Ng Kiwi Øst
Org: 981 900 847
Butikk og detaljhandel
Logo mangler
Totalvurdering 1,7
1,8
Arbeidsmiljø
2,5
Lønn og betingelser
1,0
Lederskap
1,7
Karrieremuligheter
1,5
Work-life balance
Har du søkt jobb her?
0 %
av vurderingene er besvart
6 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Startet bra, ble verre med tiden
Ng Kiwi Øst avd. 543 Mysen • 23. juni 2025
Det startet fint og jeg var veldig glad for å kunne få en arbeidsplass her, da dette var min aller første jobb, men dette gikk fort nedover. Etter ca. 2 år i butikken så begynte lederskapet og bli mer kravstor og forventet nesten at du levde for butikken og kunne gi 200% hver eneste dag. Du fikk nesten ikke tilbakemelding om du gjorde en oppgave bra, men du fikk jammen meg høre det hvis noe ikke var gjort eller gjort halvveis. Er man syk så må man ha en veldig god grunn til å være hjemme, for det forventes at litt sykdom ikke skal stoppe deg fra å komme på jobb og yte alt du har. Man løper nesten rundt i butikken som gal for å få gjort alt som skal gjøres i løpet av en dag. Noen vakter må til og med utføres med én mindre ansatt på jobb, noe som gir enda mere stress i jobb-hverdagen enn det som allerede er normalt. Privatliv og avtaler man har utenfor jobb må nesten utsettes eller flyttes ofte, pga jobben forventer at du kan ta på deg ekstra så ofte det passer dem. Sykdom og oppsigelser preget mye av de siste årene, noe som gjorde at vi ofte var mindre folk på jobb og måtte ansette nye hele tiden. Dette resulterer ofte i rask opplæring av nye folk så de kan tre inn i rollene som trengs å fylles så fort som mulig.
Anbefales ikke som jobb hvis ikke du faktisk tåler stress, høye krav, og travle dager.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fra bra til stress: for mye jobb, lite tilbakemelding.
Ng Kiwi Øst avd. 543 Mysen • 9. mai 2025
I starten var det en veldig bra arbeidsplass men med tiden endret dette seg. Ble gradvis mer stress i form av for mange oppgaver og for liten tid som ikke resulterte i annen tilbakemelding enn at jobben ikke var gjort bra nok. Dette skjedde uavhengig av om man hadde stresset seg gjennom hele vakten eller ikke
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og høyt tempo, ikke anbefalt.
Ng Kiwi Øst avd. 543 Mysen • 10. mai 2025
Dårlig ledelse som ikke vet hvordan behandle, jobbe med sine ansatte. Høyt tempo hele dagen, men aldri tid nok til det ledelsen forventer at man skal klare. Nye ansatte kommer og går heletiden og arbeidsmiljøet er ganske dårlig.
Forventes at du skal leve og ånde for butikken, og privatliv skal bort prioriteres. En ledelse som ser på seg selv som altvitende og best i alt, noe man konstant blir minnet på.
Anbefales ikke som førstegangs jobb. Men med litt erfaring og bein i nesa skal man kunne klare seg der.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Høyt press og dårlig ledelse skaper mistrivsel.
Ng Kiwi Øst avd. 543 Mysen • 9. mai 2025
Mye utbytting av personalet siste tiden, det gjenspeiler et synkende arbeidsmiljø og mistrivsel. Enormt tidspress uansett hvilken vakt du har, lite muligheter til å tenke på egen helse. Forventes at du skal løpe rundt hele dagen, og selv om du har gjort ditt beste og multitasket i travel butikk må du regne med å få høre fra ledelsen om noe er uferdig og nedprioritert. Her får man også krass tilsnakk og tilbakemelding foran kunder, kunder har tidligere reagert på dette og meldt inn til «kunden sier», som fungerer som en oppslagstavle for tilbakemeldinger til butikken. Ledelse snakker til deg på en nedlatende måte som får deg til å tvile på deg selv.
Man blir rundspørt og uglesett om man er syk, noe som resulterer i at ansatte er redde for å melde inn reell sykdom. Forventes at du skal legge fra deg personlige planer for å ta ekstra vakter ved sykefravær, blir lagt frem på en slik måte at man sitter med skyldfølelse om man sier nei. Derimot sjeldent man får noe kudos for å ta vakter når det er «krise», eller en fridag i gjengjeld når det virkelig trengs ved en akutt hendelse. Da får du beskjed om å finne noen som kan dekke vakten din selv. Mye fryktkultur og press på å prestere, favorisering. Dette var en fin plass å jobbe før, men det har raknet.
Helt ok lønn etter tariff, lønn øker med årene. Vanskelig å få en høy stilling, ofte tilkallingsvikariat eller stillinger under 60%
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og urealistiske krav.
Ng Kiwi Øst avd. 546 Melløs • 13. apr. 2025
Kiwi Melløs som arbeidplass er en fin arbeidsplass om du ønsker å måtte jobbe opp mot uoppnåelige krav, for deretter å få kjeft når man ikke oppnår disse. Også super på å konstant være underbemannet. Ledelsen er også kjempeflinke på å gi kjeft og kritikk, hvor ros er lite å få.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Grusom arbeidsplass med konstant overvåkning.
Ng Kiwi Øst avd. 256 Sellebakk • 9. apr. 2025 (redigert 10. apr. 2025)
Jobbet der i starten av 2022 da butikken var nyåpnet. Fikk i utgangspunktet et godt inntrykk av ledelsen men det endret seg raskt. Ble ofte overvåket på kameraene av butikksjef hjemmefra, og fikk kjeft for at vi såvidt sjekket telefonen før stenging. Passe ubehagelig å bli konstant overvåket. Betrodde meg til butikksjef om en kollega som var ubehagelig mot meg men fikk da beskjed om at det måtte jeg bare tåle. Flere hendelser med kjeft pga bagateller og null medfølelse for de ansatte, spesielt ovenfor jentene/ kvinnene. Generelt en grusom arbeidsplass som du ikke kunne betale meg en million kroner for å vende tilbake til. Er nok en grunn til at 90% av de som jobbet der i min tid ikke jobber der lenger.

