Norsk Gjenvinning
Org: 937 270 062
Avfall og gjenvinning
Logo mangler
Totalvurdering 3,4
3,7
Arbeidsmiljø
3,6
Lønn og betingelser
3,3
Lederskap
3,0
Karrieremuligheter
3,4
Work-life balance
Jobbsøkere erfarer:
1.
2.
3.
71 %
av vurderingene er besvart
7 vurderinger
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Gode kolleger og flott arbeidsplass!
Norsk Gjenvinning avd. Trondheim • 7. juni 2025 (redigert 9. juni 2025)
Noe av det beste med å jobbe her er det gode arbeidsmiljøet. Det er preget av samarbeid, respekt og en genuin vilje til å hjelpe hverandre. Det er lav terskel for å stille spørsmål eller be om støtte, og man føler seg som en del av et team, ikke bare en ansatt. Stemningen er god, og det er tydelig at trivsel er noe det jobbes aktivt med.
Ledelsen er tydelig og lett å samarbeide med. De er flinke til å kommunisere både forventninger og tilbakemeldinger på en konstruktiv måte. Det gir trygghet og forutsigbarhet. I tillegg viser de forståelse for hverdagsutfordringer og tilrettelegger der det er mulig. Det er rom for dialog, og man blir sett og hørt som medarbeider.
Jeg kan varmt anbefale Norsk Gjenvinning Trondheim som arbeidsplass. Det er et sted hvor man kan føle seg trygg og verdsatt. For deg som ønsker å jobbe i et stødig konsern i en bransje i utvikling, vil dette være et godt sted.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Trygt, utviklende og bærekraftig arbeidsmiljø.
Norsk Gjenvinning avd. Rsr Staber • 9. mai 2025
Som ansatt i Norsk Gjenvinning opplever jeg en arbeidshverdag preget av trygghet, mening og muligheter. Arbeidsforholdene er forutsigbare, med gode tariffavtaler og klare rammer, noe som gir en sterk følelse av stabilitet. Her finnes det ekte muligheter for å utvikle seg – både faglig og personlig. Mange kolleger, inkludert meg selv, har fått nye roller og vokst internt i selskapet. Det er et inkluderende og støttende arbeidsmiljø, hvor vi ser og tar vare på hverandre, og hvor ledelsen er synlig, lyttende og tydelig.
Jeg er særlig stolt av at Norsk Gjenvinning er en tydelig pådriver i den sirkulære økonomien. Vi jobber målrettet med bærekraftsmålene, og det merkes i hele organisasjonen – alle har et reelt miljøfokus i det daglige arbeidet. Det er også positivt å se at kvinner løftes frem i både ledende og spesialiststillinger. Likestilling og mangfold tas på alvor.
Selv om tempoet av og til er høyt, er det alltid rom for å ivareta balansen mellom jobb og privatliv. Jeg opplever at dette er en arbeidsplass hvor man blir sett, hvor innsats verdsettes, og hvor det er mulig å være med på noe som virkelig betyr noe – både for samfunnet og for miljøet.
Godkjent og låst av Jobbi
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Godt arbeidsmiljø og spennende oppgaver!
Norsk Gjenvinning avd. Trondheim • 8. mai 2025
Har jobbet noen år i Norsk Gjenvinning. På Heimdal er det godt arbeidsmiljø. Særlig siste årene har vi blitt en gjeng som løfter hverandre frem. Arbeidsoppgavene er spennende og krevende i positiv forstand. Vi er en del av et stort konsern hvor det er mye som skjer. For noen som ønsker utvikle seg å lære er dette definitivt et godt sted å jobbe.
Svar fra Norsk Gjenvinning avd. Trondheim
8. mai 2026
Dette var hyggelig lesing, og spesielt at det kollegiale ser ut til å være tipp topp. :) Et godt arbeidsmiljø er alfra og omega, og når en klarer å spille hverandre gode, så er det utrolig hva en får til. Og som det ble påpekt - Norsk Gjenvinning har blitt et stort konsern, så det er mange muligheter, spesielt hvis en er villig til å flytte litt på seg.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig kommunikasjon og urettferdig behandling.
