Musti Norge

Org: 915 886 949

|

Detaljhandel

Logo mangler

14 vurderinger

Urettferdig ledelse og utnyttelse av ansatte.

Musti Norge5. jun. 2025

Jeg synes ikke ledelsen i musti er rettferdige med oss som jobber i butikk.  Ønsker du høyere stilling må du jobbe i 5 pluss år og må være sjefens favoritt. Fortrinnsrett er ikke eksisterende.  Ønsker du å komme inn i musti i høyere stilling enn 10% må du ha doktorgrad.  Musti utnytter unge og studenter og har svært mange i lavere stillinger og forventer at de skal være tilgjengelig når det er sykdom. Ikke bare i butikken du selv jobber i, men i flere av butikkene i området. 

Godt arbeidsmiljø, men svak opplæring.

Musti Lillesand21. mai 2025

Jeg fikk en tøff start på jobben min i Musti, da daværende leder for teamet var leder en annen plass. Jeg fikk en dag med opplæring, da var det mye fokus på O/E and that's it. Litt senere blir jeg spurt om å stenge butikken, selv om jeg aldri hadde stengt før. Fikk heldigvis en step by step liste som jeg fulgte slavisk i en måned. Jeg pugget, hørte, spurte og lærte. Alt man skal gjøre for å bli god i en jobb. Jeg har ikke no vondt å si om Musti, bortsett fra dårlig opplæring. Nå har jeg en fantastisk BS, som tar hensyn, hører på oss andre ansette og prøver å tilrettelegge vaktplanen sånn at alle blir fornøyde. Jeg skulle gjerne ønske vi sto sammen mer enn vi gjør, men heldigvis finnes det andre Mustier der de har budsjett til å kunne være flere på jobb samtidig. Lønna kunne vært bedre, men om man er virkelig dedikert, kan man ta fagbrev og plutselig er ikke lønna så ille. Ja ikke alle kunder blir fornøyde, men man gjør så godt man kan, og evt kommer man sterkere tilbake.

Null respekt og dårlig ledelse preger arbeidsplassen.

Musti Norge19. mai 2025

En arbeidsplass hvor ledere og hovedkontor behandler deg med null respekt. Underbemanning, frekke ledere, en HR som ignorerer deg og ber deg ikke ta kontakt. En en høytstående leder som planlegger vaktplan hvor folk må jobbe 9-16 alene uten pause. Ledere som skjeller ut ansatte. Butikksjefer som behandler ansatte dårlige. Listen er lang Mye sure kunder, kloklipp i mange utrygge situasjoner hvor vi ender opp med å bites.  Eneste positive her er at man kan få noen snille kollegaer og gode rabatter

Hyggelig arbeidsmiljø med god støtte og opplæring!

Musti Arendal14. mai 2025

Meget imøtekommende og hyggelige ansatte, inkludert butikksjef. Jeg begynte i arbeidstrening gjennom nav etter langtidssykmelding etter å ha gått på veggen fra forrige arbeidsplass. Jeg ble umiddelbart sett på som en ressurs selv med mine utfordringer. Det har vært super opplæring og god tilrettelegging. Stemningen på jobb er bra, og det tror jeg smitter over på kundene. Det er sjeldent sure kunder, men de gangene det hender så kan man snakke om det i ettertid og få støtte. Eneste jeg syns er vanskelig er alle timene alene på jobb på kveldstid. I Arendal er det mye trøkk og alle skal innom etter jobb å handle og/eller få klippet klør. Da blir det fort lange køer og man strekker ikke til. Alt i alt, super arbeidsplass som jeg vil anbefale for alle. Dyra også 😎

Variert arbeidsmiljø, ok lønn, men dårlig ledelse.

