Musti Norge
Org: 915 886 949
Butikk og detaljhandel
Logo mangler
Totalvurdering 2,4
3,0
Arbeidsmiljø
2,5
Lønn og betingelser
1,9
Lederskap
2,4
Karrieremuligheter
2,3
Work-life balance
Jobbsøkere erfarer:
1.
2.
3.
0 %
av vurderingene er besvart
28 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Godt miljø før, nå respektløs ledelse og utnytting
6. mai 2026
Etter 8 år som ansatt i musti er jeg nå lei. Har hele veien vært ansatt i 20% stilling, men jobbet 40-50%, med null mulighet til utvidelse av kontrakt.
Arbeidsmiljøet har jeg følt er veldig bra, frem til den siste tiden. Butikksjef som sier ansatte er ubrukelige, og når man tar opp at det er problematisk å bruke sånne ord, blir man fortalt det bare er tull.
Om man stiller opp ved sykdom får man høre hvor heldig man er som får jobbe ekstra, og ingen takk.
Ledelse som ikke tar en på alvor. Det er en veldig trist utvikling
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Gøy med dyr, men mye drama og dårlig ledelse
6. mai 2026
Jeg jobbet i en musti butikk i 7 måneder og likte godt selve jobben. Mye rydding og telling, men gøy når hunder og katter kom innom:) Ellers var det veldig uprofesjonell ledelse og mye drama innad i hele musti familien på tvers av alle butikkene. Det var svært ubehagelig.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Uforutsigbar hverdag med dårlig kommunikasjon og oppfølging
Musti Os • 27. apr. 2026
Min erfaring med Musti var dessverre svært negativ. Ledelsen fremsto som lite profesjonell, og det var mangelfull oppfølging av ansatte. Viktige forhold knyttet til kommunikasjon ble ikke håndtert på en tilfredsstillende måte. Det var vanskelig å få svar på henvendelser, og jeg opplevde at nødvendige avklaringer tok urimelig lang tid. Dette skapte en uforutsigbar arbeidshverdag og unødvendig belastning. Etter min mening har butikken et betydelig forbedringspotensial når det gjelder struktur, kommunikasjon og hvordan ansatte blir fulgt opp av ledelsen.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Kollegaer og ledere skaper god stemning
Musti Bogstadveien • 25. mars 2026
Jobbet i mange Musti butikker på de årene jeg har vært i Musti.
Trives veldig godt med kollegaer og ledere.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Trivsel, sterke kollegabånd og god ledelse
Musti Alta • 8. mars 2026
Jeg stortrives som ansatt hos Musti Alta. Jeg gleder meg til å jobbe med kollegaene mine hver dag og jeg føler meg både sett og satt pris og av mine ledere.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Underbemanning, små stillinger, høyt press og dårlig ledelse
13. jan. 2026
Musti har vært min arbeidsplass i flere år og jeg har desverre ikke mye godt å si om Musti.
Musti er en butikkjede drevet av store ambisjoner, med relativt store butikker og høye salgstall. Øverste ledelse setter stadig inn nye krav og forventninger til både ledere og ansatte. Likevel drives Musti butikkene av små stillinger og færrest mulig ansatte på jobb for å spare penger. Underbemanning er et så stort problem at ansatte og ledere må stå alene hele dager fra 9.45- 20.45 flere ganger i måneden. Oppringninger, private meldinger og mas i gruppechat om å ta vakter skjer daglig, og det forventes at ansatte (gjerne studenter) , i små stillinger på 5-20% skal dekke sykdom hos leder og lederens høyre hånd ved sykdom, permisjon og langtidssykemelding. Ved sykdom blir ansatte gitt dårlig samvittighet for å presse seg til å gå på jobb om man ikke klarer å få noen til å dekke vakten.
Arbeidsmiljøet i butikken har vært bra mellom kollegaer, men underbemanning og en opplevelse av å hele tiden være utilstrekkelig i jobben skaper mye unødvendig stress og press. Men kollegaer seg mellom har vært mine hovedårsaker til hvorfor jeg har blitt i jobben. Så vel som dyrene som er innom og hyggelige kunder, samt grei lønn om man har jobbet noen år og gode personalrabatter.