Norsk Gjenvinning avd. Porsgrunn • 24. apr. 2025
Work-life balance: Man står opp tidlig og kommer hjem alt for sent. De lyser ut stillinger med arbeidstid fra 06:00-13:30 men det er bare tiden man bruker på ruta. Tanking, vasking, kjøring til/fra rute + tømming er tid som kommer i tillegg så man har en arbeidsdag på 10+ timer. Så de starter å lyve til arbeidssøkerne allerede i annonsen.
Arbeidsmiljø er ok pga vennlige kollegaer på bilene. Folk på midlertidig kontrakter får ikke like mye nødvendig arbeidsutstyr som de som er fast ansatt selv om de trenger det. Ansatte vegrer seg for å spørre om arbeidsutstyr fordi "det er dyrt".
Ledelsen burde hatt intensiv kursing i kommunikasjon da de på kontoret ikke klarer å snakke med hverandre og det blir gitt beskjeder fra en, og kontrabeskjeder fra en annen enn den første som ga beskjeden og dette resulterer i kjeft/dårlig stemning fra den som ikke vet at en beskjed først er gitt.
Lønn er bedre enn mange andre plasser men de har gjennomsnittsberegning som de utnytter til det fulle og det er flere som da føler seg brukt og at de jobber gratis ettersom ledelsen flytter på timer for å holde lønnskostnadene nede i form av overtid. De skylder på press fra øvre hold og tar ikke mye av ansvaret for det.
Den eneste karrieremuligheten man får er kjøreerfaring som gjør det lettere å finne seg en ny jobb.
Svar fra Norsk Gjenvinning avd. Porsgrunn
8. mai 2026
Her var det mye som tilsynelatende ikke fungerte. Det er selvfølgelig vanskelig å si noe klokt om hva som har skjedd i dette tilfellet, men på generelt grunnlag så er det slik at et morgenskift starter 06 og slutter 14. Og så vidt jeg kjenner til, så er det gjengs for de aller fleste. Det finnes selvsagt alltid unntak, men en skal ikke jobbe mer enn 8 timer (uten en eller annen form for avtale). Dette med at ledelsen burde ha kommunikasjonstrening, så er det faktisk noe som det jobbes med. Det er flere ulike grupper som har fått, og som får, kommunikasjonstrening. Og dette trenger alle, på alle nivå! Hvis en opplever at AML brytes, så oppfordrer vi alle til å besvare vår jevnlige puls undersøkelse som går ut hver 6.uke. Her kan en anonymt sette fingeren på ulike forhold, og resultatene av disse blir fulgt opp av både Regionsjef og regionens HRBP. Det skal presiseres at hverken regionsjef eller HRBP kan se hvem som eventuelt har skrevet en kommentar, men HRBP kan se fra hvilken region kommentaren kommer fra, og også hvilken avdeling (hvis det er anonymt nok). Hvis det er ikke er nok svar fra avdeling, så står det bare hvilken region det er fra.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Dårlig ledelse og lav lønn i produksjonen.
Norsk Gjenvinning avd. Trondheim • 17. apr. 2025
Veldig dårlig ledelse i produksjonen , blir ikke verdsatt som person og det man gjør er uansett feil eller for dårlig, ingen klare regler på hvem som har ansvar på de ulike områdene blir mye rot og bortkastet tid ,utstyr er i generelt dårlig forfatning mye nedetid pga det. Lønna er under gjennomsnittet for en opratør/maskinfører, anbefaler ingen og søke jobb ut i produksjon!
Svar fra Norsk Gjenvinning avd. Trondheim
8. mai 2026
Det er ingen lett oppgave å jobbe i produksjon, men hvordan nærmeste leder oppleves, og hvor godt arbeidsmiljøet er, varierer fra plass til plass. Til og med på samme plass eller region, så vil det variere. I Trondheim var en uten en Regionsjef i en periode, og en ny en måtte anskaffes. Slike hendelser skaper mye usikkerhet, ubalanse, uro etc. Nå kommer dette svaret et år etter uttalelsen over, så det er lovling sent. Det kan jeg bare beklage. Men nå kan jeg også meddele at mye har endret seg på et år. Nå er ny Regionsjef innkjørt og gjort kjent med rollen. Ting begynner å falle på plass. Det er en annen ro å spore nå. Dette med gammelt utstyr er alltid et punkt som er oppe til debatt på alle våre anlegg, og når en region endelig blir fornøyd, så står det en annen region og venter på tur. Men hvordan vi behandler folk er noe vi er opptatt av. Ila. 2026 vil alle våre regioner få besøk og bli lyttet til av avdeling for Org.utvikling - nettopp for å fange opp hva som skjer på de ulike anleggene. Forhåpentigvis vil det være med på å gi oss en bedre forståelse for hva som skjer hos dere.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Noe utakknemlig og manglende ressurser lokalt.
