Sparebank 1 Regnskapshuset Smn
Org: 936 285 066
Regnskap og revisjon
Logo mangler
Totalvurdering 3,2
3,6
Arbeidsmiljø
2,2
Lønn og betingelser
3,0
Lederskap
3,5
Karrieremuligheter
3,6
Work-life balance
Har du søkt jobb her?
0 %
av vurderingene er besvart
11 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Trygg rekruttering, men fryktkultur råder.
Sparebank 1 Regnskapshuset Smn avd. Hovedkontor Trondheim • 7. jan. 2026
Rekrutteringsprosessen ga inntrykk av en trygg arbeidshverdag hvor det var store muligheter for utvikling innad i selskapet. Lav turnover og god struktur. Opplevde at det var litt «stas» å skulle bli en del av SMN RH. God kontakt gjennom prosessen frem til ansettelse.
Tok ikke mange ukene før man kjente på kroppen at det var mye som ikke stemte med arbeidsmiljøet; fryktkultur og lav tillit fra ledelsen. Ingen påvirkningskraft faglig eller prosesser. Det er en lang vei å gå for å bli «et SMN» som det snakkes så mye om.
Synd men sant; så er flere av oss her kun for å få erfaring på cv’n, heldigvis er vi flere som føler det samme slik at vi har et «fellesskap».
Er du sterk mentalt og trygg på deg selv, ville jeg takket fint nei! Men det er gunstig ansattlån selvfølgelig, som er uten tvil bedre enn hva andre banker tilbyr ansatte! Dette trekker opp!
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Trivsel, gode kollegaer og fordelaktige lån!
Sparebank 1 Regnskapshuset Smn avd. Hovedkontor Trondheim • 28. des. 2025
Har hatt 4+år i selskapet. Trivdes godt med gode kollegaer og jordnære ledere fra dag en.
Ligger kanskje noe lavere på lønn en enkelte konkurrenter, men når man beregner fordelen man får ved fordelaktig lån så kan konkurrentene plutselig ikke måle seg for meg med stort huslån.
De er et stort selskap med totalt over 600 ansatte gjennom landet, selvfølgelig da alltids noen som ikke er fornøyd med alt, men jeg kjenner at jeg har funnet «min plass» da summen er veldig god 😌
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Røde flagg og svak ledelse preger arbeidsmiljøet.
Sparebank 1 Regnskapshuset Smn avd. Hovedkontor Trondheim • 4. des. 2025
Jeg hadde veldig trua på det som ble sagt om stillingen og selskapet under intervjuprosessen. Men oppdaget dessverre ganske tidlig at det var flere røde flagg på avdelingen. Svært få ansatte har vært der mer enn 3 år. Det er store utskiftinger. Ledelsen er i beste fall fraværende, men ekstremt svak. Det er flere som har sagt ifra om uholdbare forhold, alt fra arbeidsmengde, micromanaging til enkeltpersoner skaper fryktkultur og forsurer arbeidsmiljøet. Men det blir ikke gjort noe med.
Ledelsen bryr seg om tall, fakturering og effektivisering, som jo er vel og bra for butikken. Men når folket som skal sørge for dette ikke har det bra, blir hørt, sett eller verdsatt, da blir det dårlig stemning og dårlige tall.
Positivt: Lokasjonen. Midt i sentrum. Det er topp. Og kolleger er gode på å vise hverandre omsorg når de har tid. Men det kan man ikke fakturere timer på, så man må holde det til et minimum.
På papiret ser det veldig bra, men i praksis er det noe helt annet. Merk, dette gjelder en avdeling. Hvordan det er ellers i selskapet vet jeg ikke.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fleksibel jobb med gode kolleger, men lav lønn.
3. des. 2025
Fleksibel arbeidsplass, gode kolleger. Gide betingelser, men noe lav fastlønn.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Blandet inntrykk: Høyt press, lite trivsel.
20. juli 2025
Jeg jobbet en periode i SpareBank 1 Regnskaphuset SMN AS, og sitter igjen med blandede inntrykk.
Selskapet drives etter en modell hvor faktureringsgrad (FG) og timeføring står svært sentralt. Dette skaper et konstant fokus på produktivitet og inntjening, men det går på bekostning av arbeidsmiljø, trivsel og langsiktig kompetansebygging. Eksempelvis blir opplæring ofte nedprioritert, fordi det påvirker faktureringsgraden negativt. Arbeidspresset er så høyt at det er vanlig at ansatte velger å spise lunsj ved pulten sin for å holde tritt. På kontoret jeg jobbet ved, hadde områdepartneren en praksis med å overvåke og kommentere alle ansattes faktureringsgrad, til tross for at dette ikke skal gjøres på individnivå ifølge konsernretningslinjer. Dette bidro til lav psykologisk trygghet, og jeg opplevde miljøet som lite inkluderende og i enkelte tilfeller smått giftig. Det var også lite sosialt, både i arbeidstiden og utenom. Tryggheten i det daglige ble svekket av manglende fellesskap og støtte. Ledelsesstrukturen er etter mitt syn uheldig: Områdeledere har ikke tid eller kapasitet til reell ledelse, fordi de er fullt operasjonelle på linje med de ansatte. Det gir lite rom for støtte, utvikling eller aktiv kulturbygging på kontornivå. Interne initiativer som plan- og budsjettarbeid, RHAM (Regnskapshusets arbeidsmetodikk), samt andre endrings- og effektiviseringsprosjekter, ble ofte møtt med motstand og passiv motarbeidelse av enkelte kollegaer. Det skapte ytterligere frustrasjon og svekket følelsen av fremdrift og samarbeid. På den positive siden skal det sies at selskapet tilbyr solide pensjonsordninger og svært gode betingelser innen bank og forsikring. Daglig leder for selskapet fremsto som profesjonell, forberedt og imøtekommende. Han hilste på ansatte med navn og utviste en genuin interesse for menneskene i organisasjonen, noe jeg satte pris på.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Godt miljø, grei lønn, gode utviklingsmuligheter.
19. juni 2025
Godt arbeidsmiljø, grei lønn og en dyktig, jordnær ledelse. Til tider stort arbeidspress, men slik er det over alt i denne bransjen. Gode utviklingsmuligheter både i selskapet og konsernet hvis man vil opp og fram.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Høy turnover pga. dårlige lønnsvilkår.
25. apr. 2025
Dårlige lønnsvilkår på tross av meget gode resultater. God kultur, relativt dyktig ledelse. Ansetter yngre/studenter men klarer ikke holde på kompetanse grunnet lav lønn.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig opplæring, bra kolleger, lav lønn.
Sparebank 1 Regnskapshuset Smn avd. Hovedkontor Trondheim • 12. apr. 2025
Dårlig på å håndtere nyansatte uten tidligere erfaring, og hvis man har erfaring blir man kastet rett ut i «flammene». Bra kolleger, gode ansattgoder men arbeidsgiver er gjerrig når det kommer til lønn. Har en arena for utvikling, og dette er bra å få med seg før man søker seg bort herfra.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Ekstremt bra ledet selskap.
Sparebank 1 Regnskapshuset Smn avd. Hovedkontor Trondheim • 11. apr. 2025
Et ekstremt bra ledet selskap, i et konsern som er ekstremt attraktivt og har en kultur som gjør at en føler seg hjemme.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
God fleksibilitet, men dårlig lønn og opplæring.
5. apr. 2025
Periodevis mye overtid, dårlig lønn men gode betingelser ellers. En god del frihet og fleksibilitet så lenge man gjør jobben sin i tide. Ikke god oppfølging under opplæring.