Musti Norge16. apr. 2025

Arbeidsmiljø handler mer om hvilke butikker du jobber i, etter som alle har ulike miljøer og avhenger av hvem du får som butikksjef. Ellers så ansetter Musti ganske reale folk så du vil trives på jobb. Lønn er helt ok, men ikke noe å skryte av med mindre du har høye stillinger som 70, assisterende BS eller butikksjef. Ansattrabatten var veldig fin! Lederskapet kunne vært bedre med å ta klager seriøse, og håndtere de bedre. Det var et veldig masete team, for mye konkurranser både internt og blandt Musti Norge, og man opplever at det er varsler fra jobb hver dag, selv når man ikke er på jobb. Mange av de som sitter høyere opp har aldri jobbet i butikk selv og bagatelliserer det ansatte har å si angående deres opplevelser som butikkansatt. De kan også ta seg råd til å ansette vaskere, eller en vaskemaskin som ansatte kan bruke istedet for mopper. Får ikke ekstra betalt for å vaske, butikksjefene vasker aldri når de har stengevakt heller men alle forventer at ansatte skal gjøre det hver stenging. Det er heller ikke nok tid til å gjøre alt som må gjøres på et stengeskift. Ansatte er pålagt til å laste ned flere apper / innstillinger for å ha på privat telefon for å ha tilgang på teams. Det er dårlig opplæring hos enkelte butikksjefer for ansatte så ansatte har veldig variert kunnskap om hvordan butikken fungerer. Runder av med at det er alt for få ansatte på jobb. Selv kunder klaget på dette. Du må takle stress, dårlige kunder, klippe klør på alle slags hunder og katter selv om de er vanskelige, vaske gulv, stå alt for lenge, og prøve å holde miljøet hyggelig.

Musti er en flott arbeidsplass med rom for forbedring.

Musti Norge13. apr. 2025

Musti er en flott kjede som virkelig kan drive dyrebutikk, og har vokst over all forventning. De tar til seg tilbakemeldinger, ris og ros; og kommer kontinuerlig med forbedringer, for å gjøre musti til en enda bedre arbeidsplass. Veldig fornøyd med Lønn, velferdsordninger og rabatter. Det eneste som kan trekke snittet noe ned, som egentlig ikke er musti sin feil, er mangel på fleksibilitet blant ansatte, som kanskje igjen er et problem i alle butikker. Det virker som de færreste som jobber i butikk, skjønner at det automatisk følger med ugunstige arbeidstider. Det er jo desverre bare sånn er det; men det er andre yrker som har Mye mer utfordrende arbeidstider. Så dette er ikke noe jeg ville holdt i mot Musti. Jeg elsker jobben min; og trives utrolig godt💚

Ubrukelig ledelse, ok lønn, gode rabatter.

Musti Norge12. apr. 2025

Man jobber så nesten bare seint og hver andre lørdagen men butikksjef jobber så si aldri seint eller lørdager, kun ved sykdom, men hvis de ikke finner noen andre til å åpne/stenge butikken så kan og de vil kommandoere/tvinge deg på jobb selv om du er opptatt. Såndu kan bli tvunget til å stå alene på jobb i flere dager. De ansetter ikke assisterende butikksjef men ansetter 60-90% som skal gjøre assisterende butikksjef oppgaver. Eneste gode med musti var gode ansatt rabatter

Dårlig bemanning og dårlige arbeidsvilkår.

Musti Norge10. apr. 2025

Hvor skal man begynne… Hovedproblemet er dårlig bemanning og dårlig ledelse. Siden jeg begynte i musti har jeg opplevd flere ganger at en må stå alene hele vakten sin eller til og med flere ganger en må stå alene fra butikken åpner til butikken stenger. De vaktene en står alene fra åpning til stenging får en jo ikke noen pauser. stått alene på jobb hele dagen med influensa og feber fordi teamet er lite og andre ikke kan. Dette gjelder flere av mustibutikkene. Opplæringen er på noen få timer fordelt på 2-3 dager. Etter endt opplæring er du forventet å kunne stå alene på jobb. Er du ikke butikksjef vil du jobbe stort sett bare kveld uansett hvor høy stillingsprosent du har. Veldig toxic arbeidsmiljø med mye baksnakking og negativitet. Ledelse både på butikksjefsnivå og høyere som ikke stiller opp. Ber du om forbedring på noe kan du glemme å vokse i denne bedriften. Ansiennitet bruker de bare når det passer. Det finnes så mange bedre arbeidsplasser der ute som faktisk bryr seg om sine ansatte, så Musti vil jeg aldri anbefale noen å jobbe for

Dårlig lederskap og begrensede karrieremuligheter.

Musti Norge10. apr. 2025

Gjennerlt dårlig lederskap der. Og lite mulighet å få høyere stilling.

Varierende arbeidsmiljø og dårlig opplæring.