Norsk Gjenvinning avd. Trondheim • 12. apr. 2025
NG som landsdekkende selskap kan nok vurderes positivt, men i Midt-Norge oppleves arbeidet som markedskonsulent noe anstrengt, ustabilt og lite verdsatt. Stort sett hyggelige kolleger og positive kolleger, men ledelsen lokalt virker å ha for mange krav om å effektivisere og øke prisene, som igjen gjør at det produktet man skal markedsføre lokalt ikke passer inn i markedet og at kundene blir misfornøyde. NG har lite av egne driftsressurser i nord, slik at man hele tiden er avhengig av fordyrende og stadig skiftende underleverandører og lite kontroll på kvaliteten. Det er riktignok mange landsdekkende avtaler og kunder man kan flyte på, og slik kan man oppleve noe mening med arbeidet som markedskonsulent allikevel. En grei jobb for å lære seg kundehåndtering, men et lite verdsatt produkt å arbeide med.
Svar fra Norsk Gjenvinning avd. Trondheim
8. mai 2026
Dette er et godt eksempel på at forholdene er ulike i alle regioner. Alle regioner har ulike utfordringer - noe er bra mens noe er mindre bra - og vår rolle vil alltid være å forbedre oss (hvilket også er en av våre verdier). Vi ser at en region kan være kjempegod på en ting, mens nabo regionen kan være superdyktig på noe annet. Og klarer vi å spille på hverandres styrker og dele suksesshistorier, så tenker jeg at fremtiden ser lysere ut. Men det avhenger selvsagt av at vi lykkes og at vi prøver. Foreløpig ser vi at noen regioner klarer å lære mye av andre, men her vil vi alltid ha mye å gå på. Med tanke på denne konkrete saken, så kan jeg i alle fall si at det finnes et hav av kunder som bruker Norsk Gjenvinning, så hvis en jobber med salg eller markedsføring, så vil det bli en bratt læringskurve. Og vi er nødt til å bruke mange underleverandører, men disse er også påkrevd å følge våre retningslinjer. Så det er ikke fritt frem.
Arbeidsmiljø
Lønn og betingelser
Lederskap
Karrieremuligheter
Work-life balance
Fleksibilitet og vekst, men gammeldagse holdninger.
6. apr. 2025
Norsk gjenvinning er et bra arbeidssted med stor grad av tillit til arbeidere. De tilrettelegger for fleksibilitet, det er rom for hjemmekontor og man har mulighet til å være med på/pitche spennende prosjekter. Arbeidsmiljøet er ikke negativt, men det er en del gammeldagse holdninger og det kan være vanskelig å komme inn i det sosiale. Det er muligheter i selskapet for vekst og de fleste ledere er opptatt av at de ansatte skal få «skinne».
Svar fra Norsk Gjenvinning
8. mai 2026
Det stemmer nok i stor grad at dette er det en møter på rundt omrking i NG-land. Vi ønsker i alle fall at ledere skal ha tillit til sine medarbeidere, og at en tilrettelegger så langt det lar seg gjøre når folk ikke kan komme og være fysisk på arbeidsplassen. I og med at NG Nordic består av et hav av lokale, små selskap (eid av Norsk Gjenvinning/NG Nordic), så er det tidvis utviklet kulturer som vi ikke nødvendigvis har fullt innsyn i. Men vi må ta innover oss at det kan være litt gammeldagse holdninger av og til, og så må vi hele tiden jobbe for at disse utvikler seg i takt med tiden, og at de forbedrer seg.

