for initiativ, idéer og personlig vekst. Vi er stolte av kulturen vår, og det er nettopp medarbeidere som deg, som bidrar til å bygge et inkluderende, engasjerende og utviklende arbeidsmiljø. Takk for at du er med på reisen – og for at du deler din erfaring på en så god måte 💚