Flere av mine kollegaer har ikke blitt tilbudt høyere stillinger til tross for at flere har jobbet langt over stillingsprosent i måneder og år av gangen. Det er heller ingen selvfølge at stor innsats i jobben over tid fører til noe høyere stilling.
På de årene jeg har jobbet i Musti har vi hatt 4 ulike ledere, hvor alle lederne som har sluttet har sluttet grunnet høyt press, stress og mistrivsel. Varsling til øverste hold om kritikkverdige forhold på arbeidsplassen tas heller ikke seriøst eller gjøres noe med.
Musti må snart forstå at om kunder skal få den servicen de fortjener, og salgstallene skal øke må butikkene ha nok, og stabil bemanning bestående av flere høyere stillinger som trives !
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Godt miljø, dårlig øvre ledelse, små stillinger.
17. des. 2025
Veldig godt arbeidsmiljø for det meste, har merket litt baksnakking om andre men ikke mye. Bra rabatter og muligheter for videreutvikling av kompetanse til å bli hundeinstruktør, men små stillinger, nesten alle får kun 10%. Dessverre svært uprofesjonell HR, aldri opplevd lignende. Jeg skulle ønske jeg hadde lest her inne før jeg tok meg jobb hos Musti.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Musti: Ryddig arbeidsgiver med gode ansattefordeler!
16. des. 2025
Jeg syns Musti er en ryddig og god arbeidsgiver og føler at HR og ledelse ser meg.
Da jeg startet for bortimot et år siden var jeg helt fersk i bransjen og var litt stressa for den enorme mengden kunnskap jeg skulle trykke inn i huet på en gang, men jeg er stort sett veldig fornøyd med opplæringa og har et godt støtteapparat i de andre avdelingene i regionen om noe skulle være uklart.
Musti følger tariff, så lønna er helt ok.
Kundebasen vår er helt super og består stort sett av blidspente folk som et glade for at vi bryr oss om dyra deres.
Mange av avdelingene våre er på kjøpesenter så man trenger sjelden å stå opp grytidlig til åpnevakt, og det er fortsatt ikke dødsseint hvis man stenger.
Skulle gjerne hatt mulighet til å overlappe litt mer med kollegene, men syns virkelig ikke man står ufornuftig mye alene. Gode ansattefordeler. Trives!
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Musti Norge
27. nov. 2025
Lite variert. De har ikke troa på de unge, selv når de har jobbet flere år i musti og ønsker å klatre oppover i høyere stilling og bli butikksjef feks. De vil heller ta inn noen som er 30+ og aldri har jobbet i musti før.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Blandet erfaring med gode kollegaer, men dårlig ledelse.
24. sep. 2025
Min erfaring med musti var veldig blandet. Jeg hadde noen fantastiske kollegaer og fikk god opplæring av sjef, men mest av alt av de andre ansatte. Det er et arbeidsmijø fullt av kule, selvsikre, unge, jenter. og jeg møtte ikke en eneste butikkmedarbeider eller frisør som jeg ikke kom overens med. Selv om de fleste kommer overens så er det et baksnakking-problem på musti. Mange snakker stygt om andre ansatte og kunder. (Sjefen snakker også stygt om andre)
Ledelsen har mye de kan forbedre. De kaster ut 10% stillinger til folk men forsikrer dem at de skal få mye mere jobb. Det forventes også at du skal kunne ALT og varer og kassa etter bare noen få dagers opplæring. De fra ledelsen som jeg møtte var alle veldig frekke og snakket ned til meg og mine kollegaer. De forsikret seg også at vi fikk høre at vi var utbyttbare og burde være takknemlig for det vi får.
Som ansatt er du også med i en gruppechat for å si ifra om ledige vakter. Men det blir som en spam gruppe hvor du får flere meldinger hver dag. Utrolig irriterende og uprofesjonelt.
Kundene er noen av de værste jeg har vært borti. Jeg har jobbet i flere servicejobber men aldri vært borti så frekke, kravstore og grusomme kunder. Noen er veldig hyggelige men det er mindere enn halvparten.
Alle de ansatte har samme goder.og lønn. Det har ingenting å si om du har jobbet der i 4 år eller om du er sesongvikar. Så det er håpløst å bygge seg opp til en høyere stilling og bedere lønn.