Musti Norge9. apr. 2025

En ting jeg kan si er, som oftest jobber du 2 om gangen bare. Butikksjefen åpner alltid og som oftest så vil man bare få stenge vakter. Selvom man jobber 70-80%. Vanskelig å leve en «normal dag». Kjipt å starte ut som ny og ikke kunne produktene, kunder merker med en gang når man er ny. Ble kjeftet på av en kunde fordi jeg ikke kunne forklare hva et halsbånds funksjon var med en gang. Heldigvis kan jeg masse produkter. Bra mulighet til å kunne jobbe mye, men lønn er ikke noe spesielt å skryte av. Du får lønnsøkning hvis du jobber 40% eller mer per år. Mulighet til personal rabatt er veldig bra, definitivt en av de beste grunnene til å jobbe hos Musti. Arbeidsmiljø kommer veldig an på hvilken butikksjef man har, de kommer i forskjellige varianter. Noen er ikke egnet til å være ledere dessverre. Kloklipp er viktig at man kan, dårlig opplæring. Man kan ikke si nei, har selv blitt ekstremt skremt for noen hunde eiere som ikke kan håndtere hunden sin, og forteller oss hvordan hunden faktisk tar kloklipp.

Dyr, men dårlig opplæring og uprofesjonell ledelse.

Musti Norge9. apr. 2025

Musti var en kjekk arbeidsplass da man fikk være med dyr. Men det var en dårlig opplæring, man ble satt til å jobbe alene før man var klar, og fikk da kritikk for at man ikke kunne like mye som heltidene kun etter en kort opplæring. Ledelsen var uprofesjonell, og var konfliktsky. Arbeidsmiljøet var heller ikke noe å skryte av, umotiverte ansatte og man ble konstant mast på å ta vakter.

Dårlig ledelse og manglende støtte til ansatte.

Musti Norge8. apr. 2025

Ledelsen i Musti bryr seg ikke om sine ansatte. Du må stå lange dager alene på jobb, bare for at de skal spare penger, og likevel skryter de av at musti vokser og vokser. Det ser ikke de på gulvet noe av, timene forblir de samme og det gjør lønningene også, mens ledelsen gnir seg i henda. Hvis du noen gang får noen problemer, får du null støtte fra leder, regionsjef eller HR. Da får du klare deg selv. Mao går ting greit når alt er bra, men når ting ikke går bra… da er det takk og farvel.

Dårlig kommunikasjon og lite støtte. Trivdes i jobben, men følte meg ikke ivaretatt.

Musti Dyreelskeren2. apr. 2025

Min erfaring med Musti Norge var i stor grad preget av dårlig kommunikasjon og manglende struktur. Jeg opplevde stadig endringer i stillingsprosent, vakter og arbeidsoppgaver uten god dialog eller forvarsel. Det var lite forutsigbarhet i arbeidshverdagen, og jeg ble ofte satt opp på vakter i både salong og butikk samtidig, uten å ha blitt spurt. Jeg ble kastet mellom avdelinger, og det virket som det ikke fantes en klar plan eller oversikt. Opplæringen jeg fikk var utilstrekkelig, og jeg ble satt til å jobbe selvstendig før jeg følte meg trygg. Det var vanskelig å få støtte eller veiledning når man trengte det, og det ble forventet at man alltid skulle være fleksibel – uten at dette gikk begge veier. Da jeg ble sykemeldt, forsøkte jeg å varsle på en ryddig måte, men opplevde å bli møtt med en advarsel for noe jeg i ettertid kunne bevise ikke stemte. Ved avslutning tok det lang tid å få sluttattest, og hele prosessen bar preg av manglende oversikt og profesjonalitet. Jeg trivdes med selve jobben og kundene, men opplevde arbeidsmiljøet og ledelsen som lite støttende og uforutsigbar. Det ga liten trygghet i arbeidshverdagen og bidro til at jeg valgte å avslutte arbeidsforholdet. Det eneste som holdt meg i musti var kollegaene mine, de viste godt hvordan ting fungerte og forsto min misnøye

Hyggelig arbeidsmiljø med gode karrieremuligheter.

Musti Norge2. apr. 2025

Musti er en hyggelig bedrift å jobbe i. Dårlig lønn, men ikke verre enn ellers i retail. Dyktige mellomledere, godt samhold og veldig god onboarding. Karrieremuligheter for den som ønsker det.

Halloooooo?

Jobber det noen her, eller? Ingen har gjort krav på denne siden. Det tar cirka 3 minutter og 14 sekunder.